יום שישי , מרץ 29 2024
דף הבית / המרכז הקהילתי של יוצאי אתיופיה יעבור למבנה זמני אחר

המרכז הקהילתי של יוצאי אתיופיה יעבור למבנה זמני אחר

ראש עיריית אור יהודה נפגשה עם יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, ח"כ אברהם נגוסה, עדכנה אותו בקושי להמשיך בהפעלת המרכז הקהילתי באיילת השחר ובפעולות לאיתור שטח להקמת מרכז קהילה-מורשת לבני הקהילה.נציגי הקהילה הביעו את מורת רוחם ממעבר למבנה זמני אחר ומנסים למנוע את צו ההריסה של המרכז

הקהילה האתיופית באור יהודה

ב16 באוגוסט פורסמה באתר אונו ניוז הכתבה  – לא רוצים שחורים באור יהודה אשר סקרה את גילוי האלימות והגזענות אותם חווים יוצאי קהילת אתיופיה באור יהודה, בעקבות ההד התקשורתי הגיע חבר כנסת אברהם נגוסה לבחון מקרוב את הנושא.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


יו”ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, ח”כ אברהם נגוסה, הגיע השבוע לפגישת עבודה באור יהודה ונפגש עם ראש העיר, ליאת שוחט, חבר המועצה ברטה איילה, נציגי הקהילה האתיופית בעיר וצוות לשכת ראש העיר. בפגישה סקרה שוחט את ההיסטוריה המורכבת של המרכז הקהילתי הקיים בשכונת איילת השחר שהוקם לפני שנים רבות והורחב משמעותית בתקופת כהונת ראש העיר הקודם ללא היתר בנייה או מעמד חוקי כלשהו.

כידוע, בחודשים האחרונים החלו לזרום תלונות תושבים בבקשה להפסיק את הפעילות במקום, כאשר העירייה מצידה, לה אין סמכויות להכשיר את המקום, פעלה לאיתור פתרונות שונים לקיום חיי התרבות העשירים של הקהילה. ראש העיר, ליאת שוחט, פועלת בימים אלו להקצות שטח למבני ציבור לכלל הקהלים בעיר, בהם עבור הקהילה האתיופית, ועדכנה בכך את חבר הכנסת נגוסה. כמו כן, הדגישה שוחט כי היא פועלת להעביר את פעילות המרכז הקיים למקום אחר, זמני גם הוא, וזכתה לתמיכה מצידו של נגוסה לפעולה זו.

ליאת שוחט, ראש העיר, ציינה: “הקהילה האתיופית היא קהילה חשובה באור יהודה, וככזו אני עושה מאמצים רבים לקדם הקמת בית קבוע עבור פעילותם כחלק מתהליך איתור מקומות פוטנציאליים למבני ציבור. איכות החיים בשכונת איילת השחר עומדת לנגד עיני ועל כן אני רואה חשיבות רבה במציאת פתרון קבוע עבור בני הקהילה האתיופית, שישולב עם מרכז מורשת כפי שקיים בעיר עבור יוצאי לוב ועיראק. אין לי ספק שככל שנאחד כוחות במטרתנו זו, נוכל לסייע הן לבני הקהילה האתיופית והן לתושבי שכונת איילת השחר שמשוועים לאיכות חיים גבוהה יותר. אני מודה לחבר הכנסת נגוסה שקשוב לצרכי תושבי העיר שלנו והבטיח לסייע לנו בכל הדרוש מול משרדי הממשלה”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

יו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וליזי דלריצ’ה. צילום: דוברות גני תקווה

גני תקווה: ליזי דלריצ’ה נבחרה לכהן כיו”ר ועדת החינוך ותייצג את השלטון המקומי

תפריט נגישות