יום שישי , מרץ 29 2024
דף הבית / גרים ברבי קומות? כדאי שתקראו על המים שאתם שותים

גרים ברבי קומות? כדאי שתקראו על המים שאתם שותים

מאגרי מים בבניינים הם דבר שכיח, מה שפחות שכיח הוא הטיפול בהם. האם אתם יודעים מה אתם שותים?

מאגרי מים בבניינים
מאגרי מים בבניינים

יש דברים בחיים שאנחנו לומדים עם השנים ככל שאנחנו גדלים ומתבגרים, כמו הרגע בו אנו מתמודדים בפעם הראשונה עם תשלום של שכר דירה או בעיות רפואיות שצצות לאורך השנים. אך יש דברים שתמיד נשארים “מאחורי הקלעים” ואם אנחנו לא נחשפים אליהם במקרה או שמישהו מספר לנו עליהם אנחנו עוברים את כל החיים בחזרה על אותה טעות שוב ושוב.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


עם כלכך הרבה דוח״ות וביקורות שיוצאים בשנים האחרונות בנוגע לזיהום במים שאנחנו שותים המודעות לתקינות המים עלתה וכיום אנשים מגלים מה עומד “מאחורי הקלעים” במים שהם שותים. כל אדם חייב לשאול את עצמו או לפחות לתהות מה איכות המים הנמצאים בבניין שלו. התשובה עלולה להפחיד אתכם.

מאגרי מים בבניינים
מאגרי מים בבניינים

כיום כל בניין מעל 4 קומות מחזיק במאגר מים פרטי המשמש אותו לשתייה ולרחצה, הסיבה לכך היא שבניינים גבוהים מתמודדים עם אתגר שבניינים נמוכים לא צריכים להתמודד איתו. בבניינים הנמוכים לחץ המים מספיק חזק בשביל להגיע עד לקומה הרביעית וכך כל תושבי הבניין מקבלים מים נקיים ובריאים, אך מכיוון שלחץ המים בבניינים גבוהים לא חזק מספיק, המים לא מצליחים להגיע אליהם, דבר היוצר בעיה.

הפתרון? מאגרי מים הממוקמים בגג הבניין שמספקים מים נקיים לשאר הקומות. או כך לפחות הם אמורים לעשות. שימוש במאגרי המים של הבניין אומנם אמור לפתור את בעיית המים והוא אכן עושה זאת במידה מסוימת אך ללא טיפול נכון במאגר המים ייתכן ועדיף כבר להיות ללא מים בכלל. כמו שאבק מצטבר באופן טבעי בבית ודורש מאיתנו ניקיון ותחזוקה שבועית כך גם מאגר המים דורש מאיתנו תחזוקה קבועה. הנחיות משרד הבריאות הן לבצע ניקוי וחיטוי למאגר המים אחת לשנה ולאחר הטיפול לקחת ממנו דגימת מים למעבדה מוסמכת כשההמלצות הן להוציא דיגום אחת ל3 חודשים לצורך בקרה וכמו כן יש לבצע בדיקות תקופתיות של מז”חים (מונע זרימה חוזרת). מכיוון שמשרד הבריאות לא מצליח לפקח כראוי על הנושא, ההתעסקות בו עוברת לידיים פרטיות, אל וועד הבית שלכם. העניין הוא שברוב המקרים לוועד הבית עצמו אין מודעות בעניין וכך קורה שהדבר נופל בין הכיסאות ואתם נופלים איתו.

מאגרי מים בבניינים
מאגרי מים בבניינים

 

כך קורה שאתם מתקלחים יום יום במים מזוהמים באבק, בוץ, צואה, שתן וגוויות מרקיבות של מזיקים כמו יונים, עכברושים, שממיות, ג’וקים ועוד. אם בעבר התקלחתם כדי לנקות את עצמכם ייתכן והיום המקלחת רק מלכלכת אתכם עוד יותר. למזלכם ניתן לפתור את הבעיה בקלות יחסית וללא הרבה מאמץ בעזרת חברה אמינה שתדאג לטפל לכם במאגר המים ותוודא כי הוא תקין וראוי לשתיה ורחצה.

חברה שכזו היא “ג.ש מערכות מים חכמות” שדואגת למאגרי המים של לקוחותיה כך שהמים בהם הם משתמשים יהיו נקיים וראויים לשתיה ורחצה. החברה מטפלת בכל המערכת, החל מכניסת המים לבניין ועד המים שמגיעים לדיירים. את התחזוקה השוטפת עושה החברה בהתאם להנחיות משרד הבריאות, כשעובדי החברה מורשים מטעם משרד הבריאות לבצע את כל העבודות הנ”ל. כך אתם יכולים להיות בטוחים ב100% שהמים שאתם שותים בריאים וראויים לצריכה.

מאגרי מים בבניינים
מאגרי מים בבניינים

כל בניין מעל 4 קומות המחזיק מאגר מים פרטי חייב לבדוק שהטיפול הנ”ל אכן נעשה, וזהו תפקידכם לבדוק עם וועד הבית האם הטיפול נעשה בצורה הנכונה אם אתם רוצים מים בריאים וראויים. מי שמעוניין יכול ליצור קשר עם חברת “ג.ש מערכות מים חכמות” ולקבל הצעת מחיר שלאחריה אנשי המקצוע יגיעו אלייכם לבניין וידאגו לטיפול השוטף של הנושא.

לפרטים:
ג’יל: 052-7272855
טלפון: 077-4200733
פקס: 077-4200739

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

יו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וליזי דלריצ’ה. צילום: דוברות גני תקווה

גני תקווה: ליזי דלריצ’ה נבחרה לכהן כיו”ר ועדת החינוך ותייצג את השלטון המקומי

תפריט נגישות