יום חמישי , אפריל 18 2024
דף הבית / אור יהודה / הסוכה של הטורקי פתוחה לכולם

הסוכה של הטורקי פתוחה לכולם

מסעדת אצל הטורקי באור יהודה, היא שם נרדף למצוינות, אוכל איכותי ואנשים טובים. המסעדה קיימת משנת 1952 כמעט באותו מקום, נמצאת בראש רשימת המסעדות עם השווארמה הכי טובה בישראל

אצל הטורקי

סיפורה של מסעדת אצל הטורקי, זה הסיפור על משפחת דואניס. אב המשפחה שעלה מטורקיה, פתח באור יהודה, דוכן קטן, בה מכר קבב ושישליק בפיתה עם פטרוזיליה ובצל, בדיוק כמו בטורקיה. כך זה התחיל בשנת 1952 והטעם והמיוחדות של המקום נשמרים עד היום.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


לקראת סוכות, נפגשנו עם ישעיה דואניס,תושב אור יהודה, נשוי לחנה ואב לארבעה בנים, הבעלים של המסעדה
ישעיה, איך הכל התחיל?
“עלינו כל המשפחה מטורקיה, ההורים ושבעת אחי. וכאן הורי פתחו בעגלה ניידת, מנגל ועליו הכינו קבב ושישליק בפיתה. אני זוכר את עצמי בגיל 12, דוחף את העגלה מהבית שלנו לכיכר. למרות שלא אהבתי ולא התחברתי לתחום, היה צורך לעזור  בעסק המשפחתי… זה היה עוד בשנת 1978, יחד עם אחי יעקב, שעברנו למקום של קבע, הכנסנו את הדוכן ומשם התפתחנו”.

חשבתם לפתוח סניפים נוספים?
“לא ממש, לפני מספר שנים חישבתי מסלול מחדש. הגעתי למסקנה שנדרשים שינויים מבניים בעסק. התוצאה – עזבתי את המטבח, התייעלתי  ונתתי לאיש מקצוע אחר לקחת את המושכות. כיום, אני כבר לא דואג, אם יש מספיק חומוס או שיפודים. אני מקדיש יותר זמן לפעילויות פנאי ולהעשיר את עצמי. אני גם עוזר לבעלי עסקים אחרים איך לעלות על דרך המלך. כיום, אני מתמקד בעסק הנוכחי, אבל ייעלתי את המערכת, בדקתי את ההוצאות מול הכנסות ולהפתעתי, הכל קרה לטובה, כך שנותר לי זמן ללמוד לבלות וליהנות. אני כבר בשנה שלישית של לימודי משפטים, באקדמית ‘אונו’, ובסופי השבוע מפנה זמן לבלות בים, ויוצא להפלגות קצרות /ארוכות יותר, עם חברים טובים”.

יש כבר דור המשך למסעדנים?
“שלושת בני בחרו ללכת בכיוון אקדמי, שלושתם מהנדסי חשמל ואלקטרוניקה, והרביעי רק השתחרר בדרך לטיול הגדול. בניגוד למסלול החיים שלי, איני מכוון את ילדי להמשיך את דרכי. מבחינתי, אמרתי להם: ‘תעשו מה שהם אוהבים. אל תחשבו עלי, כמו שאבא שלי אמר שאחשוב עליו. אל תדאגו לי – אני אסתדר. הם כן עזרו לי כשהיו סטודנטים . גם אני עזרתי להם בתקופה זו”.

אחרי שנים כה רבות בתחום, מה הסוד שלך?
“הכל מגיע מהטריות של המזון, הנובעת מכמות הסועדים הגדולה המגיעה מידי יום.  אני שומר על הרמה ומשתדל שהצוות שלי, ימלא כל בקשה קטנה או גדולה, במהירות ובאדיבות”.
מה התחדש לאחרונה?
“הקמנו סוכה ענקית לרווחת הסועדים שיגיעו בחג. תמיד יש לי רעיונות טובים לדף הפייסבוק שלנו. הפעם העליתי חידה: ‘כמה אנשים לדעתכם יכולים להיכנס לסוכה? מי שינחש נכונה, יזכה בארוחה זוגית בסכום של 200 שקל. להפתעתי, נרשמו תגובות רבות  לשאלה זו”.

העסק שלי: אצל הטורקי
מיקום: הראשונים 2 אור- יהודה
ותק: נפתח בשנת 1978

 

 

 

 

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

סלון. צילום אילוסטרציה canva

ירידה במחירי השכירות באור יהודה

תפריט נגישות