יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / חדשות חמות / האוכל הבוכרי הכי טוב באור יהודה

האוכל הבוכרי הכי טוב באור יהודה

לסמרקנד רצוי מאוד שתבואו רעבים  משום שהשפע של האוכל הבוכרי, המונח על השולחן יוצר מיד תאבון לעוד. לא משנה מה יש בתפריט, בעיקר מנות עם שמות אקזוטיים כמו גוז'גוז'ה, מאנטו, וזה ממש לא משנה מה תבחרו – כי הכל כאן טעים

סמרקנד
סמרקנד

סמרקנד ממוקמת באזור התעשייה של אור יהודה. מדובר בעסק משפחתי, שנפתח עוד בשנות ה-90, בו עובדים כל הצאצאים. האם שרה מכינה את רוב האוכל, מידי יום ביומו, אבל כל בני המשפחה יודעים בדיוק איך מכינים את כל המנות.

סמרקנד
סמרקנד

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


היינו אמנם רק זוג , אבל כמות האוכל הייתה בהחלט מספיקה לזוג נוסף, שפע כבר אמרנו?! דגמנו מסלטי הפתיחה, שהיו חביבים, והתיאבון כבר התעורר. מיד שמו לנו על השולחן שלוש מנות המככבות בתפריט הבוכרי: באחש- אורז עם עשבי תיבול וחתיכות בשר לפעמים יש שם גם כבד, אושפלאו- מנת הכתר- אורז עם גזר צימוקים ובשר, והדושפרה- מעין מרק עם כיסונים עדינים שהתמוססו בפה, בתוך רוטב עדיין עם דובדבנים חמוצים- בהחלט מנה לא שגרתית שמילאה את החייך בטעמים חדשים ולא מוכרים.

סמרקנד
סמרקנד

סטלה, בת המשפחה לקחה את האחריות לפנק אותנו, בעוד ועוד מטעמים ולהסביר מה יש בכל מנה, וגם לשאול אותנו אם הכל טעים- בטח שטעים!  סטלה גם הסבירה את ההבדלים בין המנות וגם סיפרה שרוב המנות מורכבות מבשר כבש, האהוב מאוד על הבוכרים, ומהמון בצל מטוגן שמשווה לכל המאפים טעם מתקתק של עוד.. מנת הדגל של המסעדה היא דווקא עוף טבאקה , מהודק במכבש שם שום לימון ופטרוזיליה-אותו אולי נדגום בפעם הבאה. קיבלנו צלחת עם שלושה סוגי מאפים מאותו הבצק- הראשון מאודה, השני מטוגן והשלישי אפוי וקל לנחש שהמטוגן קיבל פרס ראשון משנינו!

סמרקנד
סמרקנד

אחרי כל ההקדמות הללו, היינו בטוחים שהארוחה הסתיימה וכבר שאלנו על הקינוחים. מסתבר שהיינו לפני המנה העיקרית , ולא השארנו לה מקום בבטן. סטלה הביאה לשולחן שלושה שיפודים: האחד אנטריקוט, והשניים האחרים קבב, אותו טעמתי והיה מצוין! הקינוחים הגיעו לאחר זמן מה- גלגל בצק מטוגן עם בזיקת אבקת סוכר, מאוד מזכיר את הממתקים המרוקאים והטריפוליטאים, וגם מעויני חלבה בוכרית העשויה מכל מיני אגוזים קצוצים- מתוקים להפליא. העברנו את הקינוחים לאלו שישבו בשולחן לידנו,  כדי שגם הם ייהנו.   אין ספק שסוף השבוע שלנו התחיל נהדר, כבר מיום חמישי.

לפרטים:
מסעדת סמרקנד ,רח’ יחזקאל קזז 18 
אור יהודה. טלפונים 03-5333448 / 03-6344461

 samarkand.gabi@gmail.com  

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

משתלת קקטוס סביון. צילום באדיבות המקום

המשתלה החדשה בסביון: “משתלת קקטוס” במבצעי פתיחה ומתנות לחג

תפריט נגישות