יום שישי , מרץ 29 2024
דף הבית / מדוע תושבי אור יהודה משלמים מס ביטחון נוסף

מדוע תושבי אור יהודה משלמים מס ביטחון נוסף

אור יהודה, העיר היחידה בבקעת אונו שגובה מס נוסף מהתושבים על שירותי שמירה ואבטחה. גם בקריית אונו ויהוד מונוסון פועל שיטור עירוני מתשלומי הארנונה ולא גובים מס נוסף

שיטור עירוני אור יהודה

תושבי אור יהודה כועסים, בכל חודש נוספים להוצאות של כל משפחה גם מס נוסף מעבר למיסי הארנונה והמיסים לתאגיד המים, מס נוסף, שיכול להגיע גם לעשרות שקלים לכל בית אב בחודש, עבור שירותי השיטור העירוני.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


אור יהודה, העיר הנמוכה במדד הסוציאקונמי בבקעת אונו, בה הרבה מאוד אירועי פלילים ומשטרה, היתה חייבת תגבור בנושאי אכיפה וחוק. אך האם התושבים צריכים לשלם מס נוסף מכיסם, למרות שחלקם מגיעים מרקע כלכלי לא פשוט.

וואטסאפ אור יהודה

אין ויכוח כי מאז נכנס השיטור העירוני לפני מספר שנים, ירדו כמות האירועים הפלילים ועלתה תחושת הביטחון של התושבים. לצד השיטור העירוני פועלים משמרי שכונות וסיירות הורים. השיטור העירוני מורכב משוטרים ופקחים וניידות שיטור ואכיפה, העירייה ממנת מכספי התושבים את משכורות הפקחים וכלי הרכב והמשטרה אחראית על השוטרים.

השמדת בשר אור יהודה
תושבים רבים, אינם יודעים כיצד הם מחויבים בכל חודש ומדוע ישנם הבדלי משמעותיים בחיובי הארנונה. על פי חוק העזר העירוני, משלמים התושבים מס נוסף של אבטחה, על פי גודל דירתם, העלות היום למ”ר –  1.216 ש”ח.
אלכוהול מזויף באור יהודה
צילום ארכיון – תפיסת אלכוהול באור יהודה

אור יהודה אינה היחידה המפעילה שיטור עירוני
, גם ביהוד ובקריית אונו, פועלים שוטרים ופקחים יחדיו לשמירה על הסדר. שם החלו העיריות לגבות מס נוסף, אך בעקבות הפגנות ומחאות התושבים, התקפלו העיריות, ביטלו את חוק העזר, ותשלומי השמירה והאבטחה נלקחו מתוך תשלום הארנונה. באור יהודה, התושבים מביעים את מחאתם, רק בקבוצות הפייסבוק.

מיסי ביטחון אור יהודה

באוגוסט 2017, פורסמה כתבת תחקיר באתר אונו ניוז על השיטור העירוני באור יהודה, בה נחשפו עדויות קשות של הפקחים והשוטרים על ההתנהלות של לבושי המדים – בעדות של אחד הפקחים – “התחילה אווירה רעה וסכסוכים בין חברי היחידה, התחלנו להרגיש בכל תדרוך שמה שמעניין זה לעשות דוחות ולספק מספרים לקצינים למעלה, היו אומרים לנו בכל תדרוך תעשו כמות של דוחות בכל משמרת וכל השאר לא חשוב, אז היינו עומדים ליד צומת אחת בעייתית ונותנים דוחות לכל תושב, כל הזמן עשו לנו שטיפות מוח להביא כמות של דוחות, כי יש יעדים וצריך להגיע אליהם. היתה שוטרת אשר היתה מסיעה כל בוקר את ילדיה לגנים ולבתי הספר עם רכב  עירייה  שמיועד למשימות ביטחון וחירום, הסעות של שוטרים ופקחים עם רכבי העירייה לבתיהם בסיום משמרות לפנות בוקר בערים רחוקות”.

מאז פרסום התחקיר, נערכו שינוים ביחידה שוטרים ופקחים פוטרו וצוות חדש נכנס לתפקיד שזוכה להערכה מבצעית בעקבות פעולותיו.
מיסי ביטחון אור יהודה

כל שנה מתכנסת מועצת העיר אור יהודה לאשר מחדש את גביית מיסי הביטחון מהתושבים. ובחודש דצמבר 2018 הצביעו כל חברי המועצה על גביית מיסי בטחון עד לסוף שנת 2019. אז תצטרך להחליט העירייה האם היא ממשיכה לגבות מס ביטחון נוסף מהתושבים.

מיסי ביטחון אור יהודה
מסכמת אחת התושבות – “אור יהודה קיבלה מאות מליוני שקלים בשנים האחרונות, גם מהסכם הגג, גם מרשות שדות התעופה, יש כאן הופעות ומופעים ראותניים, אז איך זה שהתושבים שבקושי יש להם מה לאכול, צריכים לשלם עוד מיסים, אפילו יותר מקריית אונו”.
מעיריית אור יהודה נמסר בתגובה: “עיריית אור יהודה גאה ביחידת האכיפה העירונית שהוקמה לפני שלוש שנים ומספקת שירותי ביטחון באיכות גבוהה לתושבי העיר. בזכות המקצועיות של היחידה, היא הוכתרה כיחידה מצטיינת מחוזית ופעילותה משמשת דוגמה ליחידות אחרות ברחבי הארץ בזכות צמצום תופעות אלימות ברחובות העיר, צמצום מפגעי הרעש והוונדליזם ושיפור תחושת המוגנות של תושבי העיר, כפי שעלה בסקרי דעת קהל שהתקיימו בשנים האחרונות.
“בנוסף, היחידה מקיימת קשר שוטף עם תושבי העיר ופועלת באמצעות סיירות ההורים ומשמרי השכונה ומקדמת פעילויות קהילתיות. הנתונים מוכיחים כי משנה לשנה הפשיעה ועבירות מטרדי הרעש ירדו בצורה דרמטית, כפי שעלה גם בפרסומים של ‘אונו ניוז’. לדעת הנהלת העיר הנוכחית והקודמת, מדובר בשירות חיוני לעיר ואנו נמשיך להשקיע בו משאבים כדי לדאוג לכך שאירועי אלימות ורעש, שעדיין לצערנו קיימות, ימוזערו. יודגש כי מרבית הערים פועלות בדומה לאור יהודה באמצעות גביית היטל שמירה.
 תעריף הארנונה למ”ר הוא 1.216 ש”ח וכמובן שאושר על ידי משרד הפנים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

יו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וליזי דלריצ’ה. צילום: דוברות גני תקווה

גני תקווה: ליזי דלריצ’ה נבחרה לכהן כיו”ר ועדת החינוך ותייצג את השלטון המקומי

תפריט נגישות