יום רביעי , אפריל 17 2024
דף הבית / אור יהודה / מרים פרץ באור יהודה: “הייתי מעדיפה שאף אחד מכם לא יכיר אותי”

מרים פרץ באור יהודה: “הייתי מעדיפה שאף אחד מכם לא יכיר אותי”

כלת פרס ישראל העבירה באור יהודה הרצאה שהופקה על ידי מרכז קזז לצעירים, מכינת לביא והגרעין התורני, ועסקה בהתמודדות עם השכול: "יום יום אנחנו מתמודדים עם משברים. החיים הם אתגר – הם לא סבבה. הרגשתי כמו איוב עם הבשורות הרעות שכל פעם מידפקות על הבית"

מרים פרץ וליאת שוחט. צילומים: שיר אלסון
מרים פרץ וליאת שוחט. צילומים: שיר אלסון

כלת פרס ישראל, מרים פרץ, התארחה בשבוע שעבר באור יהודה במסגרת הרצאה מיוחדת שהופקה על ידי מרכז קזז לצעירים בשיתוף מכינת לביא והגרעין התורני. פרץ, ששכלה את שני בניה, אוריאל ואלירז ז”ל, בעת שירותם בצה”ל, גוללה בפני 450 תושבי אור יהודה את סיפור חייה וכיצד התמודדה עם השכול שנחת עליה פעם אחר פעם. האירוע התקיים במעמד ראש העיר, ליאת שוחט, ורב העיר, הרב ציון כהן, ונערך בהיכל התרבות.

וואטסאפ אור יהודה 

עוד קודם לאירוע שוחחה פרץ עם חניכי סיירת אלירז שהוקמה באור יהודה לזכרו של בנה ומטרתה לקדם פעילות ערכית לטובת האחר בקרב הקהילה.

מרים פרץ עם הוריה של הדר כהן. צילומים: שיר אלסון
מרים פרץ עם הוריה של הדר כהן. צילומים: שיר אלסון

“ילדים בארץ הזו נולדים ישר לסירנות, ויש מחיר מאוד יקר שאנחנו משלמים על הקיום שלנו בארץ הזו”, פתחה פרץ את דבריה בהתייחס למצב הביטחוני. “אפילו להלוויה לא היו יכולים לבוא אנשים כי אי אפשר להתקהל. משפחה אצילה אומרת לאנשים – אל תבואו ואל תסכנו את חייכם בשביל הלוויה. זה יכול להיות רק בארץ הזו”.

מרים פרץ עם הוריה של הדר כהן. צילומים: שיר אלסון
מרים פרץ עם הוריה של הדר כהן. צילומים: שיר אלסון

פרץ סיפרה על דרכה המיוחדת, ואמרה: “אני מאוד נבוכה מהמעמד הזה. לא בחרתי שתכירו אותי, ואת האמת? הייתי מעדיפה שאף אחד מכם, תסלחו לי, לא יכיר אותי. תנו לי את החיים שהיו לי. הם היו טובים לי. נגזר עליי מה שנגזר, ובחרתי דרך ומשום מה הדרך הזו נגעה באנשים, אבל אם יש לי געגוע זה למה שהיה, לחיים הפשוטים. ניהלתי בית ספר 24 שנים, גידלתי את ילדיי, אבל הרגשתי כמו איוב עם הבשורות הרעות שבאות כל פעם ומידפקות על הבית.

מרים פרץ. צילומים: שיר אלסון
מרים פרץ. צילומים: שיר אלסון

אמרתם כלת פרס ישראל? לעולם אל תעשו משהו בשביל פרס. אדם שעושה בשביל תעודות ופרסים, עבודתו היא לא מתוך אמונה. כל מה שאנחנו עושים בחיינו, אנחנו צריכים לעשות מתוך אמונה. מי רוצה פרס ישראל כשהוא קובר ילד? אין שום דבר בעולם ששווה לדבר הזה שנקרא הילד שלך”.

פרץ ניסתה להסביר כיצד היא עדיין מסתכלת באופן אופטימי על החיים למרות מה שעברה: “יש מציאות ששני אנשים יכולים לראות אותה. אחד יאמר – קשה, מורכב, אני לא מסוגל, והשני יראה את אותה מציאות ויאמר – אתגר. החיים הם אתגר, הם לא סבבה. יומיום אנחנו מתמודדים עם משברים. יש עם ההורים המזדקנים שלנו, יש עם הילדים, יש עם הבן זוג, יש עם הקהילה. לאדם יש המון התמודדויות. זה אתגר. האם אתה אומר – אני לא מסוגל, או שאתה נוטע בעצמך כוחות”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

צילום טבקוס ואלכוהול אור יהודה

פסח שמח: ההמלצות של טבקוס ואלכוהול אור יהודה

תפריט נגישות