יום שישי , אפריל 19 2024
דף הבית / ביקור פתע – אתרי הבנייה ביהוד מסכנים את הציבור

ביקור פתע – אתרי הבנייה ביהוד מסכנים את הציבור

הקבלנים לא סופרים את אגף ההנדסה בעיריית יהוד - רחוב העצמאות עליו נבנים ארבעה פרויקטי התחדשות עירונית, הפך להיות אתר בנייה גדול. הקבלנים השתלטו על המדרכות, עם ציוד מסוכן ולא בטיחותי. מעל ראשי ילדים מנוף מרים לוחות ברזל

סכנות בטיחות באתרי בנייה ביהוד

הפנים האמתיות מאחורי התחדשות העירונית ביהוד מונוסון – מי שחתם על היתרי הבנייה ברחוב העצמאות ביהוד מונוסון, קבר במו ידיו את את החלק הדרומי של העיר. ברחוב העצמאות נבנים בו זמנית שמונה בניני רבי קומות, מאות רכבים ופקק אחד גדול יצפה לדיירים החדשים ביציאה וכניסה לבניין, אך את זה שכחו לספר בשלטי הפרסום.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


יהוד מונוסון
סכנות בטיחות באתרי בנייה ביהוד

לפחות ארבע חברות נדל”ן פועלות על רחוב העצמאות ביהוד, חברת אזורים עם שני בנינים בני 15 קומות. חברת אפרידר, בונה הצפון וקבוצת GLM. תשתיות התנועה על הרחוב רחוקות מלהיות מושלמות, וכל מאות הרכבים של הדיירים החדשים יתנקזו כצוואר בקבוק בשתי הכניסות של העיר. אך עד שיאוכלסו הדיירים החדשים, בינתיים משלמים את המחיר תושבי העיר.

סכנות בטיחות באתרי בנייה ביהוד

רחוב העצמאות הפך להיות אתר בנייה אחד גדול, בעקבות תלונות תושבים וילדים המשתמשים בתחבורה ציבורית ברחוב, יצא צוות אונו ניוז לשטח לבדוק את הדברים. בשעת בוקר מוקדמת, מתפקד אחד הצירים המרכזיים בעיר, כאתר בנייה לכל דבר, משאיות המגיעות לפרוק ציוד. המדרכה הצמודה לאתרי הבנייה, לא מגודרת ועליה משאירים הקבלנים ציוד הנדסי מסוכן, מגדל גבוה של לבני שיש, תשתיות ברזל חדות ובתוך כל אלה אמורים ללכת הולכי הרגל

סכנות בטיחות באתרי בנייה ביהוד

מראה מפחיד במיוחד היה לצפות בשני תלמידי בית ספר היושבים בתחנת אוטובוס ממתינים להסעה  ומספר מטרים מעל ראשם מנוף גבהים מניף לוח ברזל במשקל מאות ק”ג.

סכנות בטיחות באתרי בנייה ביהוד

נראה כי אגף ההנדסה ביהוד לא עומד תחת עומס הפרויקטים, והאחריות המוטלת על כתפיהם של פקידי העירייה, לא מדאיג מישהו במיוחד. משיחות עם עובדי בניין במקום, הם כלל לא ראו את מהנדס העיר או מי מטעמו מגיע לסיורים או ביקורי פתע באתרי הבנייה, אלא רק אנשי השיטור העירוני המגיעים לבדוק אם ישנם עובדים ללא רישיון.

סכנות בטיחות באתרי בנייה ביהוד

אז מי דואג לאינטרס הציבורי מול הקבלנים?, לא ברור. מי דואג לביטחון הולכי הרגל מול ההשתלטות של הקבלנים. רק לפני מספר שבועות התפרסם על יזם נדל”ן רב עוצמה, אשר גידר את שטחו הפרטי במלון אוויה וקבע עובדות בשטח מבלי לאשר זאת עם אגף ההנדסה.

משיחות עם גורמים המקורבים לתחומי הבנייה בעיר, אגף ההנדסה לא נחשב חזק מספיק אלא מכבה שריפות ועסוק בהרבה בירוקרטיה. רצוי כי פקידי העירייה יגיעו פיזית גם לאתרי הבנייה, יהוד סך הכל לא גדולה כל כך.

סכנות בטיחות באתרי בנייה ביהוד

מעיריית יהוד מונוסון נמסר – “מיד עם קבלת הפנייה נשלחו למקום פקחי העירייה והעניין בבדיקה. אתרי הבנייה שברחבי העיר מפוקחים באופן שוטף ע”י העירייה, משרד העבודה וכד’, ורק בשבוע שעבר ערך השיטור העירוני בדיקה יזומה לגבי תקינותם ובטיחותם של אתרי בנייה בשיתוף כוחות משטרת מסובים וגורמי משרד העבודה”.

מקבוצת GLM  נמסר –  האתר מנוהל בקפידה ע”י חברת המגורים מקבוצת אורון. באתר קיים מנהל עבודה מוסמך הרשום במשרד העבודה כממונה בטיחות, כמו כן, יש בקר חיצוני של חברת אורון המבקר את פעולותיו של מנהל העבודה בנוגע לבטיחות הפרויקט. בנוסף לזאת, משרד העבודה מבקר באתר ובודק אותו.

בתחילת פעילות הבנייה ברחוב, חששנו לבטיחות הולכי הרגל שכן עבודות בנייה אינן סטריליות וכמה שלא ננסה קיים סיכון להתקיימות ארועי בטיחותי. בהתאם לכך, קיימנו מספר פגישות עם עיריית יהוד ובסופו של דבר הוסכם כי צד המדרכה הצפוני הצמוד לאתרי הבנייה ברחוב העצמאות יסגר להולכי רגל. אין כל הפרעה להולכי הרגל שהולכים במדרכה בצד הדרומי ואין כל סיבה להולכי רגל לשהות בצד הצפוני של הרחוב שכולו נמצא כרגע בשלבי עבודות בנייה. ניתן לראות שבוצעו הסדרי תנועה מתאימים לכך, בתחילת הרחוב הציבו שלט מתאים וצבעו את המדרכות בהתאמה. מצ”ב צילום השלט המורה על הסדרי התנועה ושלט נוסף המונע מעבר הולכי רגל בצד המדרכה הצפוני ברחוב העצמאות.

תשומת לבך שקיימים 4 בניינים בהקמה ברחוב העצמאות והערותיך כגון תחנת האוטובוס, אינן בכלל קשורות אלינו. מצ”ב תמונה של חזית הבניין שלנו.
חברתנו ביחד עם חברת המגורים עושה את כל המאמצים ופועלת מעל לנדרש בחוק על מנת למנוע אירועי בטיחות, אבקש שתעשה הבחנה ברורה בין הפרויקט אותו בונה חברת המגורים מקבוצת אורון שבה מבוצעת הקפדה על כללי הבטיחות לבין שאר הפרויקטים ברחוב.

תגובת חברת בוני הצפון – לא נמסרה עד לפרסום הכתבה

תגובת חברת אפרידר – לא נמסרה עד לפרסום הכתבה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

השריפה בדירה בגבעת שמואל. צילום: דוברות כיבוי אש

גבר נספה בשריפה שפרצה בדירה בגבעת שמואל

תפריט נגישות