יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / תביעת ענק נגד יעלה מקליס

תביעת ענק נגד יעלה מקליס

חברת אונירם, יזמית נדלן, בתביעה אישית נגד ראש העיר יהוד מונוסון יעלה מקליס. חברי המועצה מטעם מונוסון, גד מילר ושמואל רוטמן, בתביעת ענק בסך 3.6 מיליון שקל בעקבות נזקים שנגרמו לחברה

יעלה מקליס

בעקבות פסיקת בית המשפט המחוזי מרכז-לוד ובו ביקורת נוקבת על התנהלות הועדה לתכנון ועיריית יהוד בעמדתם כלפי חברת אונירם, מגיעה כעת תביעה אישית נגד ראש העיר יעלה מקליס, חברי המועצה שמואל רוטמן וגד מילר, על הנזקים כספיים, כך על פי טענת אונירם, שנגרמו לחברה. בעקבות פעילות השלושה למנוע בכל דרך את ביצוע הפרויקט
לכתב התביעה נגד יעלה מקליס – לחצו כאן
תביעת נגד ראש העיר יהוד יעלה מקליס
כזכור,  בתחילת 2012 זכתה חברת אונירם, במכרז לרכישת זכויות במגרש המיועד לדיור מוגן, על פי תכנית בנייה שאושרה בעיריית יהוד-מונוסון ב-2007. לאחר שהסדירה את יחסיה עם רשות מקרקעי ישראל, אונירם הגישה לוועדה המקומית בקשה להיתר בנייה ל-117 יחידות דיור במגרש ולמרתף חנייה מתחת לשטח ציבורי פתוח הגובל במגרש. הוועדה המקומית אישרה את הבקשה אולם התנתה את ההיתר בחתימה של אונירם על הסכם עם עיריית יהוד-מונוסון, הכפוף לאישור מועצת העיר. אך בסופו של דבר העירייה סירבה לחתום על ההסכם עם אונירם, ולכן נבצר ממנה מלמלא את התנאי שהציבה הוועדה המקומית.

אונירם דיור מוגן במונוסון
הדמייה

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


אחרי מערכת הבחירות של שנת 2013 הבחינו בחברת אונירם, כי נציגי השלטון עושים ככל שביכולתם לחבל ולעכב את מתן ההיתר. מתוך כתב התביעה – “אלא, שבמועד מסויים, בעיתוי קריטי לתחילת העבודות בפועל, התהפכו לפתע היוצרות, וממועד זה ואילך, נתקלה התובעת -(אונירם) בהצגת התנגדות נמרצת ותמוהה מצד גורמי עירייה שונים, אשר פעלו בכל דרך בכדי למנוע קבלת היתר הבנייה”. לטענת אונירם, הם גילו את ההסכם הקואלציוני שנחתם בין מקליס לחברי המועצה מטעם רובע מונסון, שם עולה סעיף שהוא הבסיס לתביעה.
הסכם קואלציוני יעלה מקליס מונוסון

מתוך כתב התביעה – “מבדיקות שערכה התובעת, הגיע לידיה נוסח הסכם – עליו חתומים שלושת הנתבעים במסגרת הליך זה, בגדרו, הסכימו השלושה והתחייבו – זה כלפי זה – לפעול ולעשות “ככל הניתן” – על-מנת למנוע, בפועל, את הקמתו של בית הדיור המוגן (בלשון ההסכם ‘בית האבות’), במיקום המיועד לכך על-פי דין.  אמרו, וכך עשו.  למן חתימת ההסכם ואילך – פעלו ופועלים הצדדים להסכם – על-מנת למנוע – או לעכב, בכל דרך וצורה כמעט, את מימוש ייעודו של המגרש – להקמת בית דיור מוגן כאמור – במיקום המיועד לכך כדין.  במסגרת זו, פגעו הנתבעים בזכויותיה של התובעת, למימוש מקרקעיה, על-פי ייעודם החוקי, והסבו לחברה נזקים רבים, ישירים ועקיפים, העומדים בבסיס תביעה זו. יוער, כי תביעה זו מוגשת בגין אותם נזקים כספיים שהתגבשו בפועל עד למועד הגשתה”.
תביעת נגד ראש העיר יהוד יעלה מקליס
בחודש אוקטובר 2017, מקבל בית המשפט את העתירה שהגישה חברת אונירם, לקבל את ההיתר שאושר להם ובית המשפט מבקר בחריפות את התנהלות עיריית יהוד  – “עתירה זו מלמדת על דרך חתחתים שיש בכוחה של רשות מנהלית להעמיד בפני האזרח, להתיש ולשחוק את כוחותיו, משאביו ויוזמותיו. סירוב הוועדה המקומית להוציא היתר בנייה לעותרת נעשה בחוסר סמכות, בתואנות לא ראויות ובמגמה לסכל תכנית מאושרת שהיא עצמה יזמה לבניית דיור מוגן“. בית המשפט מורה לעירייה לחדש את ההיתר במיידי, העירייה פונה לבקש עיכוב ביצוע מבית המשפט העליון, אך זה שולל את הבקשה על הסף והיתר הבנייה ניתן לחברה.

כעת תובעת חברת אונירם את נבחרי הציבור, אשר, לטענתם,  אשמים בהפסדים הגדולים של החברה  – “אין ספק שהנתבעים דנן – הינם האחראים הישירים – לנזקים הכספיים הכבדים של התובעת, בנסיבות העניין, ועליהם לשאת בתשלום הפיצוי המלא בגין כך”….. יש לציין, כי הנתבעים 1-2 (רוטמן ומילר) הפיקו מהתנהלות זו רווח אישי מעשי – בהיותם תושבי השכונה הגובלת במקרקעין, אשר התנגדו למימוש הבניה במגרש – למטרת “דיור מוגן” – על-פי ייעודם החוקי כאמור.

הנתבעת 3 (מקליס) הפיקה מהסכם פסול זה רווח אישי וכלכלי – שעה שמכח התחייבות הדדית זו, והפגיעה בתובעת, קיבלה נתבעת זו את תמיכת הנתבעים 1-2 בעניינים שונים, שטיבם ומהותם יתבררו בפועל במסגרת הליך זה.

תגובות –
מלשכת ראש העיר יעלה מקליס  נמסר: “כתב תביעה עליו נבנתה “כתבה” זאת לא הומצא לראש העיר, שתבחר כיצד להגיב לעניין לכשיתקבל כתב התביעה, אם וכאשר”.
חבר המועצה גד מילר- סירב להגיב.
חבר המועצה שמואל רוטמן – לא הגיעה אלי כל תביעה ואיני מודע לתביעה אישית נגדי. אין לי גם מושג מה תוכן הכתבה, שאתה מעדכן אותי שאתה “מפרסם” ובאופן טבעי איני מגיב. לפני כשנתיים הוגשה לי “דרישה לתשלום” שלטעמי השיקה לסחיטה באיומים, והגבתי בהתאם. פעלתי, ואני פועל כנבחר ציבור, חבר מועצת העיר וחבר בועדת המשנה לתכנון ובנייה – על פי חוק ולמען הציבור. שום “תביעה”, קנטרנית ככל שתהיה ו/או איום ישיר ו/או מוסווה, לא ישפיעו עלי ולא ימנעו ממני להמשיך ולפעול במסגרת תפקידי, למען הציבור, על פי חוק.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

2 תגובות

  1. מקווה שבית המשפט הפעם יגיע לחקר האמת ויקבע שעל שמואל חלה אחריות אישית ועליו לשלם מכיסו על מעשיו.

  2. עיריית חלם
    יאלה כבר נמאס מהיעלה הזאת והחברים שלה
    בבחירות הקרובות להטיס אותם מהעירייה ויפה שעה אחת קודם
    תצביעו לכולם רק לא ליעלה
    יעלה ראשת העיר הכי גרועה שידעה עיר בישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מבזק-משטרה-אונו-ניוז (1)

רימון נמצא ברחוב צה”ל ביהוד מונוסון- אין חשד לפח”ע

תפריט נגישות