יום חמישי , מרץ 28 2024
דף הבית / רוצים לגרש את הילד אנג’לו

רוצים לגרש את הילד אנג’לו

אנג'לו שטיין בן 7.5 גר בקריית אונו עם אימו דינה. שנכנסה לישראל לפני 17 שנה בדרך לא חוקית. כעת דורשת מדינת ישראל לגרש את האם ואיתה את בנה הצעיר.

מאות מתושבי קריית אונו חתמו על עצומה למנוע את גירושו של הילד אנג’לו, תלמיד בבית שרת בעקבות ההודעה כי משרד הפנים עומד לגרש אותו ביחד עם אימו לחו”ל.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


העצומה הופנתה לשר הפנים אריה דרעי בבקשה להשאיר את השניים בישראל, ולא לגרשם לחו”ל. אנג’לו, רק בן שבע וחצי, הוא בנם של אזרח ישראלי שאינו בקשר איתו. בשנת 2014 נערכה בדיקת רקמות עם אביו ואנג’לו קיבל אזרחות ישראלית. אימו דינה, סיימה את הקשר עם אביו של אנג’לו לפני שקיבלה מעמד בישראל. וכעת דורשים לגרשה מישראל ביחד עם בנה.

המשפחה פנתה גם בבקשה לנשיא המדינה וראש הממשלה.

“אני גם כועסת, גם מודאגת וגם עצובה”, כך אומרת דינה, אימו של אנג’לו, בשיחה שקיימה השבוע  עם אונו NEWS . לדבריה, אנשים טובים בסביבתה תומכים ועוזרים לה במאבק מול רשויות החוק, ביניהם גם עו”ד שמואל ינקוביץ מקריית אונו.

דינה:“כשהגשתי את הבקשה כדי להסדיר את המעמד שלי, בכל מקום סגרו לי את הדלת. אם הייתי ממשיכה לגור עם בן הזוג שלי, זה היה בסדר? אנשי המקצוע ברווחה יודעים מה היה עלול לקרות במידה והייתי נשארת. הייתה לי זוגיות בלי מעמד חוקי, נפרדנו כשאנג’לו היה בן ארבע. כיום רוצים לגרש את שנינו, ומה עם הפגיעה בזכויות של אנג’לו הוא הרי בן לאב ישראלי ואזרח ישראלי..”

איך אנג’לו מרגיש בימים אלו?
“הילד לא רגוע, גם מבחינת הלימודים, הוא בוכה ולא מסכים לישון לבד. הוא כל הזמן שואל אותי: ‘מתי טסים? האם חוזרים? כל החברים שלי פה..’ מנסים להכין אותו לרגע שאולי יהיה מצב שנצטרך לעזוב. אמרתי לו שיהיה בסדר ושאני תמיד אדאג לו. אבל הפחד והלחץ שלו, החשש שלו מה יקרה בחו”ל, שהוא לא ידע איך לתקשר עם הסביבה ואיך ישיג חברים חדשים”.

המאבק שלך בוודאי יקר, מי מממן אותו?
“יש אנשים שהבינו את המצב שלי ואני מודה להם. הם אנשים עם לב גדול, זה המזל שלי שהעורך דין מנסה להילחם וגם יש הורים מבית הספר של הילד שתומכים ועוזרים”.

אנג'לו שטיין ואימו דינה צילום פרטי
אנג’לו שטיין ואימו דינה צילום פרטי

יש לך איזו תקווה שתוכלו להישאר?
“יש תקדים של אזרח אריתראי שידע לדקלם מתוך התנ”ך והוא קיבל אזרחות ישראלי. אני לא מבקשת אזרחות, אבל כן שיסדירו את המעמד שלי. רציתי להתגייר אפילו אבל אי אפשר, כי אני צריכה לקבל מעמד של תושבת. אנג’לו לומד תורה ויש לו דם יהודי וסבא יהודי, מצד סבא רבא הם גם כוהנים. עורך הדין שלנו אמר שכרגע מי שיכול לשנות זה רק שר הפנים. הבנתי שיצא גם מכתב מטעמו של ראש העירייה ישראל גל שביקש משר הפנים. אף אחד לא מסתכל על טובת הילד, הוא ישראלי עם זכויות, למי אנג’לו יבוא לביקור במידה ויגרשו אותנו?”.

איך את מעבירה את הימים המתוחים הללו?
“מצד אחד, אני עובדת ממשיכה בשגרה שלי, מצד שני, אני אישה חולה, לא מזמן עברתי צינתור, ואני גם לא ישנה…”

תגובת רשות האוכלוסין וההגירה – “גב׳ טיגנסו הסתננה דרך גבול מצרים בשנת 2002, כשנה לאחר שהורחקה מישראל. מאז היא שוהה באופן בלתי חוקי ומעולם לא הסדירה מעמדה בארץ.
הנ״ל התבקשה פעמים רבות לצאת מישראל אך לא עשתה זאת וכל הערכאות המשפטיות אליהן פנתה, לרבות בג״צ, דחו את בקשתה להסדרת מעמד ודרשו ממנה לצאת מהארץ. בנה בן ה-7, אשר אין לו כל קשר עם אביו הישראלי, יצטרף באופן טבעי לאמו ויוכל להגיע לביקורים בעתיד.

לאור האמור לעיל, איננו רואים כל מקום לקבל החלטות בניגוד לעמדת בית המשפט העליון”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

2 תגובות

  1. חבל מאד שזה היחס לילד שנולד גדל וחוך בארץ יהיה טוב אם המדינה תאשר את שהותם בארץ הילד לא אשם
    בבקשה תיענו לבקשת האם תודה

  2. שיהיה לו בהצלחה בארצו החדשה. מאחל לאם, לחזור להוריה וארצה, ולילד בהצלחה במקום החדש.
    למדינה ולאריה דרעי, חזק ואמץ, לא להתבלבל עם סיפורים של מסתננים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

הכיתוב במעלית ביהוד. צילום באדיבות הדיירים

מזעזע: צלב קרס וכתובת “מוות ליהודים” רוססו במעלית בניין ביהוד-מונוסון

תפריט נגישות