יום שישי , מרץ 29 2024
דף הבית / לוחמת הצדק מיהוד

לוחמת הצדק מיהוד

עו"ד סיגלית קסלר מיהוד, היתה בין ראשוני המפגינים סמוך לביתו של  היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט בפתח תקווה. בראיון ראשון מספרת קסלר כי היא חושבת להקים תנועה אזרחית, שתהפוך עם הזמן לתנועה פוליטית

עו"ד סיגלית קסלר
צילום - רפי מיכאלי

“מגיל צעיר, אני נלחמת, למען מי שקולו לא נשמע”, כך מצהירה עו”ד סיגלית קסלר מיהוד, מי שהייתה בין  ראשוני המפגינים מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בפתח תקווה. קסלר, אישה דינמית, עם נפש אכפתית, כזו שחסרה בנוף הפוליטי, היא עורכת דין ותיקה המתמחה במקרי רשלנות רפואית ומיסוי. היא  ‘סגרה’ כבר 48 הפגנות בכל מוצאי שבת, והיא זוכרת, כולל תאריכים, מה קרה כמעט, בכל הפגנה והפגנה.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


בעקבות ההפגנות היא שמחה להיווכח כי למרות קומץ אנשים שעמדו בתחילה מול ביתו של מנדלבליט, ומחו על שחיתות שלטונית, מגיעים כיום אלפי מפגינים והפגנות המחאה לא יורדות מסדר היום הציבורי. ב 26 לחודש נובמבר יצוין יום השנה, להפגנות נגד השחיתות השלטונית/ציבורית, לכאורה, היא שמחה להיווכח כי חלק מפירות המחאה אף נחקרים על ידי המשטרה. לאחר כמעט שנה של הפגנות, קסלר התיידדה עם המפגינים, וגם עם השוטרים, שלא היססו לעצור חלק מהמשתתפים. קסלר למדה היכן מותר למפגינים לעמוד, ולרגע לא חושבת להפסיק להגיע בכל מוצאי שבת, עד שהרשימה שלה תיחקר בשלמותה, על ידי הגורמים המתאימים, והאשמים במחדלים ובשחיתויות יועמדו לדין.
סיגלית קסלראיך הכל התחיל, ולמה דווקא מול ביתו של מנדלבליט?
“ההפגנה הראשונה הייתה בסוף נובמבר 2016. הכנתי שלטים והייתי מעין ‘ועדת קישוט’. רק 30 איש הגיעו להפגין. זוכרת שהטריגר היה כשקראתי, שלקחו למני נפתלי את רישיון האקדח, בתואנה שהגישו נגדו תלונה. ידעתי שהוא מתפרנס מאבטחה, והתפלאתי איך עושים לו את זה. חיפשתי ומצאתי אותו בפייסבוק. רשמתי לו שאני עורכת דין ומעוניינת לעזור לו בהתנדבות. כשאני רואה אי צדק- אני פועלת. מני רשם לי את מספר הנייד שלו והתכתבנו . הוא ענה שיש לו כבר עורך דין וזהו. “בנובמבר 2016 הוא התקשר אלי ואמר שמי שלא בסדר, לדעתו, הינו מנדלבליט, כי הוא זה שקובע דברים רבים-הוא החוליה המקשרת, הוא הממונה, ואצלו הכל נעצר.”עוד ממבצע צוק איתן, הכל בער בי, נכחתי גם ברוב ההפגנות של שוד הגז. לדעתי הון-שלטון אוכל כל חלקה טובה והרגולטור – לא עובד.

מי הגיע להפגנה הראשונה?
“בהפגנה הראשונה הבאתי דגם מפוליגל שחור של צוללת שהכנתי, ועליו רשמתי: ‘אח”י-שחיתות’, היו ששאלו אותי: ‘מה הצוללת קשורה למני?!’ הגיעו גם פרופסור אבשלום אליצור, עו”ד דוד לוי, דודו אמיתי, דר’ מיכאל רייך ואשתו בטי ועוד. בהתחלה עמדנו ליד ביתו של מנדלבליט עם שלטים: ‘הון שלטון-עולם תחתון’. היו לנו שירים שהמצאנו ושרנו”.

מתי הרגשת שכן מקשיבים לכם?
“עמדנו שם בגשם, בקור, בחגים הביאו לנו משטרה, הביאו פיקוח עירוני. אם מישהו מהמפגינים זרק סיגריה, ישר קנסו אותו. בהפגנה השלישית, שוטר הגיע לעצור את מני נפתלי, שלא הסכים להיעצר, התנפלו עליו. אז הופיעה  ידיעיה קצרה בתקשורת והמשכנו להגיע. אני הייתי בתפקיד ‘המבוגר האחראי’. אמרו לי: ‘תדאגי שלא ילכלכו את המדרכה’. הביאו לנו כיתת מג”ב, עם נשק ומחסניות. הם עצרו מפגינים מבוגרים, ניסו להפחיד אותנו ולדכא אותנו בכל דרך, אבל הם לא הצליחו לשבור את רוחנו”.
סיגלית קסלרהאם קיבלתם איזה שהיא תגובה מהיועה”מ מנדלבליט?
“הוא לא יצא אלינו אף פעם! ידענו שהוא בביתו ,הוא סגר את כל התריסים. הרחיקו אותנו למרחק של 70 מטר מביתו. שרנו לו: ‘מנדלבליט צא החוצה, ביבי ושרה עשו לך עוגה..’ אמרתי שאדפוק לו על הדלת, שיצא לשוחח אתנו. קצין בלבוש אזרחי אמר לי: ‘את לא יכולה’. אמרתי לו: ‘לך אתה..’ ביקשתי שיאמר לו שיזמין אותנו אליו או שיצא אלינו. הוא באמת הלך, והתבקשתי לכתוב מכתב לבקש פגישה. כתבתי לו. ממשרדו של מנדלבליט התכחשו לעובדה שהיועמ”ש ביקש ממני לכתוב לו מכתב ולבקש מועד לפגישה, כך טוענת קסלר.

כיצד הפכת להיות דמות בולטת בהפגנה ?
“הסברתי לנוכחים מהו שוחד, והתחילו להבין שיש דברים מעבר ללקיחת הנשק של מני. היה נוהל, שהכנתי שלטים חדשים בכל שבוע. קניתי אפילו מגפון מכספי הפרטי, הכי חזק שיש. החברים היו מחכים לי, והייתי ‘צועקת’ דברי תוכחה למנדלבליט בכל פעם בנושא אחר. הכנתי שלטים לפי ההתפתחויות והחדשות”.

מה גרם לדעתך לגידול במספר המפגינים?
“בתחילה 60 אנשים נחשב להפגנה גדולה. לאחר שעתיים בהם עמדנו להפגין, נהגנו לשבת  באחד מבתי הקפה ליד וקיטרנו. אמרתי למפגינים: ‘לא זזים מפה, אנחנו מתמידים ונחושים‘. המפנה אירע, לדעתי, כאשר נעצרו כמה מהמפגינים. התפתחה תגרה, בה מני חטף מרפק והחזיר. בעטו לו בראש הרביצו לו, ועצרו המון אנשים. הלכנו להפגין מול תחנת המשטרה בפתח תקווה. קרה שהרחיקו בצו את המפגינים מביתו של מנדלבליט, אבל ראו שההפגנות לא נפסקות. הגשנו בג”צ ונהיה באלגאן גדול. בהפגנה מספר 26, כבר הגיעו חברי כנסת וכוחות משטרה גדולים יותר. אסרו על ההפגנות בכיכר גורן, סמוך למגורי מנדלבליט. אני בתגובה הבאתי מחצלת ואמרתי, שאני רוצה לשבת סתם כך  עם חברים, בכיכר. המשטרה סגרה את השכונה ב’כתר נושם’ ולא נתנו לי לעבור, רצו לקחת לי את הטלפון, ביקשו שאכנס לניידת ושאלתי את השוטר: ‘תגיד לי במה אני מעורבת? אני עורכת דין, אתה לא יכול לעצור אותי ללא עילת מעצר”.

מה עשיתם בתגובה?
“הלכנו למקום מרוחק יותר עם השלטים שהכנו. זה היה בערב בו עצרו את מני נפתלי ואלדד יניב. פתאום נודע לנו שיש הפגנה מול המשטרה. הגעתי לשם והיו אנשים רבים, צעקות. התרגשתי והופתעתי, ראיתי שיש סולידריות. כמה ליכודניקים עמדו וקיללו, באותו היום איבדתי את הקול שלי… היינו שם עד מאוחר, ולקחו את יניב ונפתלי לכלא הדרים. ביום ההוא הפגינו כמה אלפים. לא הייתה לנו במה אז עמדנו על שולחן. מישהו הביא ציוד הגברה והמשכנו להפגין”.

מה הצעדים הבאים שלך?
“אני אישה שעושה. המטרה שלי היא לתקן ולהציע אלטרנטיבה. לדוגמה: ערכתי אצלי ערב, בו הזמנתי אנשים להקשיב לד”ר דורון נבות, מאוניברסיטת חיפה, שדיבר על השחיתות השלטונית, נושא אותו חקר. היוזמה שלי היא, להקים תנועה אזרחית, שתהפוך עם הזמן לפוליטית, סוציאל- דמוקרטית, המתאימה למדינה ולערכי מגילת העצמאות”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

2 תגובות

  1. תודה על הכתבה . חשוב שקהל רב ייחשף למחאה ונושאיה. אנחנו שהתחלנו את המחאה רובינו בגילאים 50-70, יש לנו רגשות אשמה על כך שנרדמנו בשמירה ואפשרנו לכנופיית הון שלטון לגנוב את כל מה שטוב ויפה בארץ הזאת. אנחנו שם כדי לעשות תיקון, כדי להשאיר לילדים והנכדים שלנו ארץ שטוב לחיות בה. ארץ שגם הם יראו בה את עתידם.

    בקשר לתנועה האזרחית שבהמשך תהפוך לפוליטית- אני רוצה להבהיר כי אין לו כל כוונה לעמוד בראשה או לעבור לפעילות פוליטית. כוונתי להכין תשתית לדור הצעיר. זה הזמן שלהם.

    מקווה שצעירים רבים יחברו למחאה וייטלו בה חלק פעיל.
    מקווה שמרוץ החיים וגידול הילדים לא יגרום להם לעיוורון שלקינו בו אנו, ויבואו למחות יחד איתנו למען עתידם

  2. סוף, סוף, אמן, אמן, אמן. שהשחיתות תגמר. שתסיימו למלאות את מניות הפרטי של ההם על חשבוננו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

יו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וליזי דלריצ’ה. צילום: דוברות גני תקווה

גני תקווה: ליזי דלריצ’ה נבחרה לכהן כיו”ר ועדת החינוך ותייצג את השלטון המקומי

תפריט נגישות