יום רביעי , יוני 19 2019
דף הבית / מדורים / בלוגים / לחיות בריא / מחקר: שהייה בסאונה שקולה לאימון גופני

מחקר: שהייה בסאונה שקולה לאימון גופני

אורח החיים המודרני מכניס לא מעט דברים טובים לחיינו שבעבר לא היו. אך אורח החיים הזה גם מכניס דברים פחות טובים – לחצים וחרדות, פחות זמן להשקעה בעצמנו, מאכלים משמינים יותר ובעקבותיהם השמנת יתר וכמובן, ה"ריצות" ממקום למקום שלא ממש משאירות לנו זמן לפעילות גופנית.

סאונה

אימון גופני כידוע הוא מרכיב חשוב בבריאות שלנו. אינספור מחקרים נכתבו על ההשפעות החיוביות שלו הן לנפש אך בעיקר לגוף. אימון קבוע מפחית את הסיכויים לחלות במחלות שונות כמו מחלת לב, סוכרת, סרטן ואחרות, והעלאה של הדופק שהיא מרכיב חשוב בפעילות האירובית, עושה רק טוב לגוף (כמובן במידה והיא מבוקרת ובאישור רופא).

אז איך בכל זאת נוכל להבריא את הגוף שלנו? הנה תשובה שאולי תפתיע לא מעט אנשים – שהייה בסאונה יכולה להחליף את האימון הגופני, עובדה שמגובה במחקרים, והנה אחד מהם.

המחקר הגדול בפינלנד

בפינלנד יש יותר מ-3 מיליון סאונות כך שהיא בהחלט יכולה להיות מקום טוב לבצע בו מחקר כזה. במחקר שבוצע בפינלנד ושפורסם במגזין הנחשב Jama Internal Medicine מחקר שעקב אחרי מעל ל-2300 גברים במשך למעלה מ-21 שנה, נמצא שמי שביקר באופן יום יומי כמעט בסאונה (בין 4 ל-7 פעמים בשבוע) הפחית את הסיכויים שלו לחלות במחלות לב בלמעלה מ-50%! גם מי שהלך רק בחצי מהשבוע, נהנה מהפחתת סיכון של כ-20% למחלות לב! אין ספק שאלו תוצאות מרעישות. כמובן שבשביל לקבל את האפקט הזה צריך לשהות בסאונה לפחות 10-20 דקות, (הפחתה של 7% בסיכון למחלת לב) ובשהייה של למעלה מ-20 דקות מביאה את התוצאה הדרמטית של הפחתה של מעל ל-50%.

למה זה קורה? התשובה פשוטה. מסתבר שהמרכיב העיקרי ביתרונות של פעילות גופנית מאומצת כמו ריצה או הליכה מהירה הוא העלאה של קצב הלב, וחום הסאונה גורם לאותו אפקט בדיוק.

הזעה מוגברת = שריפת קלוריות מוגברת

השהייה בסאונה כידוע גורמת לקצב הזעה מוגבר ויחד עם פעילות הלב המוגברת, הגוף צריך לצרוך יותר ויותר קלוריות. משך השהייה בסאונה גם דורשת יותר חמצן מהגוף ושוב, הצורך בשימוש קלורי מוגבר בשביל לייצר את האנרגיה הדרושה.

סאונה – יתרונות נוספים

מעבר לשריפת קלוריות מוגברת ולהורדה במשקל, השהייה בסאונה טומנת בחובה יתרונות נוספים. היא מסייעת בשמירה על ניקיון העור ובחידוש שלו, היא תורמת לשיפור יכולות הלב, היא מרפה שרירים ומרגיעה אותם והיא מפחיתה לחצים. השהייה בסאונה יכולה להיות גם זמן איכות עם בן או בת הזוג, אבא או אמא או כל בן משפחה אחר שבשגרה הלוחצת, קשה למצוא איתו זמן לבד.

השהייה בסאונה אם כן יכולה לתרום רבות לבריאותנו ויכולה להיות אופציה מצוינת כתחליף לאימון גופני שדורש זמן שלא תמיד יש לנו. מה חשוב? לוודא עם רופא המשפחה שאין בעיה ספציפית שמונעת שהייה בסאונה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מוסקה מנצחת

השפית חגית יוסף מציגה: מוסקה מנצחת