יום שבת , נובמבר 10 2018
דף הבית / חדשות חמות / פעילות יתר של בלוטת התריס – כיצד מטפלים?

פעילות יתר של בלוטת התריס – כיצד מטפלים?

פעילות יתר של בלוטת התריס, היא מחלה פופולרית שגם היא כמו תת פעילות של הבלוטה, אינה מטופלת כראוי על ידי הרפואה הקונבנציונלית וזאת למרות שמדובר במחלה נפוצה.

בלוטת התריס. אלוסטרציה
בלוטת התריס. אלוסטרציה

בלוטת התריס הממוקמת בצוואר משפיעה על כל פעילויות הגוף שלנו, מווסתת פעילות הורמונלית, אחראית על מטבוליזם, רמות אנרגיה וקשורה לפעילות של כל תא בגוף. היא רגישה ועדינה, יש לנו רק אחת כמוה וחשוב לשמור עליה.


למידע על סדנאות ומפגשים  – ויטמין V – ורד לוביץ', נטורופטית, מנחת סדנאות לשינוי תזונתי


כאשר בלוטת התריס נמצאת במצב של עודף פעילות, הגוף מייצר הורמון תריס במידה עודפת מה שעלול לגרום לתופעות יתר בכל הגוף. קצב לב מואץ, חרדות, מטבוליזם שיוצא משליטה וגורם לירידה לא רצויה במשקל. רעד, גויטר, עיניים בולטות ועוד.

המדובר במחלה אוטואימונית ששמה גרייבס וגם בה כמו בתת פעילות בלוטת התריס, הגוף חשוף לפגיעה חיצונית שלא תמיד קל או ניתן לאתר. זו יכולה להיות תגובה אלרגית של הגוף למשהו שהוא חשוף אליו ולכן זה זמן חשוב להתחיל לשים לב לתזונה ולסביבה בה אתם נמצאים.

זכרו כי גם במקרה של פעילות יתר לרפואה הקונבנציונלית, יש להציע לכם טיפול תרופתי בלבד. טיפול  שיכול להועיל אבל אינו יכול בשום פנים ואופן לעמוד בפני עצמו ללא טיפול בסיבות הסביבתיות שגרמו למחלה. ואת זה למרבה הצער קופות החולים לא עושות.

הן לא מטפלות במחלה ובסיבות להתפרצות. סביר מאד להניח שאם תגיעו לרופא, יאמרו לכם שאין קשר בין המחלה לתזונה ולסביבה. לצערי זה לרוב המצב וזה פשוט לא נכון. מצב של גרייבס בגוף משמעותו שיש בגוף דלקת שאם היא לא תטופל ולא נכבה את הדליקה האש הזו תתפרץ במקום אחר בגוף ממש כמו אש.

המלצת התזונה הראשונה שלי: התרחקו מכל המזונות האלרגניים או כאלה אשר יש סיכוי גבוה שמעוררים רגישות בגוף.

בשלב ראשון, הדבר הנכון לעשות הוא הורדה של כל המזונות התעשייתים מהתפריט.  מזונות אילו מכילים חומרי שימור וחומרי טעם וריח שונים שמזיקים לגוף. סוכר- הסוכר יוצר חומציות בגוף וחומצה חומצית היא רעילה ומעודדת דלקות בגוף. חיטה: כל המזונות שמכילים חיטה שהיא אחד מהמזונות האלרגניים המשמעותיים בתזונה שלנו. מוצרי חלב- יש להוריד מהתפריט, הם מעודדי דלקת

הפחתה משמעותית של קפה, מזונות אלרגניים נוספים: סומסום, פירות טרופיים, אגוזים, בוטנים, תותים ותירס. רצוי להימנע מירקות סולניים בעיקר תפוחי אדמה וחצילים. בפלפלים ובעגבניות יש כמות זניחה של סולנין. יש להקפיד על צריכה של ירקות, נבטים, קטניות מונבטות, דגנים מלאים בלבד.(עם זאת לא רצוי שהתזונה תהיה עשירה בדגנים) חליטות של פסיפלורה ומליסה. אכילה של שלושה אגוזי ברזיל ביום להעלאת רמת הסלניום בגוף- עוזר בהורדת רמת הדלקת בגוף.

דברים נוספים שאתם יכולים לעשות:
לשים לב אם בבית או במקום העבודה יש עובש בקירות. עובש מסוכן לבריאות ועלול לעורר מחלות אוטואימוניות. להימנע משימוש בכלים מפלסטיק. להימנע מבריכות עם כלור. החומרים הכימיים שמוסיפים למים מזיקים לבלוטה.
להקפיד על הכלים בהם אתם מבשלים.

תוספי תזונה שכדאי לחשוב עליהם: פרוביוטיקה, אנזימי עיכול,- בעיקר אם מרגישים נפיחות לאחר האוכל, ויטמין די: בהתאם לבדיקות הדם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

צילום: המשרד לבטחון פנים

יהוד מונוסון: ירידה בעבירות התנועה בעיר

מנתוני המשטרה עולה כי יש ירידה בכלל עבירות איכות החיים בלמעלה מ-10% אל מול 2017 …