יום שישי , אפריל 19 2024
דף הבית / חדשות חמות / הבחירות ללשכת עורכי הדין – זקוקים לרוח חדשה

הבחירות ללשכת עורכי הדין – זקוקים לרוח חדשה

עו"ד אילן בומבך, המועמד המוביל לראשות הלשכה: "העסקנים הישנים בונים על אחוז הצבעה נמוך. אנחנו חייבים לקחת אחריות על הלשכה ולהחזיר אותה לעורכות ועורכי הדין"

עו"ד אילן בומבך
צילום: ראובן קפונצ׳קי

פרשיות אפי נוה שהביאו להתפטרותו, השאירו משבר עמוק בלשכת עורכי הדין – פגיעה באמון הציבור הכללי בישראל ואמון ציבור עורכות ועורכי הדין לצד עוד ועוד מחדלים שמתגלים בימים אלו כמו פרשת מבקרת הלשכה, שהתגלה לאחרונה שהועסקה שש וחצי שנים, לעולם לא פרסמה דו”ח, לעולם לא הגיעה לישיבות הועד המרכזי ובמקביל גרפה 2.4 מיליון ₪ לכיסה.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


מספר רב של מועמדים רצים היום לראשות הלשכה. עו”ד אילן בומבך, המועמד המוביל לראשות הלשכה מנהל קמפיין אחר. הוא מדגיש את השקיפות וכללי המנהל התקין בהם הוא דוגל, בהיותו מומחה למשפט מנהלי, המצע שלו פורסם כבר לפני חודש, ללשכה הוא חוזר אחרי שנים רבות שבחר להתרחק מהעסקנות ששרה בה, הוא מדבר על שקיפות ומנהל עם הבוחרים צ’אט לייב כמעט שבועי בו הוא עונה להם על כל השאלות הקשות, הוא זוכה לתמיכה עצומה בקרב הצעירים, ובקרב הוותיקים – נדמה כי את ההצלחות הרבות ואת המהפכה שהוביל כיו”ר מחוז תל אביב, הם זוכרים לו היטב.

בומבך, בן 53, נשוי ואב לשלושה הוא עורך דין ותיק ומוערך ביותר. הוא בעל משרד פרטי שמדורג כאחד המובילים במשפט ציבורי, מנהלי, ליטיגציה, לשון הרע וייצוג נבחרי ציבור. הוא הגיע אל הלשכה בראשית שנות ה- 30 לחייו וב – 1999 נבחר לראש ועדת האתיקה הצעיר ביותר של הלשכה כשהוא בן 33 בלבד. ב- 2003 נבחר ליו”ר ועד מחוז מרכז תל אביב שם זכה להצלחה רבה. בהמשך, כיהן בתפקידים בכירים נוספים בהם – יו”ר ועדת ערר לפי חוק כבישי אגרה, מ”מ ויו”ר בפועל של הרשות הלאומית בדרכים ועוד.

כחלק ממצעו המפורט, בומבך שם דגש על פתרונות מעשיים ולא תיאורטיים. כך, הוא פרסם תכניות למציאת אפיקי פרנסה וסיוע לעורכי הדין הצעירים וליצירת מועדון הטבות משמעותי דוגמת “חבר”, כיאה לכוח צרכני של מעל 100 אלף עורכי דין ובני משפחותיהם.

בנוסף, הוא היה הראשון להניף את נס המרד בתקנות הסד”א החדשות ואף היה הראשון להיפגש עם השרה איילת שקד כדי להילחם בהן. הוא אף היה הראשון שהעלה על סדר היום את כוונתו לצמצם משמעותית את דמי החבר הנגבים כחובה מכל עורכי הדין, ואף לבטל כליל את גבייתם מעורכי הדין הצעירים.

“הלשכה נמצאת היום במשבר הגדול ביותר בתולדותיה. עורכי הדין הצעירים קורסים, נוספים עוד ועוד חוקים שפוגעים בזכויות ובמעמד שלנו, הלשכה אינה פועלת למען כלל עורכות ועורכי הדין – אנו רואים זאת על ידי הבחירה לא להוריד את דמי החבר וזאת למרות תקציב הלשכה שרק עולה משנה לשנה, אנו רואים זאת במועדון הצרכנות המוזנח שלנו, בהיעדר פתרון מעשי להצפת המקצוע ובהשקעה עצומה בכנסים באילת על חשבון העשרה והשתלמויות לדור הצעיר”. כך בומבך.

אחוזי ההצבעה לראשות הלשכה ידועים בהיותם נמוכים, לאור תחושת המיאוס שיצרה הפרשה האחרונה יש אף סיכוי שאחוזים אלו יחוו ירידה נוספות, על כך אומר בומבך – על זה הם בונים. “העסקנים הישנים בונים על אחוזי הצבעה נמוכים שישאירו את המצב הקיים כפי שהוא. אנחנו חייבים לקחת אחריות, להחזיר את הלשכה לכלל עורכי הדין ולהנהיג בשקיפות, יושרה וניקיון כפיים”. עוד מוסיף: “הבחירות ללשכת עורכי הדין יערכו בעוד חודשיים, זה הזמן להתעניין, לשאול את השאלות ולקחת אחריות – אני קורא לכם לקרוא את המצע שלי ולהגיע לאחד מחוגי הבית שאני מקיים בכל הארץ מידי יום – יחד נוציא את הלשכה ממסלול ההידרדרות בו היא נמצאת”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

השריפה בדירה בגבעת שמואל. צילום: דוברות כיבוי אש

גבר נספה בשריפה שפרצה בדירה בגבעת שמואל

תפריט נגישות