יום שישי , מרץ 29 2024
דף הבית / צהרונים מי נגד מי

צהרונים מי נגד מי

כל הפרטים על התוכנית הממשלתית לסבסוד הצהרונים בגני הילדים וכיתות א-ב, כמה תשלמו בכל חודש, מה תקבלו בתמורה, ניסינו ללקט כמה שיותר מידע עבור הורי בקעת אונו לקראת שנת הלימודים הקרובה

טבלת צהרונים

החלטת הממשלה לפני מספר חודשיים עוד לא איפשרה לרשויות להתארגן לקראת התוכנית החדשה של הצהרונים המסובסדים, ישנו בלבול גדול גם ברשויות העירוניות, חלקן יוצאות למכרזים למפעילים וחברות קיטריינג אחרות עסוקות בגיוס כח אדם לתוכנית.
מדריך להורים לקראת שנת הלימודים הקרובה:
בהתאם להחלטת הממשלה מיום 21.05.2017 להרחיב את סבסוד מסגרות לימודיות נוספות בשעות אחר הצהריים העשרה בתום יום הלימודים לגילאי 3-8 הנמצאים בגני הילדים ובכיתות א’ – ב’.

רוצים לקרוא עוד על התוכניתלחצו כאן
הורים יקרים, נא להכיר את תוכנית ניצנים להארכת יום הלימודים במוסדות החינוך, בימים א-ה מתום יום הלימודים ועד השעה  16:00.
בעקבות מחאת ההורים על מחירי הצהרונים, החל משנת הלימודים הקרובה יש סבסוד של המדינה שנע בין 150 שקלים ביישובים השייכים לאשכולות הגבוהים, ל-350 שקלים ביישובים מהאשכולות הנמוכים.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


במסגרת התוכנית, לכל רשות מקומית תהיה אפשרות להרחיב את התנאים הניתנים בצהרון בהתאם לבקשת ועד ההורים היישובי, ובתנאי שהסכום המקסימלי לא יעלה על 935 שקלים (לפני השתתפות המדינה). לכל מרכיב כמו תוספת שעות, חוג העשרה, פעילות בחופשות ועוד, ייקבע מחיר מקסימלי והרשות המקומית לא תוכל לגבות מההורים סכום גבוה יותר.
לדוגמא  הארכת הצהרון עד השעה 17:00 – תוספת של 150 ש”ח בחודש עבור 2 אנשי צוות בגני הילדים, בבתי הספר 75 ש”ח לחודש, תוספת שעת העשרה שבועית -30 שח, פעילות בימי חופשה 105 שח, תוספת סייעת נוספת – 155 שח.

אז מה היא תוכנית ניצנים – מסגרת העשרה לימודית ופעילות העשרה חברתית וחינוכית, מתן סיוע בהכנת שיעורי בית, פעילות תלמידים וארוחה חמה ומזינה. התכנית תפעל במהלך שנת הלימודים (ללא חופשות).
כמה ילדים בקבוצה?
גני ילדים – מ- 15 תלמידים ועד 30 תלמידים.
בתי ספר – מ-18 תלמידים ועד 34 תלמידים.
חינוך מיוחד – עד 12 תלמידים למסגרת.


מי כח האדם שיופעל בתוכנית?
הפעילות תתקיים במוסדות החינוך על-ידי מדריכים. תינתן עדיפות לגננות/למורים בעלי תעודת הוראה. בבתי הספר, ימונה רכז בית ספרי לתכנית אשר ייבחר על ידי הרכז הרשותי מתוך צוות בית הספר . גיוס המדריכים לתכנית יהיה באחריות הרכז הרשותי ובתיאום עם מנהל ביה”ס והפיקוח. בגנים, יועסק איש צוות נוסף.

במסגרות החינוך המיוחד – המדריכים בחינוך המיוחד יהיו בעלי תעודת הוראה לחינוך המיוחד, תינתן העדפה של מורי הבוקר להמשך בתכנית. יושם דגש על מתן מענה מותאם לצרכי התלמידים בחינוך המיוחד. רק מסגרות החינוך המיוחד המסיימות את יום הלמודים עד השעה 14:30 תוכלנה להשתתף בתכנית. בבתי הספר ובגנים של החינוך המיוחד, יועסק איש צוות נוסף.

בכל עיר, סבסוד המדינה שונה על פי הדירוג הסוציו אקונומי של הרשות, ולכן גם השתתפות ההורים משתנה בין הרשויות, אור יהודה לדוגמא נמצאת בדירוג 5, המדינה מסבסדת כל ילד ב300 שח, וההורים משלמים 350 שח בחודש, לעומת סביון גני תקווה וקריית אונו, הנמצאים מדירוג 8-10 שם המדינה מסבסדת 150 שח לכל ילד ותשלומי ההורים יעמדו על 500 שח בחודש.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

יו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וליזי דלריצ’ה. צילום: דוברות גני תקווה

גני תקווה: ליזי דלריצ’ה נבחרה לכהן כיו”ר ועדת החינוך ותייצג את השלטון המקומי

תפריט נגישות