יום חמישי , מרץ 28 2024
דף הבית / שבט הצופים ביהוד: המצב מחפיר

שבט הצופים ביהוד: המצב מחפיר

1000 חניכי שבט משואות ביהוד, טובי בנינו שמתגייסים ליחידות העילית של צה"ל, נאלצים להעביר את הפעילות בצופים בהזנחה מתמשכת, סכנות בטיחותיות והעדר גישה לילדים עם כסאות גלגלים. העירייה - השקענו חצי מיליון, האחריות לתחזוקה של הצופים

צופי יהוד

שבט משואות ביהוד – אחד משבטי הצופים הגדולים בישראל עם מסורת ארוכת שנים נמצא בתנאי הזנחה מתמשכים. מי שיבקר בחצר השבט הנפרשת על שטח גדול מאוד במרכז העיר יהוד, יכול להרגיש כי נמצא בחצר ענקית של קיבוץ, אך בפועל הסכנות הבטיחותיות וההזנחה מסכנים את החניכים.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


צופי יהוד

לצד מבנה מפעל הפיס המוזנח במקום, ישנו גן ילדים שהוסב לפעילות השבט, ברזייה דולפת, מספר תאי שירותים לאלף החניכים שמגיעים פעמיים בשבוע לפעילות בשבט הצופים.

עיריית יהוד – “השקענו בשבט בשלוש השנים האחרונות חצי מיליון שקל, האחריות לתחזוק היא של הצופים”

ילדי הצופים הם טובי בנינו שמתגייסים ליחידות הקרביות ביותר בצבא. כבר מספר שנים מנסים ההורים של חניכי השבט לבקש סיוע ממי שרק שניתן, לחשוב על בניית בית ראוי ל 1000 חניכי הצופים, שבימי הקיץ נמצאים תחת השמש הקופחת ובימי החורץ נאלצים להסתתר במקלטים או בבתי חניכים.

צופי יהוד

אחרי שלא מצאו אוזן קשבת בעיריית יהוד, פנוי ההורים למספר חברי מועצה שביקשו לקיים דיון דחוף במועצה על מצב התחזוקה הלקוי בשבט הצופים .

הורי חניכי שבט הצופים ‘משואות’ ביהוד, פנו לעירייה, בבקשה להכליל את מתחם הצופים בשיפוצי הקיץ הקרבים. ההורים שיגרו פנייה בכתב לעירייה, בה פרטו את כל שורת הליקויים הארוכה.

צופי יהוד

“הציוד רקוב, גמור- מת- אין כלום”, כך מגדירה אחת האימהות  שסיפרה על המצב:” הצופים באחריות מחלקת הרווחה ולא מחלקת החינוך- מדוע? התמיכה הכספית שאנו מקבלים היא נמוכה משמעותית בהשוואה למה שמקבל שבט מונוסון למרות שאנו ביתרון מספרי עליהם. יש ביהוד 1100 חניכים לעומת כ- 400 במונוסון. למרות שעינינו לא צרה בשכנים..   את הציוד השוטף אנחנו מביאים – מדוע? מתברר שאנו ההורים גם מעניקים תמיכה כספית למשפחות שיש להן יותר מילד אחד בצופים. בגדול – הבנו שאין לנו עם מי לדבר, לכן גייסנו את חברי האופוזציה והנושא לשמחתי יעלה לסדר היום”.

צופי יהוד

מכתב  ההורים לעירייה: כידוע לכם, במהלך פתיחת שנת תשע”ח שבט משואות צופי יהוד נתקל במספר ליקויים חמורים שהתגלו במתחם השבט ולצערנו אף גרמו לסגירת המתחם ולהעברת הפעילות למתחם השמחה לתקופת זמן ממושכת אשר פגעה בפעילות וההתנהלות השוטפת של השבט.

צופי יהוד

הנהגת השבט פועלת באופן נמרץ ובמאמץ רב להבטיח שמתחם השבט יאפשר לבני הנוער מקום איכותי ובטוח לפעילות חינוכית אשר מבצעות בתחומו. מאחר וכך, ומתוך כוונה למנוע הישנות המקרים שהיו בשנים קודמות, אנו מבקשים להביא לידיעתכם את רשימת הבעיות והנושאים אשר לטעמנו יש לתקנם במהלך חופשת הקיץ הקרובה וזאת על מנת ששנת הפעילות הבאה תפתח כסדרה ונוכל לפעול במתחם השבט. אישורי בטיחות לשנת תשע”ט: (חובה טרם פתיחת שנה הבאה),אישור חשמלאי מוסמך, אישור בודק קונסטרוקציה, אישור בודק מוסדות חינוך, אישור יערן, אישור תקינות ציוד כיבוי אש ברחבי השבט.

צופי יהוד

מזגנים בחדרי השבט: בשבט משואות יש 2 אולמות ועוד 5 חדרי צוותים אשר אין בהם מזגנים. חדרים אלו משמשים לפעילות שוטפת וחוסר המיזוג מקשה מאד על הפעילות השוטפת בשבט בקיץ ובחורף.

הסדרת תאי השירותים ואינסטלציה במתחם השבט תאי השרותים מוזנחים שנים רבות ונדרש שיפוץ להסדרתם. בנוסף להבנתנו, כמות האסלות אינה תואמת את כמות החניכים הפועלים בשבט.
שיפוץ מתקני השירותים בשבט החלפת אסלות, כיורים וברזים החלפת והסדרת קרמיקה שבורה. הנגשה של השירותים לבעלי צריכים מיוחדים, הסדרת כמות האסלות בהתאם לנדרש.

הנגשת השבט לילדים בעלי מוגבלות פיזית: שבט משואות עושה את המירב על מנת לאפשר השתלבות של ילדים בעלי מוגבלות פיזית במתחם השבט. בשבט פועל גדוד עם חניכים בעלי מוגבלויות ובכוונתו להגדיל את היקף הפעילות בשנת הפעילות הקרובה.

לשם כך, אנו מחויבים לדאוג להנגשת השבט ברמפות, שירותי נכים, מעקות עזר במתחמים השונים בשבט כמו גם לאפשר מעבר נגיש מאזור לאזור.

IMG_20180601_074756

נזילות וכניסת מים למבנים במתחם: במהלך החורף האחרון היה ריבוי נזילות ודליפות מהגגות לחדרי הפעילות. בחלק מהמקרים, הנזילות גרמו לקצרי חשמל ולהפסקת פעילות באזורים אלו. בנוסף, גג פנימי מחוץ לחדר מרכזים- הגג מתפרק כאשר יורד גשם המפגע מוכר למחלקות העירייה אך לצערנו עד כה לא בוצע  טיפול בפרגולה חיצוניתה אדומה.

במתקן הפיס של השבט ממוקמת פרגולה אשר יש ממנה נזילות רבות במלך הגשמים ומקטינה לנו את שטח הפעילות בצורה משמעותית בפעולות החורף. יש נזילות קשות לתוך בתי התאורה בתוך הפרגולה אשר עלולים לגרום לקצרים ולקריסת הקירוי.

להזכירכם, במהלך השנה שעברה סוכם שבשיפוצי הקיץ יחליפו את הפרגולה לחדשה ויתקנו את כל הליקויים

הוספת מתחמי פעילות סגורים למתחם השבט: כזכור, במהלך שנת פעילות תשע”ח נהרסו ופונו בשבט כ-2 חדרי פעילות וזאת מאחר ולא עמדו בתקנים של בודק הקונסטרוקציה. חוסר במבנים אלו מייצר לשבט מצוקה גדולה מאד בפעילות בימי הגשם ובימי החום הכבדים. הגיעה השעה לתת את הדעת ולתת פתרון ראוי לנושא זה על מנת שנפחית את המצוקה. אנו מבקשים כי לפחות 2 מבנים יבלים ימוקמו בשבט כפי שסוכם בעת ההריסת המבנים הפסולים.

צופי יהוד

כיסוי צינורות המים: כחלק מבדיקה שנתית של בודק מסודות חינוך עלתה הבעיה שקיימים בשבט 2 צינורות מים אשר חשופים ומהווים מכשול בטיחותי חניכים . נושא זה עדין נותר ללא טיפול

צופי יהוד

מעיריית יהוד נמסר לאתר אונו ניוז – תנועות הנוער מקבלות תקציבי תמיכה מהעירייה בהתאם לגודלן ומספר החניכים בהן ומשכך, שבט משואות מקבל תמיכה גדולה מזו של שבט מכבים. בנוסף, בשלוש השנים האחרונות השקיעה העירייה למעלה מחצי מיליון ש”ח בשיפוצים של מבנה הצופים בעיר.

במבנה הארגוני של העירייה, כלל פעילויות הקהילה, כולל מחלקת הנוער והצעירים נמצאות תחת האגף לשירותים חברתיים. מנהלת המחלקה לנוער ולצעירים הינה אשת הקשר והכתובת הקבועה עבור תנועות הנוער. לפני כשבועיים אף התקיימה ישיבה עם נציגי השבט אצל מנכ”לית העירייה אודות מצב השבט וכן בדיקת האפשרות של שיפוץ מתחם השבט בקיץ.

ראוי לציין כי תנועת הצופים הינה עמותה רשומה. הצטיידות השבטים בכל הארץ הינם באחריות התנועה ויכולים להתבצע מכספי התמיכות אותם הם מקבלים בכל שנה. השבט אחראי כחלק מתפיסה חינוכית לשמור על הניקיון והאחזקה ברמה ראויה. 

עיריית יהוד-מונוסון מעריכה, מוקירה וגאה בבני הנוער בעיר ומעודדת את פעילות תנועות הנוער. העירייה תמשיך ותשקיע בבני הנוער בכלל ובתנועות הנוער בפרט.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

3 תגובות

  1. נילי וינרוב

    שלום רב, תודה לכם על הפניית תשומת הלב לתנאים המחפירים בהם מתפקד שבט משואות. ראשית- מיטב בנותינו ובנינו מקדישים מזמנם על חשבונם( וחשבון הוריהם..) למען מטרות ראויות ומשמעותיות. אכן מתפקידה של הרשות להשקיע כספים למען רווחת ילדינו אך ברצוני לדעת היכן מושקעים הכספים הרבים!!!! שאנו ההורים נדרשים לשלם לכל פעילות. היכן חלקה הכספי של הנהגת הצופים בטיפוח השבט?? האם אחזקת שבט על כל המשתמע מכך היא באחריותה של הרשות המקומית? אשמח להשכיל.

  2. הדברים הכתובים בכתבה כנראה מציגים נכונה את המצב בשבט משואות.
    לצערי המצב בשבט מכבים במונוסון לא יותר טוב. בעיות בטיחות וחוסר תקציבים לאורך שנים נותנים את אותותיהם. לצערי לצד תיאור של המציאות השתרבבה לכתבה אמירה פופוליסטית לגבי חלוקת תקציבי העירייה, אמירה שמקורה בשנים של ניסיון ליצור פלגנות ומחנאות בין מונוסון ליהוד.
    העירייה, את המעט שיכולה, מחלקת לפי מפתח שווה של סכום כספי לתמיכה לפי מספר החניכים בשבט. כל מה שקורה בשבט מעבר לכך מקורו בהתגייסות של קהילה חיה ותוססת. המציאות אכן לא נעימה אין טעם לשרבב פלגנות ומצג שווא של חוסר שיוויון
    בנצי גלבוע. ראש שבט מכבים.

  3. חניכה בשבט משואות

    המידע הוא ממש לא נכון
    אני חניכה בשבט ובחיים לא עמדתי בתור לשירותים
    את השוקט (התמונה הראשונה ) ילדים ובניהם הילדים שהתלוננו עושים את הליכלוך ואז חניכי שכבה ט צריכים לנקות את מה שהם עושים ובגלל שהם עושים(החניכים)כל כך הרבה ליכלוך אז כבר לא מבקשים מחניכי שכבה ט לנקות כי זה באמת מעל ומהבר וכל הליכלוך ה ‘שירותים לא תקינים’ זה הכל נזק שהחניכים עושים ואי אפשר לתקן כל דבר טפשי שחניכים עצמם הורסים פעם אחר פעם .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

סיוע באיתור נעדר-יעקב אסרף בן ה-67 מאור יהודה

סיוע באיתור נעדר: מי ראה את יעקב אסרף בן ה-67 מאור יהודה?

תפריט נגישות