יום שישי , מרץ 29 2024
דף הבית / חדשות קריית אונו / נדל"ן / תחרות פומבית לתכנון ועיצוב הכניסות לעיר

תחרות פומבית לתכנון ועיצוב הכניסות לעיר

עיריית קריית אונו בשיתוף עמותת האדריכלים הכריזו השבוע תחרות פומבית, לתכנון עיצוב הכניסות לעיר. בתחרות, ע"ש מרדכי ורוזה אטיאס ז"ל, הוזמנו לקחת חלק אדריכלים ואדריכלי נוף צעירים, עד גיל 45.

קריית אונו

העיר קריית אונו  צמחה והתרחבה, כמו רבים מהיישובים בישראל, ללא תוכנית מתאר ברורה המגדירה אותם. כך היה מיום הקמתם של היישובים ועד לעצם היום הזה. העיר התפתחה בהיעדר תכנית אדריכלית שתגדיר את גבולותיה, את מרכזה, איך נראות הכניסות לעיר והיכן נמצאות היציאות ממנה. היא הפכה להיות הישוב הראשי בבקעת אונו, וחלק ממטרופולין גוש דן, כאשר גבולות הערים בבקעת אונו עצמה אינם ברורים די הצורך. כאשר נקבעו הגבולות הללו, השיקולים המנחים לא היו מבוססים  על עקרונות תכנוניים.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


כחלק מהתהליך התכנוני המוסדר והמקיף החליטה עיריית קריית אונו לקיים תחרות אדריכלית שמטרתה: עיצוב  ארבע הכניסות / יציאות הראשיות של העיר, באופן שיבהיר את גבולה הפיזי של העיר וישקף את ערכיה. מדובר בארבע כניסות לעיר, המשמשות כניסות לרכב וממוקמות בצמתים קיימים.

המתחרים מתבקשים לבחון את כיווני הגישה ושדות הראיה של הבאים לעיר והעוזבים אותה, את השטחים הקיימים באתרים ומסביבם ואת השתלבות ההצעה במרחב הפיזי והתאמתה לחזון העיר. חבר השופטים מורכב מאדריכלים ומעצבים ביניהם מתושבי העיר. הליך השיפוט יכלול שיתוף ציבור.

את התחרות מובילים עיריית קריית אונו בשיתוף ‘עמותת האדריכלים המאוחדים בישראל’. הזוכים בשלושת המקומות הראשונים בתחרות יזכו בפרסים כספיים בערך כולל של 80,000 ₪. הפרס הראשון כולל אופציה לביצוע בפועל של ההצעה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

צילום ואילוסטרציה : משרד עוה”ד דורון תמיר

נדחתה “תביעת דייר סרבן” נגד קשישים בפרויקט פינוי בינוי

תפריט נגישות