יום שישי , מרץ 29 2024
דף הבית / בחירות 2018 / בחירות במונוסון: צעירים IN רוטמן OUT

בחירות במונוסון: צעירים IN רוטמן OUT

ב29.6.2018 ייערכו בחירות מקדימות במונוסון. לאחרונה פרשו מניהול הוועד תושבים ותיקים ומוערכים. צעירי המקום רוצים לראות חברי מועצה חדשים שייצגו את מונוסון בעיריית יהוד

יעלה מקליס ושמוליק רוטמן ביהוד
יעלה מקליס ושמוליק רוטמן ביהוד

בסוף החודש יערכו הפריימריז לפוליטיקאים החדשים של מונוסון. עד לתאריך 14.6.2018 ניתן להגיש מועמדות לכל מי שרוצה לייצג את תושבי מונוסון במועצת העיר.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


בשבועות האחרונות פועלים תושבים רבים במונוסון לחדש את השורות ולהריץ מועמדים צעירים וחדשים למועצת העיר. לאחרונה הודיעו נועה מאור וגידי לנדאו, אנשי ועד רובע מונוסון על פרישה אחרי שנים של תרומה לקהילה. גם חבר המועצה גד מילר הודיע בעבר כי לא ירוץ לקדנציה נוספת. מי שהצהיר כי ירוץ לקדנציה נוספת הוא שמוליק רוטמן, יושב ראש מפלגת קולנו, אישיות שנויה במחלוקת בקרב תושבי מונוסון אשר רבים מבקשים להחליף אותו במועמד חדש וצעיר.

בחירות במונוסון

ארבעה חודשים לפני הבחירות, מבקשת ראש העיר יעלה מקליס להעניק לשמוליק רוטמן תואר של כבוד, המשנה לראש העיר, תפקיד ללא שכר כהוקרה על פעילותו הציבורית.

יש לציין כי ההצעה למנות את רוטמן, עוררה תרעומת בקרב חלק מהקהילה הפוליטית המקומית, בשל עיתויה הכה סמוך לבחירות המקדימות, שאמורות לקבוע מי יהיו חברי ‘קולנו נווה’, שייצגו את מונוסון במועצת העירייה.

“ראש העירייה לא פנתה אלי, או למי מחברי ‘קולנו נווה’, היא סגרה עם רוטמן לבד”, כך אומרת נועה מאור, יו”ר מנהלת נווה מונוסון, נועה מאור:”אני כיו”ר המנהלת מתנגדת בתוקף.אני לא חושבת שזה נכון בעיתוי חמישה חודשים לפני הבחירות, וזה גם 25 יום לפני הפריימריס של ‘קולנו נווה’ יש חשש כדי פגיעה בהליך. בתאריך 14.6 המועד האחרון להגשת מועמדות ואני יודעת שיש הרבה צעירים שרוצים להתמודד…”.

בחירות במונוסון

את הסיבות למינוי פירטה מנכ”ל העירייה , שירה דקל כץ  בזימון לישיבת המועצה, שנשלח לכלל הגורמים.
דקל- כץ: ” שמואל רוטמן הינו חבר מועצת העיר בקדנציה הנוכחית. מאז תחילת פעילות מועצת העיר נשא מר רוטמן בתפקידים ציבוריים רבים, מחזיק תיק התחבורה, חבר ועדת המשנה לתכנון ובניה, חבר ועדת מכרזים, דירקטור בחברה הכלכלית של יהוד מונוסון ותפקידים רבים שביצע לבקשת ראש העיר ‘אד הוק’.
מר רוטמן הקדיש ומקדיש שעות רבות מזמנו וממרצו לטובת פעילות העירייה ותושבי יהוד מונוסון והכל בהתנדבות מלאה ומבלי לקבל כל שכר שהוא.
בנסיבות אלו, ולאור בקשות של חברי מועצת העיר בנושא, יש מקום שמועצת העיר תביע הערכה לפעילותו של מר רוטמן ותמנה אותו לתפקיד משנה לראש העיר. המינוי אינו כרוך בעלות תקציבית כלשהיא לעיריית יהוד מונוסון”.

יעלה מקליס ושמוליק רוטמן ביהוד

“אני מקווה שהמינוי יעבור”, כך אמר היום, שמוליק רוטמן בשיחה עם אונו NEWS  “אני חדש בפוליטיקה, זו הקדנציה הראשונה שלי. לא הגעתי  מהפוליטיקה, הייתי אלוף משנה בצה”ל, מפקד המרכז הטכני ב- 8200 וכבר 25 שנה שאני חבר הנהלה בחברת אלתא – תעשיות ביטחוניות. הפוליטיקה המקומית זה הפרק השלישי בחיי”.

הופתעת מהמינוי הצפוי?
“לא הופתעתי מהמינוי. הוא  היה על הפרק כבר הרבה זמן לאור התרומה האינטנסיבית שלי. אני אדם שמשקיע את עצמי בעשייה טוטאלית. מבחינתי ,המינוי הוא הבעת הערכה לעשייתי ולתפקיד המרכזי שלי במועצת העירייה. המינוי היה אמור להיות או סגן או מ”מ ללא שכר, כבר בתחילת הקדנציה אבל מסיבות שונות ופוליטיות זה לא התאפשר. על המינוי הנוכחי דובר כבר זמן רב, מכיוון והבחירות מתקרבות, יש חשש למראית עין ובסופו של דבר זה יהיה תואר של כבוד, שקיים ברשויות נוספות והוא לא פורמלי ומבחינת חוק העיריות – זו הערכה” .

האם אתה מתכוון להתמודד גם בקדנציה הקרובה?
“החלטנו במונוסון לערוך בחירות מקדימות. אם הציבור של סיעת ‘קולנו נווה’ יבחר בי- אשמח להוביל”.

איך היחסים שלך עם ראשת העיר?
“אני עובדים בשיתוף פעולה מלא. לכל אדם יש יתרונות וחסרונות וצריך להסתכל על הוקטור המקצועי, בו מובילים את העיר לכיוון הנכון. כמו בנישואין או בזוגיות, יש עליות ומורדות בסך הכל העיר מתנהלת בצורה ‘נקיה’. אני אדם מנוסה אבל נאיבי, אבל לדעתי העיר נוקתה משחיתויות שהיו בקרב עובדי עירייה, ויש היום אוירה שהמנהל תקין וזה חשוב”.

במידה ותבחר שוב, האם תרצה להרחיב את תחומי אחריותך?
“הצדדים החזקים שלי הם ניסיון עתיר בתחומי הנדסה, תשתיות, ותחבורה ונושא התקציב. אחד מהדברים שגרם לי לסיפוק במועצה לעומתית הוא שבשנת בחירות כמעט בלתי אפשרי לסגור תקציב, אבל הצלחנו. עבדך הנאמן בהסכמת האופוזיציה והקואליציה, שאמרו: ‘אנחנו מוכנים לשבת עם שמוליק רוטמן ומה שנסכם עמו זה מה שנצביע‘. גיבשנו תקציב שהגזבר והיועץ המשפטי אמרו שהתקציב טוב ובריא לעיר”.

האם  איחוד הרשויות בין  יהוד לנווה מונוסון הצליח לדעתך?
“אלו שהיו מעורים בשלב האיחוד, השיגו קצת יותר לשמירת אופיו של המקום. במונוסון הגדירו את מעמד הישוב כרובע עירוני – אוטונומיה קהילתית. בתפיסה שלנו אני עושה המון לגשר בין שני חלקי העיר. אישית אני מתחבר לתושבי יהוד, גם בישיבה בפרלמנטים בימי שישי, בטופ רסקו או במדרחוב. לדעתי באופן מפתיע מונוסון אולי עזרה להעלות את העיר המאוחדת למעמד סוציואקונומי 8, אבל כעירייה זה מקשה עלינו לקבל סיוע ממשלתי. חלק מהאני מאמין שלי הוא לבנות את הגשר הזה בין שני חלקי העיר”

הערב צפויה מועצת העיר לאשר את הצעתה של ראש העיר מקליס, ההצעה צפויה לא לעבור, כפי שמפרט אחד מחברי המועצה – שוב פעם הוכיחה ראש העיר כי אינה יודעת להמר על הסוסים הנכונים. במונוסון רוצים נציגים אחרים למועצה. לא ניתן יד להשפעה על הבחירות הפנימיות של מונוסון.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

תגובה אחת

  1. ההגדרה של אדם דמות שנויה במחלוקת מאוד תואמת את התיאור של האדם הזה שפגע בי בצורה קשה ביותר וגרם עוול לרבים.
    לא מגיע לו להבחר ובטח לא תואר של כבוד אחרי שפגע בכבודם וכוונתם של אנשים יקרים מלחי הארץ מבוני הארץ אנשים יקרים שמתהפכים בקברם על מעשיו.
    הוא לא תמים ולא נאיבי הוא יודע לחשב את צעדיו לwin win sitution גם אם זה על גבם של אחרים. לא עוד!!! גם אחרי שנים הפצע פתוח לא סולחים ולא שוכחים הגוף והנפש כואבים לעד. אנא על תתנו לו להבחר לא מגיע לו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

שעון קיץ 2024

שעון קיץ 2024: זוכרים שהלילה עוברים לשעון קיץ?

תפריט נגישות