יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / בחירות 2018 – האם ליאת ארבל תרוץ לראשות העיר קריית אונו

בחירות 2018 – האם ליאת ארבל תרוץ לראשות העיר קריית אונו

תשעה חודשיים לבחירות המקומיות, בקריית אונו זוכה ישראל גל לאהדה ושקט מצד פולטקאים הרוצים לרשת את כסאו. האם בקרוב צפוייה ליאת ארבל להודיע על ריצה לראשות העיר?, תלוי את מי שואלים

ליאת ארבל
ליאת ארבל. צילום נעמי ים סוף

הנהלת העיר קריית אונו יכולה להיות שקטה ובטוחה, כפי שנראה עד כה, אף מועמד פוליטי לא הכריז בצורה רשמית כי יתמודד לראשות העיר, כולם יושבים על הגדר. בקריית אונו לא צפוי להתחולל מהפך דרמטי ולא צפויים כוכבים חדשים שיכריזו על ריצה לראשות העיר. בימים אלה עסוקים כל הפולטקאים המקומיים בסגירת דילים פוליטים עתידיים.
לכתבות נוספות –
קריית אונו -תלונה במשטרה נגד נפתלי כהן סגן ראש העיר
חברת מועצה מקריית אונו התלוננה במשטרה נגד חבר מועצה
חברת מועצת עיריית קריית אונו, ליאת ארבל  חולקת עם אונו NEWS , את מהלך דרכה הפוליטית עד כה, וגם משתפת בתכניותיה העתידות. על השאלה האם תתמודד לראשות העיר, לא השיבה ישירות, אך לפי מקורביה מסתמן כי היא נושאת עיניה אל כיסא ראש העיר. למרות שנסיבות עזיבתה את המועצה, בעקבות תלונתה על הטרדה מינית, עוררו רעש גדול בזירה הפוליטית- המוניציפלית, נראה כי ארבל עדיין לא אמרה את המילה האחרונה במועצה.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


אני רואה את עצמי שליחת העיר”, כך אומרת ארבל, בת 48,המשמשת כיועצת עסקית לעסקים קטנים, אם לתומר- בת 22, ונמצאת בזוגיות.

מתי וכיצד הגעת לתחום המוניציפלי
“התחלתי את הפעילות הפוליטית לקראת הבחירות של 2008 לאחר פעילות ארוכה בוועדי הורים, ומתוך רצון להשפיע ולקדם נשים למוקדי קבלת החלטות. נתקלתי ברעיון של ‘מנהלת נשים‘ בהרצליה, וחשבתי שכדאי ‘לייבא’, את הרעיון גם לעיר. התדפקתי על דלתות של מקבלי ההחלטות שלא הבינו על מה אני מדברת. היום לשמחתי זה נשמע מוזר, משום שמרגע שהוקמה המנהלת היא פעלה במגוון תחומים שחשובים לנשים. לצערי לאחרונה המנהלת הפכה להיות גוף של הרצאות כיף בלבד”.

ליאת ארבל ויוסי נשרי ותומכות
בתמונה – ליאת ארבל ויוסי נשרי (ראש העיר לשעבר) ביחד עם תומכות

מה תפקידך הציבורי הנוכחי?
“בשנתיים האחרונות ועד לאחרונה החזקתי את תיקי התחבורה והעסקים,  ופרשתי מהקואליציה לפני כחודש. היום אני חברת אופוזיציה וחברה במספר וועדות עירוניות”.

איזו סיעה הנך מייצגת?
“סיעת ‘המקומיים’, שאני עומדת בראשה”.

ספרי בבקשה את פעילותך הציבורית? 
“המצע של הסיעה שלי בבחירות האחרונות, עסק בעיקר בנושאי תחבורה ותשתיות, ופיתוח עסקים קטנים. כמחזיקת תיק תחבורה יזמתי תהליך שיתוף הציבור, שארך כחצי שנה וכלל מפגשי תושבים בכל הנושאים הקשורים בתחבורה. בעקבות המפגשים, הוקמה וועדת היגוי של תושבים, שהחליטו לקחת על עצמם פרויקט לקידום שבילי אופניים. תכננו תוואי אופניים מהשכונה הוותיקה  לקריית החינוך, אך על רקע פרישתי מהקואליציה הפרויקט נעצר.
גם בנושא התחבורה הציבורית עסקתי רבות, הן בשיפור השירות והן בהוספת קווים. אני מאמינה בקידום תחבורה ציבורית ראויה, כחלופה לרכב פרטי וכדרך להפחתת עומסי התנועה בעיר, ולכן שיפור התדירות, הוספת נתיבי תחבורה ייעודיים ומענה מקיף לצרכי התושבים יוכלו לצמצם את העומסים בכבישים. לפני מספר חודשים ערכתי סקר איתור צרכים, לטובת פרויקט קווי הזנק של משרד התחבורה, במטרה להקים מערך של הסעות מאורגנות, מקריית אונו למרכזי תעסוקה פופולאריים. זה נעשה במסגרת המאמץ להפחתת הנסיעה.

ליאת ארבל חברת מועצה קריית אונו הטרדה מינית
צילום – פיני חמו

“בעקבות פניה של תושבי שכונת פסגת אונו, ניסיתי לקדם הסעות תלמידים מהשכונה לקריית החינוך, לצערי ללא שיתוף פעולה של העיריה. במסגרת תפקידי כמחזיקת תיק עסקים, פעלתי להקמת מועדון עסקים עירוני שייתן לבעלי העסקים הקטנים בקריית אונו, מענה לצרכים הספציפיים שלהם. אני פועלת לפתיחת ‘האב’-מרחב עבודה משותף,  שיאפשר לעצמאים ויזמים להיות חלק מקהילה עסקית תוססת ומתפתחת שקיימת בעיר, ולא קיבלה מענה עד כה. ה-‘האב’ צפוי להיפתח בקרוב ויפנה גם לצעירים”.

האם אתה מתכוון להתמודד בבחירות הקרובות לראשות העירייה
“אני רואה את עצמי שליחת ציבור ואוהבת את העיר, כך שאין ספק שגם בקדנציה הבאה אהיה חלק ממעגל מקבלי ההחלטות. יש לי הרבה מה לתרום ואני רואה בכך שליחות”.

מה האג’נדה שלך ? 
“גם בקדנציה הבאה יש צורך לשים דגש משמעותי על הסוגיות התחבורתיות, ועל היעדר תשתיות. העיר נמצאת בעיצומו של תהליך פיתוח מואץ, והתשתיות הקיימות לא מסוגלות להכיל את הגידול הצפוי.. יש להכין תכנית מתאר, הכוללת את כל ההיבטים של תשתיות, חינוך, תחבורה וכד’ תוך שיתוף מלא של תושבי העיר, ושקיפות מלאה בתהליך הכנת התכנית. נושא נוסף הוא פיתוח קהילתי כלכלי – עסקים קטנים ועידודם כחלק מבניית עירוניות משגשגת, הוא תחום שלא זוכה להתייחסות עד כה”.
במידה והתמודדת בעבר, איך הייתה תקופת ההתמודדות?
“התמודדתי בשתי מערכות בחירות קודמות, וזו בעיניי תקופה תוססת. אני מאוד מאמינה בעבודת שטח ובמפגשים עם התושבים, לאורך כל הקדנציה, ובפרט בתקופת בחירות, שמייצרת אפשרות לשיח בלתי אמצעי עם התושבים”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מבזק-משטרה-אונו-ניוז (1)

רימון נמצא ברחוב צה”ל ביהוד מונוסון- אין חשד לפח”ע

תפריט נגישות