יום חמישי , מרץ 28 2024
דף הבית / גבעת שמואל – הקרב על חתימות דיירי מתחם גיורא

גבעת שמואל – הקרב על חתימות דיירי מתחם גיורא

שתי חברות נדלן, קבוצת כנען וא.ב התחדשות עירונית מתחרות על חתימתם של דיירי מתחם גיורא לפינוי בינוי, עד כה נחתמו 220 חוזים בקבוצת א.ב התחדשות עירונית לעומת 108 הסכמים בקבוצת כנען, הקרב על הוועד בעיצומו

מתחם גיורא גבעת שמואל
הדמייה מתחם גיורא גבעת שמואל. א. ב התחדשות עירונית

תושבי מתחם גיורא בגבעת שמואל בעיקר מבולבלים מעודף היזמים, ההצעות והסכמים שמציעים להם חדשות לבקרים. כבר עשרים שנה מנסים התושבים לפעול לקדם פינוי בינוי אך הפרויקט תקוע כבר שנים בגלל שנמצא בפתחו של בית המשפט, לאחרונה אף הצהיר ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני כי העירייה החליטה לתכנן בעצמה תב”ע (תוכנית בניין עיר) למתחם וכך נכנס עוד שחקן ראשי למתחם.
לדברי ראש העיר ברודני –מתחם המריבה בגבעת שמואל
כבר למעלה מעשור פועלת מול הדיירים חברת הנדלן קבוצת כנען שהצליחה לאסוף מספר חתימות לא גדול עד כה למרות השנים הארוכות שלהם במתחם. לאחרונה, הצטרפה חברת הנדלן א.ב התחדשות עירונית שבראשה עומד יואל לביא מי שהיה ראש עיריית רמלה לשעבר. בין החברות היזמיות במתחם יש קרב על איסוף חתימות של התושבים, מי שיגיע ל80% חתימות של תושבים יכול להגיש תוכנית ולהתקדם מול רשויות המדינה. עד כה, עומד מניין הדיירים שחתמו על חוזים מול חברת א.ב התחדשות עירונית על 220 חוזים, כך על פי הודעה רשמית של החברה לעומת 108 הסכמים עליהם חתמו דיירים בקבוצת כנען, כך מדווח מנכל חברת קבוצת כנען, מאיר טל.
מספרת אחת הדיירות – הפרויקט הזה זאת סאגה של שנים, יש כאן המון יצרים, אין ממש וועד של דיירים אלא מספר תושבים בולטים שהם הרוח החיה ומשפיעים על דעת הקהל. לאחרונה אחד מתושבי השכונה שפעל רבות לטובת גיוס תושבים לחתום אצל קבוצת כנען, הצטרף לחברת א.ב התחדשות עירונית ואחריו דיירים רבים. אנחנו מקווים שכל נושא החתימות יסתיים והדיירים יחליטו עם באיזה יזם הם רוצים לבחור, ונזוז עוד שלב בפרויקט.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


מספר דייר נוסףכנען כבר נמצאים הרבה שנים כאן, נכנס יזם חדש עם רוח חדשה שמציע לדיירים הצעות טובות יותר והם בוחרים ללכת איתו. כנען עשו הסכם, החתימו דיירים, עכשיו עשו שינויים בהסכם ורוצים להחתים שוב, ואחכ הם ייקראו לדיירים לחתום על חוזה, יש תחושה בקרב הדיירים שהדברים לא מתנהלים כמו שצריך. כל החתימות האלה מאוד מלחיצים אנשים. אני מציע לכל דיירי המתחם לקרוא טוב על מה מחתימים אותם ולהתייעץ עם עורך דין לפני.

לאחרונה קיבלו תושבים במתחם הודעה מקבוצת כנען, על שינויים ושדרוגים בהסכם עליו חתמו בעבר אך לא מדובר בחוזה מול החברה. עד כה לא החתימה קבוצת כנען אף תושב בחוזה אלא בהסכמים. הפנייה של החברה אל התושבים עוררה תהיות רבות בדבר שדרוג ההסכם לאחר שחתמו על כזה בעבר ודיירים רבים, איתם שוחחנו מרגישים כי קבוצת כנען, נמצאים בלחץ מול התחרות מול היזם המוביל במתחם.

מאיר טל – מנכ”ל קבוצת כנען – “אנחנו קבוצה שקיימים 11 שנה ועובדים רק ביושר, בונים בכל רחבי הארץ, הקבוצה מולי עומדת ומפיצה שקרים ומפיצה חוות דעת שלא שוות את הנייר שנכתבו עליהן, אנחנו לא יושבים בחיבוק ידיים, יש לנו חוות דעת נגדית שלנו. אני בונה יותר מכל מה שא.ב בנתה בעולם, אז נותן פרופרציה מי מאעכר ומי לא מאעכר…. הם משקרים הם משתמשים בל הכלים הכי אגרסיביים שיכולים להיות, הם מעוותים את המציאות. אני הייתי לפניהם במתחם וכנראה שאהיה גם אחריהם, אנחנו גם נתבע אותם. אנחנו עשר שנים עובדים בשקיפות, ואומרים לדיירים את האמת. לי הבטיחו עשר פעמים שהם יוציאו מכתב חתום מעורך דין שיש להם 200 חתימות, אבל אף עורך דין לא חתם על מכתב כזה לדעתי הם התחילו לספור ממאה. מה גם שהסתכלתי בחוזים המחויבים בדיווח ברשויות הממשלה ולא ראיתי חוזים….א.ב גם הלכו והחתימו אנשים שחתמו אצלי שזה על פי חוק במדינת ישראל זאת הפרת חוזה ,הם גרמו למישהו להפר איתי הסכם, גם על זה הם יתבעו כאן. הולך להיות מאבק גדול, אנחנו הולכים לתבוע את חברת א.ב  ובית המשפט יפסוק, עוד שנתיים, שלוש אם אני הייתי לא בסדר או  הם לא היו בסדר.
מקבוצת כנען נמסר – “קבוצת כנען הינה חברה יזמית המתמחה בהתחדשות עירונית וייזום מתחמי פינוי בינוי ב 12 פרויקטים גדולים של פינוי בינוי ועוד 18 פרויקטים של תמא 38 הריסה ובניה. קבוצת כנען היא אחת מהחברות היזמיות המובילות כיום בישראל את תחום ההתחדשות העירונית ובעיקר מתחמים של פינוי בינוי. בונה ומקדמת אלפי יח”ד ברחבי הארץ. בפועל קבוצת כנען כבר הרסה בנין בכיכר מסריק בתל אביב ונמצאת בשלבי בנייה של הבניין החדש, במסגרת תמ”T 38/2.כמו כן פינתה קבוצת כנען מתחם שלם של פינוי בינוי ברחוב החולה 8-12 ברמת גן ונמצאת בימים אלה בבניית שני מגדלים חדשים , בני 168 יח”ד, המתנשאים לגובה של 23 קומות. בין יתר המתחמים קבוצת כנען נמצאת לקראת אישור תב”ע במתחם לוי אשכול דרום בקרית אונו, בהיקף של כ 700 יח”ד והייתה היזם הראשון בישראל שפרץ את מגבלת הגובה של רשות שדות התעופה באזור נתב”ג.
קבוצת כנען מובילה את פרוייקט פינוי בינוי בגבעת שמואל כבר מספר שנים. לצערה של קבוצת כנען, לאחר שנקראה ע”י נציגות הדיירים של מתחם גיורא לחזור ולקדם את המתחם ( בין חברי הנציגות היה גם מר אלי סמעיה) והחלה בעבודה במקצועיות ובמסירות, נכנסה לנו במפתיע חברה חדשה , שהוקמה לפני כשנה בלבד, בשם א.ב. התחדשות עירונית שבשליטת משפחת דיין, אשר עובדים בשיתוף פעולה עם דוד אפל שהחלה לפלג את המתחם. אנו דוחים מכל וכל את חוות הדעת והטענות המופרכות שאין בינן לבין המציאות שום קשר. קבוצת כנען נחושה היום יותר מתמיד להוציא את מתחם גיורא ואת דיריו לדרך חדשה ולבנות לטובת כולם פרויקט איכותי.”
יואל לביא יושב ראש חברת א.ב התחדשות עירונית –
אני אדם עם מוניטין של 24 שנים כראש עיריית רמלה וכמעט 24 שנה כקצין בצה”ל ונכה צהל ממלחמת יום הכיפורים. שקרן אף אחד לא ייקרא לי, ומי שחושב שאנחנו א.ב התחדשות עירונית משקרים את הציבור אנחנו נוציא מכתב למנכל קבוצת כנען מכתב עם דרישה להתנצלות, אם הוא לא ייתנצל הוא ייתבע בבית משפט. אנחנו עם 220 חתימות עם הסכמים חוזיים לא דפים כאלה ואחרים. א.ב התחדשות עירונית מצוייה בשלבי תכנון מפורטים סופיים, אנחנו נקיים במחצית נובמבר כנס תושבים גדול ונציג את התוכניות המפורטות עם הדמיות של בנינים, תשריט שכונתי ומבנה של כל קומה וקומה בבניין. אנחנו בשלבים מאוד מתקדמים בהכנת מכרז לבחירת חברה מבצעת מהטובות בישראל, זה האיכות של משפחת דיין, זה לא בניין שניים ברמת גן, זה האיכות של משפחת דיין. כל מי שמבין קצת בכלכלה ועוקב אחרי מה המתרחש במשק הישראלי אז בשנה האחרונה משפחת דיין רכשה את כל רשת מלונות קראון פלאזה. החברה נכנסה לשותפות עם שרי אריסון בחברת ADO  מיזם של נדלן מניב בגרמניה. אני לא רוצה להגיב על מאיר טל, מי הוא ומה מעשיו, בשכונת גיורא יודעים שאני אחראי לכמה מליוני מטרים של בנייה תעשייה ומסחר שקדמתי אז אפ אני צריך לבוא לקבל שיעור ממאיר טל, גם אנשים פשוטים יגחכו. אני הולך לדבר איתו דרך בית משפט אם הוא לא יתנצל על האמירות הלא בדוקות שלו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

סיוע באיתור נעדר-יעקב אסרף בן ה-67 מאור יהודה

סיוע באיתור נעדר: מי ראה את יעקב אסרף בן ה-67 מאור יהודה?

תפריט נגישות