יום שישי , אפריל 19 2024
דף הבית / חדשות חמות / המדריך לפתיחת חברה

המדריך לפתיחת חברה

מעוניינים לפתוח חברה אך לא יודעים כיצד? הנה מדריך שינסה לענות על כל השאלות והתהליכים שעליכם לעבור בכדי להגיע ליעדכם.

פתיחת חברה
פתיחת חברה

שיקולים בעת פתיחת חברה:
“כל אדם רשאי לייסד חברה, ובלבד שמטרה ממטרות החברה אינה נוגדת את החוק, אינה בלתי מוסרית או אינה נוגדת את תקנת הציבור” חוק החברות, תשנ”ט-1999 בישראל כל אדם יכול להקים חברה ובלבד שזו תהיה בעלת מאפיינים חוקיים ולגיטימיים.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


פתיחת חברה זהו צעד גדול וחשוב, זהו צעד שדורש הכנה מראש והתייעצות עם אנשי מקצוע. לעיתים פתיחת חברה זהו צעד הדרגתי: מעוסק פטור ועד לפתיחת חברה בע”מ. ולעיתים קיים צורך ממשי להתחיל את העסק על ידי פתיחת חברה בע”מ. משתנה זה תלוי בהיקף העסק, ביזם, בחזון העסקי ובאילוצים נוספים.

פתיחת חברה בע”מ היא למעשה הקמת גוף עצמאי מן ההיבט המשפטי ופה טמון גם היתרון שלה. במקרים של הליך משפטי, לחברה מעמד משפטי עצמאי וכנגדה יופנו ההליכים ולא כלפי האדם הפרטי שעומד בראשה.

סוגיות מיסוי בעת פתיחת חברה:
גם ענייני מיסוי עשויים להשפיע על בחירה בפתיחת חברה. בארץ קיימות הקלות מס רבות לבעלי עסקים. הבדלים אלו באים לידי ביטוי במיוחד כאשר מדובר בהשוואה שבין רווחיו של אדם פרטי לבין רווחיה של חברה. אנשים פרטיים משלמים מס בשיעור המותאם למשכורתם ואילו שיעורי המס של חברות הינו אחיד ועומד כיום על 23% בלבד (נכון ליום כתיבת הכתבה).

התהליך כרוך בביצוע מספר פעולות הן ברשם החברות והן במחלקות המיסוי, ראשית יש למלא את הטפסים המקובלים לבקשה לפתיחת חברה ברשם החברות.

לאחר מילוי כל הטפסים עבור רשם החברות, יש להגיש את הניירת ולאחר מספר ימים תתקבל תעודת תאגיד עם מספר ח”פ של החברה החדשה.

עם קבלת התעודה מרשם החברות יש לגשת לבנק על מנת לפתוח חשבון על שם החברה.
לאחר שנפתחה החברה ונפתח חשבון הבנק יש להגיש את המסמכים במע”מ , צריך לוודא כי יש ברשותכם את תעודת התאגיד, תקנון החברה, פרוטוקול מורשי החתימה, חוזה שכירות של העסק (במידה וקיים), אישור מהבנק על ניהול חשבון, תקנון החברה, חותמת החברה.

עם סיום התהליך במשרדי מע”מ  תקבלו תעודת עוסק מורשה.
בשלב הבא יש להעביר למשרדי מס ההכנסה טופס פתיחת תיק לתאגיד וטופס לפתיחת תיק ניכויים. עם סיום הרישום במס הכנסה תקבלו פנקס לתשלום מקדמות. לביטוח לאומי יועברו כל המסמכים הנדרשים באופן אוטומטי.

זוהר כורש

המסמכים הדרושים לרישום חברה אצל רשם החברות:

  • טופס הגשת מסמכים לרישום חברה חתום על ידי מבקש רישום החברה ועורך דין.
  • הצהרת בעלי מניות בפני עורך דין.
  • טופס בקשה לרישום חברה.
  • הצהרת דירקטורים ראשונים. יובהר, כי כל חברה חייבת במינוי דירקטורים, ויכולה לקבוע בתקנון את הרכב הדירקטוריון.
  • תקנון חברה מאומת על ידי עורך דין. תקנון החברה חייב לכלול את שם החברה, מטרות החברה, פרטים בדבר הון המניות הרשום ופרטים בדבר הגבלת אחריות, האם אחריות בעלי המניות לחובות החברה מוגבלת.
  • מסמכי התאגדות.אגרת רישום: חברה בע”מ נדרשת בעת הרישום לשלם אגרת רישום לרשם החברות במשרד המשפטים, וכן לשלם בכל שנה אגרה שנתית לרשם החברות.

אין במאמר זה להוות ייעוץ משפטי
משרד עורכי דין זוהר כורש מיהוד
0545992399

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

השריפה בדירה בגבעת שמואל. צילום: דוברות כיבוי אש

גבר נספה בשריפה שפרצה בדירה בגבעת שמואל

תפריט נגישות