יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / אור יהודה: תוכנית אסטרטגית לחדשנות בחינוך

אור יהודה: תוכנית אסטרטגית לחדשנות בחינוך

באירוע רב משתתפים שנערך בתיכון יובלים נורתה יריית הפתיחה לתכנית אותה מובילה דלילה אשכנזי, מנהלת אגף החינוך, ומלווה מנכ"לית משרד החינוך לשעבר, דלית שטאובר, במטרה לספק מענה פרטני וייחודי לכלל התלמידים והעוסקים במלאכת החינוך בעיר. שיאו של התהליך, בו נוטלים חלק אנשי משרד החינוך, מנהלים, גננות וסייעות, הורים, בני נוער וילדים: כתיבת תכנית עבודה שתופעל כבר בתחילת שנת הלימודים הבאה

חדשנות בחינוך באור יהודה
חדשנות בחינוך באור יהודה

בשבוע שעבר נורתה יריית הפתיחה של התכנית האסטרטגית לחדשנות בחינוך באור יהודה, בהובלת דלילה אשכנזי, מנהלת אגף החינוך. כנס הפתיחה נערך בתיכון יובלים בהשתתפות כ-200 אנשי ציבור, מנהלים, מורים ואנשי חינוך, מפקחים ונציגי משרד החינוך, גננות מובילות וסייעות, נציגי הורים, נציגי אגפי העירייה, חברי מועצת התלמידים העירונית, נציגי תנועות הנוער ונציגי פרלמנט הילדים הפועל בעיר. בין המכובדים שנכחו בערב נמנו רב העיר, הרב ציון כהן, מנכ”ל העירייה, מר עופר תודר, המפקחת המתכללת, הגב’ אתי ג’אן. את התכנית  מלווה  הגב’ דלית שטאובר, שהינה יועצת אסטרטגית בחינוך ומנכ”לית משרד החינוך לשעבר.

 לכתבות נוספות:
לראשונה – כנפיים של קרמבו באור יהודה
מדד החינוך בערי בקעת אונו

חדשנות בחינוך באור יהודה
חדשנות בחינוך באור יהודה

התכנית תכלול מערכת פדגוגית ערכית המשלבת מעורבות פעילה, יזמות ומנהיגות של השותפים בה, תוך מתן מענה פרטני וייחודי לכלל התלמידים והעוסקים במלאכת החינוך. הערב החל בברכת ראש העיר שהדגישה בדבריה שהמנהיגות החינוכית העירונית יוצאת לדרך חדשה שתוביל ותקדם את בתי הספר הקיימים באור יהודה לצד התחדשות עירונית והקמה עתידית של מוסדות חינוך חדשים שהטכנולוגיה החדשנית והפדגוגיה המתקדמת יכתיבו את האדריכלות של המבנים שיעוצבו.
מנהלת אגף החינוך, הגב’ דלילה אשכנזי, שהייתה אמונה על הובלת הכנס וההפקה, הנחתה את הערב והדגישה את חזון העיר ועקרונות מערך החינוך המבוססים על מיתוג העיר, העצמת מנהלים וגננות וקידום מצוינות תוך מתן שוויון הזדמנויות לכלל הלומדים, התמקדות ביחיד על פי כישוריו, ביסוס ערך השייכות בקרב התלמידים והבוגרים ל”מקום ולזהות”, עקרון ההתמדה והעלאת רמת המוחזקות של התלמידים בעיר, שיתופי פעולה בין כלל השותפים במערכת החינוך העירונית ושותפות הורים.

חדשנות בחינוך באור יהודה
חדשנות בחינוך באור יהודה

את המשך הערב המשיכו אשכנזי ושטאובר, שהפעילו את המשתתפים שישבו בשולחנות עגולים. כל שולחן הובל על ידי מנהלי בתי הספר וגננות מובילות שקיבלו משימה לבחור שלושה ערכים שיעצבו את אור יהודה בשנים הבאות. בהתאם לכך עלו סוגיות מרתקות, כגון החלומות והפעולות שיקדמו את אור יהודה לעיר מובילה חינוכית וערכית בכל הבקעה בבחינת “אור לגויים”. לסיום, הם נדרשו לכתוב את כותרות העיתון שיתעדו את תמונת העתיד של אור יהודה בעוד שלוש שנים מהיום. התשובות הועלו און ליין במצגת שיתופית כך שכל המשתתפים יכלו לראות את פני העיר בראי העתיד. ערב ההתנעה היה רק צעד ראשון להמשך עבודה בקבוצות מיקוד עד לכתיבת תכנית עבודה יישומית שראשיתה תופעל כבר בראשית שנת הלימודים תשע”ט.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

צילום טבקוס ואלכוהול אור יהודה

פסח שמח: ההמלצות של טבקוס ואלכוהול אור יהודה

תפריט נגישות