יום שישי , מרץ 29 2024
דף הבית / בניגוד לחוק – ועדות חובה ברשויות לא כונסו בשנת 2017

בניגוד לחוק – ועדות חובה ברשויות לא כונסו בשנת 2017

תחקיר אונו ניוז – למרות שנת בחירות רשויות ממשיכות להסתיר מידע מהציבור. אור יהודה וגבעת שמואל היחידות שחשפו את מספרי כינוסי ועדות החובה לשנת 2017. יהוד מונוסון, גני תקווה וסביון סרבו למסור מידע לתושבים

ועדות חובה בעירייה

מערכת אונו ניוז ביקשה מהרשויות את סיכום פעילות חלק מוועדות החובה לשנת 2017 בכדי לדווח לציבור, על הפעילות התקינה של הרשויות.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


על פי צו העיריות, אמורות ועדות חובה להתכנס כל רבעון, ארבע פעמים בשנה. ועדות החובה הם חלק מניהול תקין של מועצה או עירייה ואי כינוסן במהלך השנה היא נגד הוראות החוק. מבקר המדינה אף התריע בפני רשויות אשר אינן מקיימות מספר כינוסים במשך השנה “כי זה אינו מתיישב עם דרישות החוק, אלא גם עלול לפגוע בפעילות המינהלית הסדירה של העירייה”.

מבדיקת אונו ניוז עולה כי ערים רבות העדיפו להסתיר את המידע ולא לשתף את המידע החשוב לציבור, גם בשנת בחירות. מועצות ועיריות המתגאות כי תחומי החינוך והילדים, נמצאים בראש סדר העדיפות שלהם, קיימו  בפועל מספר נמוך של דיונים במהלך השנה.
תפקידן של של ועדות העירייה, אשר מורכבות מאנשי מקצוע, נבחרי ציבור ותושבים היא להתעמק בסוגיות של חיי העיר ולהגיש את המלצתן למועצת העיר. לוועדות העירייה יש סמכויות רבות וכל אחת מהם עוסקת בנפרד בלב העשייה העירונית, שם המקום להתעמק בדיונים שעל סדר היום ולהכין לחברי המועצה וראש העיר את מירב הדעות והמידע סביב אותו נושא.
גני תקווה – ליקוים בדוח הביקורת משרד הפנים

מבקר המדינה התייחס לעבודות ועדות העירייה – “בפקודת העיריות, בצו המועצות המקומיות ובחיקוקים אחרים נקבעו ועדות החובה  וכן הוראות לגבי הרכבן ואופן ניהולן. כל אחת מוועדות החובה הופקדה על אחד מתחומי העשייה של הרשות המקומית, והיא אמורה לדון דרך קבע ולהחליט בנושאים העומדים לדיון בתחום זה. חמש מוועדות החובה (הנחות, מל”ח, קידום מעמד הילד, קליטת עלייה, רכש ובלאי) הוסמכו לקבוע את אופן הפעילות של הרשות המקומית בתחומי אחריותן; ועדות החובה האחרות הוסמכו לייעץ או להמליץ למועצה, לראש הרשות המקומית (מכרזים) ולמשטרה (ביטחון). מהסמכויות הנרחבות שהוקנו לוועדות החובה וממגוון הפעילויות שהוטלו עליהן בדינים השונים עולה, כי הן נדבך חיוני בפעילות התקינה של הרשות המקומית.”

גני תקווה
למרות פניית מערכת אונו ניוז, במועצת גני תקווה סרבו למסור מידע לציבור. אך מדוח בדיקה של משרד הפנים משנת 2016 עולה כי ועדת הביטחון התכנסה רק פעמים, מיגור אלימות – 2, ועדה לאיכות הסביבה – 0, ועדת ביקורת – 2.

יהוד מונוסון 
למרות פניית מערכת אונו ניוז, עיריית יהוד מונוסון סרבו למסור מידע לציבור.

אור יהודה 
מתוך סך ועדות העירייה, ישנן ועדות חובה ורשות. בשנת 2017 התקימו 2 פגישות של ועדת החינוך, ועדת למיגור אלימות – 2, ועדה למשק לשעת חירום – 2, בטחיות בדרכים – 2, ועדת ביטחון- לא התכנסה בשנת 2017 , גם הוועדה לקידום מעמד הילד לא התכנסה כלל.

סביון 
למרות פניית מערכת אונו ניוז, במועצת סביון סרבו למסור מידע לציבור.

קריית אונו 
מעיריית קריית אונו נמסר כי ועדות העירייה מתכנסות בהתאם לצורך, בהתאם לדרישות החברים, בעלי התפקידים והנוגעים בדבר.

גבעת שמואל 
שתי ועדות חובה חשובות התכנסו לפי הנהלים, 4 פעמים בשנה. הוועדה למשק לשעת חירום וקידום מעמד הילד. ועדת חינוך התכנסה רק פעמיים, בטיחות בדרכים -1, ביטחון -3, מיגור אלימות – 2.

מבקר המדינה מציין  – “אי-כינוס ועדות חובה. בפקודת העיריות נקבע: “ועדה שחובה להקימה לפי כל דין תכונס לפחות אחת לשלושה חדשים; לא כונסה ועדה כאמור, יורה ראש העיריה לכנסה והוא יקבע את סדר היום של ישיבת הועדה”. בצו המועצות המקומיות נקבעה הוראה דומה….. אי-הפעלת חלק גדול מוועדות החובה לא זו בלבד שאינו מתיישב עם דרישות החוק, אלא גם עלול לפגוע בפעילות המינהלית הסדירה של העירייה.”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

יו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וליזי דלריצ’ה. צילום: דוברות גני תקווה

גני תקווה: ליזי דלריצ’ה נבחרה לכהן כיו”ר ועדת החינוך ותייצג את השלטון המקומי

תפריט נגישות