יום שישי , אפריל 19 2024
דף הבית / בלעדי – הושגו פשרות עם היזם של מחיר למשתכן באור יהודה

בלעדי – הושגו פשרות עם היזם של מחיר למשתכן באור יהודה

היזם גינדי התחייב לספק את הדירות כעבור 22 חודשיים, אך הודיע כי יעכב את מסירת הדירות ל 50 חודשיים. בעקבות מרתון פגישות עם גורמי ממשלה ועירייה הוחלט על עיכוב של בין 14 - 20 חודשים מהמועד המתוכנן.

מתוך הפגנת מחיר למשתכן באור יהודה
מתוך הפגנת מחיר למשתכן באור יהודה

הודעת משרד השיכון לזוכי מחיר למשתכן – זוכים יקרים שלום רב, בהתאם לנתונים שברשותנו, עולה כי אתה אחד הזוכים בהגרלה 400 באור יהודה, של היזם גינדי גרדנס בע”מ (להלן “היזם”). כידוע, במהלך השבוע שעבר התקיימו כנסי הסברה לזוכים ומועדי בחירת הדירות שנקבעו ליום 1.8.2018 ו-2.8.2018 בוטלו.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


בהמשך להודעה קודמת שנשלחה אליך ביום 31.7.18, נבקש לעדכן כי במהלך הימים האחרונים קיימו נציגי המדינה, נציגי עיריית אור יהודה ונציגי היזם דיונים מרתונים, הושקעו מאמצים רבים על ידי כל הגורמים המעורבים לצורך הצלחת הפרויקט.
פרויקט בית בפארק באור יהודה הינו פרויקט גדול ואיכותי ומהווה פרויקט דגל באור יהודה.

נבקש לעדכן בשינויים שהושגו לאחר הפגישות כאמור:
1. מועדי המסירה –
מועד מסירת הדירות בבניינים 8, 9 ו-10 נקבע על 36 חודשים מיום קבלת היתר חפירה.
מועד מסירת הדירות בבניינים 4 ו-6 נקבע על 38 חודשים מיום קבלת היתר חפירה.
מועד מסירת הדירות בבניינים 2 ו-3 נקבע על 40 חודשים מיום קבלת היתר חפירה.
מועד מסירת הדירות בבניינים 1, 5 ו-7 נקבע על 42 חודשים מיום קבלת היתר חפירה.
היתר החפירה צפוי להתקבל במהלך חודש אוגוסט 2018, זאת בזכות נכונות וסיוע מצד עיריית אור יהודה לקצר את מועדי המסירה.
2. הצמדה למדד –
נקבע כי הצמדת התשלומים למדד תהייה עד לפברואר 2021 (המדד המפורסם ביום 15.3.2021), לכל הדירות במסגרת הפרויקט. מועד זה יידחה בהתאמה ככל וקבלת היתר חפירה תידחה לאחר חודש אוגוסט 2018.
3. תמהיל הדירות –
נקבע כי 13 דירות מתוך הדירות שהוצגו כדירות מחיר למשתכן (דירות גן גדולות עם המרתף) יוחלפו ב-13 דירות 5 חד’ (בשטח של כ-125 מ”ר) מתוך הדירות שיועדו תחילה לשוק החופשי.
4. מתן אפשרות להקדמת תשלומים –
לרוכשים תינתן אפשרות להקדים תשלומים על חשבון מחיר הדירה עד ליום 31.12.18, ללא צורך בקבלת הסכמת היזם מראש.
5. הטבה לדירות 6 חד’ ומעלה –
תישמר הזכות לרוכשי דירות 6 חד’ ומעלה לבחור בין האפשרות לקבלת הנחה בגובה 20,000₪ לאפשרות פריסת התשלומים כך ש-50% מהתשלום יהיה במועד מסירת הדירות.

זה היה אמור להיות אחד הפרויקטים הבולטים של מחיר למשתכן במרכז הארץ, אך בינתים יוצר מפח נפש אצל הזוגות הצעירים שהחלום לדירה משלהם במחיר מוזל הולך ומתרחק.

גינדי החזקות זכתה במכרז מחיר למשתכן בעיר אור יהודה בשכונה החדשה 'בית בפארק'

שכונת ‘בית בפארק’ הינה חלק מהסכם הגג עליו חתמה עיריית אור יהודה ובמסגרתו ישווקו למעלה מ-5,000 יחידות דיור ברחבי העיר. במכרז שהכין משרד השיכון זכתה חברת גינדי. זוגות צעירים שקיבלו את תוכניות הדירות, הביעו תרעומת על דירות קטנות עם חלון אחד, כלואות בתוך גושי הבטון. לפני מספר ימים בכנס עם הדיריים, רגע לפני שהיו אמורים לבחור את הדירות, הודיעו אנשי חברת גינדי כי מסירת הדירות תתעכב כפול מהזמן שהתחייבו במכרז, מ22 חודשיים ל44 חודשים.

בעקבות הודעת גינדי, הורה זאב בילסקי, ראש מטה הדיור הלאומי לעצור את שיווק הדירות עד שיתבררו כל טענות הזוכים.

השבוע, הגיעו עשרות זוגות צעירים להפגנה מול עיריית אור יהודה בדרישה מראש העיר ליאת שוחט לפעול למענם. גם שר האוצר משה כחלון הגיע במיוחד לאור יהודה ויחד עם אפי גוטמן, יושב ראש כולנו נפגש עם זוגות צעירים לסייע בנושא.

מספר שלומי, אחד הזוכים שהשתתף בהפגנה – “אני מתאכזב פעם אחרי פעם. בהתחלה הפתיעו לרעה עם דירות כלואות של 2.5 חדרים שהוסיפו ללא חלון במטבח ובשירותים. אחרי שאנחנו הזוכים התערבנו הם שינו ל3 חדרים בצורה קוסמטית שלא שינתה הרבה. המשיך במבואות מיותרות בכניסה בדירות 4 חדרים. העירייה גם אישרה להם חיפוי שונה ממה שהיה במכרז, והוזילו להם משמעותית את העלויות.

השיא היה בכנס זוכים שהופתענו לגלות שהדירה תימסר בעוד כ50 חודשים! ללא שום סיבה נראית לעין (כאשר על פי המכרז הם אמורים לסיים הבנייה תוך 22 חודשים בלבד!) ולסיום יש בפרוייקט מעל 40 אחוז דירות 6 חדרים ומעלה, לא משהו שרוב הזוכים יכולים לעמוד בזה. הם לקחו לשוק החופשי את כל הדירות של 5 חדרים, כאשר לקחו גם דירות 3-4 חדרים. למה לא להשאיר אותן לזוגות שזכו ואת ה6 חדרים שייקחו לשוק החופשי…כל זה צמוד למדד לכל השנים שמייקר מאוד את הדירה ובפריסת תשלומים שכמעט מסתיים הרבה לפני שהדירה מוכנה.

אנחנו דורשים מהעירייה ומשרד השיכון לדרוש מגינדי לעמוד בהתחייבותו של 22 חודשים ולשנות את תמהיל הדירות , כך שכל דירות 5 חדרים יהיו לזוכים ולא לשוק החופשי, תוך התחשבות בנושא המדד ופריסת התשלומים”.

https://www.facebook.com/uzi.aharon.il/photos/a.618332118518555.1073741830.618331215185312/720690814949351/?type=3

משבר הדיור בשכונת בית בפארק, נופלת כפרי בשל לידיי הפוליטיקאים המקומיים, שולשה חודשיים לפני הבחירות. בעקבות הפגנת הזוגות הצעירים, הגיע לאור יהודה, לאירוע אישי, שר האוצר משה כחלון ונפגש עם אפי גוטמן ועוזי אהרון, שני המתמודדים מול ראש העיר ליאת שוחט, ביחד עם זוגות צעירים, כחלון לא נפגש עם ליאת שוחט.

אפי גוטמן, סגן ראש עיריית אור יהודה והמועמד לראשות העיר מטעם מפלגת כולנו: “פרויקט “בית בפארק” תוכנן במקור ל-2300 יחידות דיור, אין ספק כי הפרויקט חשוב לעתידה של אור יהודה. במשך הזמן צמח הפרויקט ל-3000 יחידות דיור. מטרת התוספת של מאות דירות נוספות בגודל 3 ו-4 חדרים הינה להטיב עם הזוכים ב”מחיר למשתכן”.
לכן היה ראוי שדירות אלו יוקצו כולן לזוכים במחיר למשתכן ולא ימכרו בשוק החופשי. היות וכך, לא ברור לי מדוע ראשת העיר לא התנתה את התוספת של הדירות לשיווק לזוכי “מחיר למשתכן” בלבד והתירה את המכירה בשוק החופשי. לצערי את הפירצה ניצלה חברת גינדי לשווק דירות 4 חדרים, אשר הינן מבוקשות יותר בגלל מחירן, בשוק החופשי, לעומת זאת לזכאי מחיר למשתכן השאיר הקבלן 41% מהדירות של 6 חדרים, שמיועדות בעיקר ל”משפרי דיור” ולא לזוגות צעירים בתחילת דרכם, במחיר הזוי של כ- 2.5 מליון ש”ח,כולל שכ”ד והצמדות.
מי שיש לו 2.5 מליון ש”ח לא מחכה ל”מחיר למשתכן” מיותר לציין כי דירות אלו לא ירכשו במסגרת “מחיר למשתכן” ועל כן יוצאו לשוק החופשי למכירה,כתוצאה מכך הקבלן ירוויח גם עליהן ע”ח זוכי “מחיר למשתכן”.

שר האוצר משה כחלון באור יהודה
צילום דף הפייסבוק אפי גוטמן

ביום שני קיימתי פגישה עם שר האוצר ויו”ר ‘כולנו’ מר משה כחלון, שהגיע לאור יהודה. בפגישה נכחו יחד איתי נציגי הזוכים ויחד פרשנו בפניו את הטענות. לשמחתי ניתנה הנחייה לתאם לנו פגישה במטה הדיור בהקדם. הפגישה התקיימה למחרת בתאריך 31.7.18.
בפגישה עמדו לנגד עיני המשתתפים שלוש מטרות:
1. הפסקת תהליך החתימה על החוזים וזאת עד שיושגו הבנות בנושא.
2. קיצור פרק הזמן למסירת הדירות לעומת התכנון של הקבלו.
3. נושא תמהיל הדירות ואופן החלוקה שלו לזכאים ולזוכים.

שר האוצר, ראש מטה הדיור ונציגי משרד השיכון היו קשובים לטיעונים ונרתמו באופן נחרץ לטובת הזוכים על מנת לסייע ולהגיע להסכמות. לשמחתי,כבר בתום, הדיון התקבלה דרישתנו להפסיק את תהליך בחירת הדירות עד שינתן הפתרון הרצוי לזוכים וזאת בהתייחס למשך זמן סיום הפרויקט ולא פחות חשוב לתמהיל הדירות. המשך הדיון נקבע לתאריך 1.8.18. באותו דיון שהתקיים ב1.8.18 חלה התקדמות רבה בנושא מועד מסירת הדירות.

במעמד זה אני קורא לראשת העיר למסור את הקרקע לגינדי באופן מיידי כדי למנוע עיכובים נוספים אשר יחסכו עשרות אלפי ש”ח לכל משפחה. כמו כן אני מציע לראשת העיר להתמקד בדרכים לסיוע לזכאים במקום לשלוח אותם להפגין מול משרדי האוצר והשיכון שאינם אחראים לתמהיל הפרויקט, אלא לרשות המקומית.

תכנית “מחיר למשתכן” הינה תכנית מצוינת שבאה לעזור לזוגות צעירים לרכוש דירה במחיר שפוי והוגן, היות וכך אני אעמוד על כך שהתכנית תצליח גם באור יהודה”.

מחיר למשתכן באור יהודה

מעיריית אור יהודה נמסר בתגובה:”ראש העיר ליאת שוחט נתונה כל כולה כדי למצוא פתרונות לבעיה שלא היא יצרה, אך יאפשרו קיצור משמעותי בזמני מסירת הדירות לזוגות הצעירים ולמחוסרי הדיור, בזמן שאפרים צבי גוטמן עסוק בלקושש קולות למערכת הבחירות. ראוי שמר גוטמן יחדול מניסיונותיו לעשות פוליטיקה על גבם של הזוכים ולהזיק להם יותר מאשר להועיל.

העירייה אינה צד להחלטה הבלתי סבירה לשנות את מועד הכניסה של הדיירים בפרויקט בית בפארק מ-22 חודשים ל-50. למרות זאת, ראש העיר ליאת שוחט פנתה בנושא במכתב דחוף לשר האוצר, מר משה כחלון, כדי לשנות את ההחלטה הזו שמשמעותה פגיעה קשה בזוגות הצעירים ומחוסרי הדיור, ובעיקר עיכוב בהשלמת הפרויקט. העירייה מצידה ערוכה כפי שהתחייבה בהסכם הגג שעליו חתמה להקים את מבני הציבור, מבני החינוך וכל התשתיות הנדרשות במועד. ראש העיר הבהירה למפגינים כי היא תתמוך בדרישתם לבטל את ההחלטה להאריך את מועדי מסירת הדירות ותפעל עימם יחד בשיתוף פעולה לטובת השגת המטרה הזו.

באשר לאופן ביצוע הפרויקט, ראוי להדגיש שוב כי העירייה שכרה את שירותיו של האדריכל גידי בר אוריין, מי שתכנן פרויקטים רבים ומצליחים בארץ, כדי לדאוג לכך שהפרויקט יעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר, ובהתאם להנחיותיו נקבע מפרט המחייב את היזם.

באשר לתמהיל הדירות חשוב לעשות סדר בדברים. תכנית בניין העיר (תב”ע) אושרה באוגוסט 2015, בטרם כניסת הנהלת העיר הנוכחית, ומאז פעלה העירייה כדי לשפר את אופן חלוקת הדירות. יודגש כי בתכנית המקורית של גינדי החזקות, שהינה החברה היזמית, כלל לא הוכנסו דירות ארבעה חדרים, שהינם מצרך מבוקש על ידי לא מעט זוגות צעירים, וכן הוכנסו דירות רבות בנות 2.5 חדרים. בהתאם לדרישת ראש העיר וכל זאת מבלי לפגוע בתב”ע, שונה התמהיל כך שהוכנסו לפרויקט 25 אחוז דירות ארבעה חדרים שלא היו קיימות כלל וזאת על חשבון דירות גדולות, ובנוסף בוטלו כמעט כל הדירות בנות 2.5 חדרים.

אנו נמשיך לעמוד יד ביד עם זוכי הפרויקט כדי לדאוג לכך שזכויותיהם לא ייפגעו ונעמוד על דרישתנו לעמידה בזמנים מצד היזם בפרויקט”.

מגינדי החזקות נמסר: “החברה עובדת בשיתוף פעולה מלא עם העירייה, רמ”י ומשרד השיכון והבינוי ובונה בהתאם להנחיות התב”ע… לוחות הזמנים בפרויקט נקבעו בתיאום עם משרד הבינוי והשיכון, בהתאם ללוחות זמנים מקובלים בהקמת שכונה חדשה הכוללת תשתיות, פארקים ושטחים ציבוריים בהיקף גדול. עם זאת החברה תעשה כל שביכולתה על מנת להקדים את לוחות הזמנים ורואה זאת כאינטרס משותף שלה, של העירייה ושל דיירי הפרויקט”.

תגובת מטה הדיור במשרד האוצר: “פרויקט מחיר למשתכן באור יהודה הוא פרויקט חסר תקדים בהיקפו. בפרויקט תמהיל דירות מגוון הכולל מעל ל-700 דירות של 3 ו-4 חדרים המותאמות לצריכהם של הזוגות הצעירים. בנוסף, לאחר משא ומתן אינטנסיבי הצלחנו להשיג עבור הזכאים תנאי תשלום מעולים שיקלו עליהם עד לאכלוס. בימים אלו אנחנו באים בדין ודברים עם החברה בכדי לקצר את משך זמן הבניה ככל הניתן. נמשיך לעמוד לצידם של הזכאים עד לקבלת המפתח לדירה”.

מחיר למשתכן באור יהודה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

השריפה בדירה בגבעת שמואל. צילום: דוברות כיבוי אש

גבר נספה בשריפה שפרצה בדירה בגבעת שמואל

תפריט נגישות