יום שישי , מרץ 29 2024
דף הבית / אור יהודה אירחה כנס לשוויון הזדמנויות בחינוך

אור יהודה אירחה כנס לשוויון הזדמנויות בחינוך

ראשי העיר ליאת שוחט, יעלה מקליס, רן קוניק, כרמל שאמה-הכהן ושלום בן משה וכן חברי הכנסת יעקב מרגי, נורית קורן, פרופ' יוסי יונה ועודד פורר השתתפו בכנס ששם לו למטרה לקדם חקיקה למען שוויון הזדמנויות בחינוך. "מדובר במשימה לאומית ראשונה במעלה. על כולנו להירתם", הסכימו כולם.

כנס לשוויון הזדמנויות באור יהודה

אור יהודה אירחה בשבוע שעבר כנס לשוויון הזדמנויות בחינוך בהשתתפות ראשי ערים, חברי כנסת, נבחרי ציבור ואנשי חינוך רבים העוסקים בתחום. האירוע, שהופק על ידי אגף החינוך בשיתוף מחלקת הדוברות בעירייה ובהשתתפות עיריית רמת גן, עסק בדרכים שבהם ניתן לקדם צמצום פערים בחברה הישראלית בתחום החינוך, במודלים השונים שמפעילות העיריות כדי לקדם זאת ובחקיקה שעשויה להשתנות.

הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ חדשות אור יהודה  – להצטרפות
רוצים לדווח על מפגע או בעיה? היכנסו לקבוצה    – 106 של בקעת אונו – עושים סדר

כנס לשוויון הזדמנויות באור יהודה

בכנס נטלו חלק ראשי העיריות ליאת שוחט (אור יהודה), כרמל שאמה-הכהן (רמת גן), שלום בן משה (ראש העין), רן קוניק (גבעתיים) ויעלה מקליס (יהוד-מונוסון), כמו גם מספר חברי כנסת – נורית קורן (הליכוד), פרופ’ יוסי יונה (העבודה), עודד פורר (ישראל ביתנו) ויעקב מרגי (ש”ס). כמו כן, מנהלת אגף החינוך של עיריית רמת גן, אורית איתיאל, ומנהלת אגף החינוך של אור יהודה, דלילה אשכנזי, הציגו מודלים עירוניים לקידום שוויון הזדמנויות. במהלך האירוע הופיעו תלמידי בית הספר המנגן של בית ספר שיזף וכן מקהלת שבא שהחלה לפעול בשנה האחרונה באמצעות בית הנוער “קדימה-עדי”.

כנס לשוויון הזדמנויות באור יהודה
כנס לשוויון הזדמנויות באור יהודה

את הפורום הציבורי מובילה הגב’ אורה חכם, שציינה: “אנו רואים בצמצום פערים בחברה הישראלית משימה ראשונה במעלה. על כולנו להירתם ולהתאחד למשימה הלאומית הזו. אנחנו קוראים לכל המפלגות המציגות את עיקרי המצע שלהן לכלול את שוויון הזדמנויות בחינוך כמשימה לאומית עיקרית”.

ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט: “לצערי הרב, לרוב לא מספיק מדברים על צמצום פערים כי זה לא מספיק סקסי בעיני התקשורת. המערכת תחרותית ככל שתהיה היא לא חזות הכול. אותי מעניין לדעת כמה תלמידים מערכת החינוך הצילה מנשירה, הרבה יותר מאשר כמה תלמידים עברו ציון 55 בדרך לבגרות. מערכת החינוך בעיר חייבת לתת מענה לכולם, למצטיינים ולמאתגרים, כשדבר אינו בא על חשבון דבר אחר”.

כנס לשוויון הזדמנויות באור יהודה
ליאת שוחט וכרמל שאמה הכהן (ראש עיריית רמת גן)

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה-הכהן: “כל פספוס ודחיקה של ילד לשולי החברה, יש לכך עלויות כבדות משקל ולכן שוויון הזדמנויות הוא דבר בסיסי, בוודאי כשאנו חיים היום בעולם הרבה יותר תחרותי ומאתגר. כיום לא מספיק להיות בר מזל ולהיוולד במדינת ישראל. אנחנו צריכים להכין את הילדים שלנו להתמודד עם העולם הגלובלי, לדעת לקרוא אותו ולדבר בשפות שלו, לא רק לעבור בגרות”.

ח”כ יעקב מרגי, המשמש כיו”ר ועדת החינוך בכנסת: “מדינת ישראל צריכה מערכת חינוך חדשנית יותר ומכוונת כלפי העתיד הקרוב. כל שר חינוך רוצה להצליח, אבל שר חינוך שנבחר צריך להוביל מערכת חינוך שתקנה ידע לתלמידים. אנחנו לא מפיקים את התשואות בצורה הטובה ביותר. אנו כמחוקקים חייבים לוודא שכל ילד במדינת ישראל ניתנה לו ההזדמנות”.

פרופ’ יוסי יונה: “לטעמי מערכת החינוך כיום פועלת יותר כמנגנון לשימור מעמדי מאשר למוביליות חברתית. קיימת הלימה מדכדכת בין מקום מגוריו של הילד, בין הכנסת ההורים לבין ההישגים של הילד. יש מקרים של ילדים שמתגברים על כל המכשולים, אבל זה מעיד על היוצא מן הכלל ולא על הכלל”.

שלום בן משה, ראש עיריית ראש העין ויו”ר ועדת החינוך במרכז השלטון המקומי: “שוויון בחינוך יתקיים בשלושה תנאים – מורים ברמה גבוהה שמשתלמים כל הזמן ומומחים בחינוך המיוחד; השכלת ההורים ומעורבותם; התלמידים ובעיקר מגיל לידה ועד גיל 6”.

כנס לשוויון הזדמנויות באור יהודה

ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק: “לא יהיה שוויון עד שנבין שאי אפשר לייצר שוויון. כל עוד העולם מתנהל על פי כסף וקשרים, תמיד יהיו אנשים שיהיה להם יותר שיוכלו לתת עוד שיעורים פרטיים וכדומה. גם המדינה לא מתנהלת באופן שוויוני, כמו במקרה של חוק יום לימודים ארוך. מגיל 3 מסבירים לילדים ולהורים שמי שיש לו כסף משעה 14:00 יוכל לתת שיעורים נוספים, ומי שלא – לא”.

ראש עיריית יהוד-מונוסון, עו”ד יעלה מקליס: “אם אנחנו רוצים באמת שוויון הזדמנויות, אנחנו יודעים שלמרות כל הדיבורים וההבטחות, אין מימון של שקל ממשרד החינוך. יש לי דוגמה לכך. בתיכון מקיף יהוד נתקלנו לפני 4 שנים לגבי ילדים שהגיעו מחטיבות הביניים עם ציונים נמוכים מאוד וחיסורים רבים. החלטנו לקחת אותם כמשימה ופתחנו כיתה מיוחדת שנקראת הזנק לתעשייה, כיתה שהיא משפחה חמה והמחנכת היא יותר אמא. בכיתה י”א הם עשו בגרות חמש יחידות בתקשוב”.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מי שיקמה היערכות לשעת חירום באור יהודה. צילום: מי שיקמה

מי שיקמה ממשיכים לתרגל כדי להיות מוכנים בזמן אמת

תפריט נגישות