יום חמישי , מרץ 28 2024
דף הבית / אנשי השבוע: מתנדבים הקימו סניף של “איחוד הצלה” בגבעת שמואל

אנשי השבוע: מתנדבים הקימו סניף של “איחוד הצלה” בגבעת שמואל

כבר מספר שנים פועלים מתנדבים מגבעת שמואל בהצלת חיים מסביב לשעון, השבוע הוקם רשמית סניף איחוד הצלה גבעת שמואל

איחוד הצלה גבעת שמואל

זה התחיל לפני מספר שנים כיוזמה אישית של מספר תושבי גבעת שמואל שרצו לסייע במצבי חירום בהגשת עזרה ראשונה. המתנדבים חברו לסניף “איחוד הצלה” בבני ברק וקיבלו את מלוא הסיוע. אז מה שהתחיל בגבעה לפני כעשור עם קבוצת אנשים מצומצמת שהחליטה לסייע במצבי חירום רפואיים, הפך השבוע לסניף עצמאי בגבעת שמואל עם 30 כוננים, מתוכם ארבעה רופאים.
איחוד הצלה גבעת שמואל
אתמול (יום שלישי) התקיימה הפתיחה של סניף איחוד הצלה בגבעת שמואל. האירוע התקיים במעמד ראש העיר יוסי ברודני, שברך את המתנדבים תושבי גבעת שמואל ואמר שהחוזק של העיר היא באיכות האנשים שגרים בה, ושהדבר לא מובן מאליו שאנשים שעסוקים בחיי היום יום שלהם מפנים מזמנם ובאים להתנדב. ברכו גם נשיא “איחוד הצלה” אלי ביר, ומנכ”ל הארגון משה טייטלבוים.
איחוד הצלה גבעת שמואל

רעיון “הצלה” הוקם בניו-יורק לפני כמה עשורים. בשנת 1989 נוסד הגרעין הראשון של מתנדבי הצלה על ידי קבוצת אזרחים שהחליטו ללמוד קורס עזרה ראשונה במטרה לטפל בהתנדבות עד להגעת אמבולנס במקרי חירום רפואיים המתרחשים באזור מגוריהם. חברי הקבוצה עברו הכשרות מתאימות, והחלו לפעול ברחבי הארץ. סניפי “הצלה” הפזורים ברחבי הארץ פעלו ללא תיאום ביניהם. בשנת 2006 עם פרוץ מלחמת לבנון השנייה נפגשו כלל מתנדבי “הצלה” בארץ לסייע רפואית, והובן הצורך ההכרחי באיחוד כלל המתנדבים תחת ארגון גג אחד, כדי ליצור אחידות הפעלה הן בהיבט המקצועי והן בהיבט התפעולי. מכאן נולד שמו הנוכחי של הארגון – “איחוד הצלה”.
איחוד הצלה גבעת שמואלהמתנדבים האלו אף פעם לא שובתים, יוצאים במזג אוויר סוער או בימי שרב, קמים באישון לילה, בשבתות ובחגים וללא כל תמורה. כאמור השבוע הושק באופן רשמי הסניף העצמאי של “איחוד הצלה” בגבעת שמואל. אם גם אתם רוצים לבוא ולהתנדב, נא פנו למוקד של ארגון “איחוד הצלה”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

סיוע באיתור נעדר-יעקב אסרף בן ה-67 מאור יהודה

סיוע באיתור נעדר: מי ראה את יעקב אסרף בן ה-67 מאור יהודה?

תפריט נגישות