שבת , אפריל 20 2024
דף הבית / חדשות חמות / גבעת שמואל – פרויקט פינוי בינוי גיורא

גבעת שמואל – פרויקט פינוי בינוי גיורא

פרויקט התחדשות עירונית בשכונת גיורא בגבעת שמואל ממשיך להתקדם. חברת א.ב התחדשות עירונית שוקדת על התוכניות למתחם ובמקביל תושבים רבים מצטרפים וחותמים אצלה. נפגשנו לראיון עם יואל לביא, יו"ר חברת א.ב. התחדשות עירונית, לשעבר ראש עיר רמלה. ב - 4.12.2017 ייערך כנס דיירים

התחדשות עירונית גבעת שמואל
משרדי חברת א. ב התחדשות עירונית בגבעת שמואל

פרויקט ההתחדשות העירונית בשכונת גיורא בגבעת שמואל, ממשיך לצבור תאוצה, בכל יום מצטרפים תושבים נוספים לחברת א.ב התחדשות עירונית, חברת יזמות הנדל”ן של משפחת דיין המקדמת את הפרויקט. יואל לביא, מי שהיה ראש עיריית רמלה שנים ארוכות, הוא יושב ראש החברה. נפגשנו איתו לראיון קצר לשמוע על התקדמות הפרויקט.
יואל-לביא
יואל, מה עשית מאז עזבת את כס ראש העירייה?
שימשתי כראש עיריית רמלה במשך 24 שנים, ובמסגרת תפקידי ניהלתי וקידמתי פרויקטים רבים בתחום התכנון והבנייה בעיר. כיום אני משמש כיו”ר החברה א.ב. התחדשות עירונית, שמקדמת פרויקט פינוי בינוי בשכונת גיורא בגבעת שמואל. כמו כן, הנני יו”ר הרשות הלאומית –”אשרא”- לביטוח סחר החוץ של ישראל עם מדינות בסיכון.
איך הגעת לתחום הנדלן וההתחדשות העירונית?
כידוע עתודות הקרקע בישראל אוזלות. ישנו מחסור בשטחים לבניה חדשה, ומנגד ישנן שכונות רעועות שנבנו לפני כ-40-50 שנה, הבנתי שני דברים בסיסיים: 1. למדינה אין תקציב כדי לשקם את השכונות. 2. רק הון פרטי בעידודה של המדינה יוכל לבצע פרויקט פינוי בינוי על בסיס כדאיות כלכלית. ומכאן נולד הרעיון וכתבתי מודל של התחדשות עירונית. שוחחתי על המודל עם שרים – שר האוצר, שר הבינוי  ושר הכלכלה, ששימש לפני כן כיו”ר ועדת הרפורמות. ח”כ כהן נתפס לעניין והעיף את זה קדימה, התחלתי לקדם ברמלה תכנית לפינוי בינוי והייתי שותף למהלכים רבים. אני מביא איתי ידע רב, בעבר הייתי חבר בוועדה מחוזית לתכנון ובניה, מחוז המרכז- 12 שנה ואני מכיר לעומק את הנושא.

התחדשות עירונית גבעת שמואל
תוכן מקודם

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


מה יוצא לדיירים שלוקחים חלק בפוריקט התחדשות עירונית? הדייר מקבל דירה בערך כלכלי גבוה, עם רמת סיכון אפס וללא השקעה כספית. השכונה תשודרג לשכונה חדשה בה יקומו בתי ספר, גני ילדים, מרכזים קהילתיים, בתי כנסת, מועדוני יום, מרכז יום לקשיש, פארקים וחניונים ציבוריים. הבנייה הינה בנייה ירוקה בסטנדרט גבוה. כיום כמעט מחצית מהדיירים חתמו על חוזים עם א.ב. התחדשות עירונית.

מי ומי בפרויקט ההתחדשות העירונית בשכונת גיורא בגבעת שמואל?
לצוות החברה אנשי מקצוע מהמובילים בארץ, בעלי ניסיון מוכח בתכנון, יזום וביצוע של פרוייקטים בנייה רחבי היקף. צוות התכנון מובל ע”י האדריכל שמוליק השמשוני, בעל ניסיון רב בתכנון שכונות כגון שכונת השמשוני במודיעין. האדריכל שמשוני תכנן את הפרויקט פינוי בינוי הראשון בארץ שאוכלס, בקריית אונו. משרד עו”ד טל בננסון- יובל טילינגר, בעל ניסיון רב בתחום הפינוי בינוי, משלב החתימות ועד מסירת המפתחות לדיירים. המשרד ליווה את הפרויקט בנווה שרת בתל אביב, משלב החתימות, והיום כבר מוסרים את המפתחות לדירות החדשות. החברה שייכת למשפחת דיין, אחת המשפחות האמידות בישראל.  משפחת דיין, המונה 12 אחים אשר גדלו בבית צנוע, המשפחה צמחה מלמטה ועם השנים ביססו את מעמדם. כיום עוסקים בכמה תחומים: נדל”ן, בניה, פטרו-כימיקלים, רכב. רוב ההשקעות נעשות בחו”ל וכרגע החלה המשפחה בהשקעות אסטרטגיות גם בארץ. האג’נדה החברתית מאוד חשובה להם והמשפחה רואה בפרויקט הפינוי בינוי בשכונת גיורא כפרויקט דגל ומחויבים לבצעו. כמסר לדיירים – אוסיף, החברה בשלב הסופי של תכנון מחדש, וב4/12 תקיים כנס דיירים כדי להציג התכנון המפורט כולל הדמית השכונה החדשה, לתושבים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

השריפה בדירה בגבעת שמואל. צילום: דוברות כיבוי אש

גבר נספה בשריפה שפרצה בדירה בגבעת שמואל

תפריט נגישות