יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / גרים בבקעת אונו? הגג שלכם שווה הרבה כסף

גרים בבקעת אונו? הגג שלכם שווה הרבה כסף

בשנים האחרונות, הממשלה הכירה ביתרונות הרבים בניצול אנרגיית השמש הקיימת בשפע במדינתנו, וכפועל יוצא הקלה משמעותית ברגולציה ובבירוקרטיה לאימוץ הטכנולוגיה הסולארית.

גג. צילום - מירו מדיה
גג. צילום - מירו מדיה

בהינתן הקלות משמעותיות אלו ברגולציה, שימוש באנרגיה סולארית לטובת ייצור חשמל לשימוש ביתי מתגלה כאופציה משתלמת, המביאה לחיסכון משמעותי בהוצאות החשמל למשק הבית, לתרומה לאיכות הסביבה, וגם להוספה לערכו הנדל”ני של הנכס שלנו.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ חדשות יהוד מונוסון  – להצטרפות
רוצים להגיב לכתבה? היכנסו לקבוצה – אתר החדשות של בקעת אונו


זו בשורה של ממש בתחום החיסכון האנרגטי הביתי, ועדת הפנים והגנת הסביבה אישרה בחודש דצמבר 2016 מתן פטור מהיטל השבחה, פטור ממס הכנסה, ופטור מארנונה למערכות סולאריות להפקת חשמל שיותקנו על גגות של בתים פרטיים.

מערכת הלוחות הסולאריים מתאימה לכל גודל גג החל מ- 70 מ”ר. ניתן לחבר מערכת עם מונה ביתי רגיל. עלות מערכת סולארית ממוצעת בגודל 10 KW הינה כ-70 אלף ₪ ל-100 מ”ר. המוצר מביא לחיסכון כספי בחשבון החשמל באמצעות ייצור חשמל בשווי שנתי של מעל ל- 9,000 ₪. ככלל אצבע, ניתן לומר כי כל 10 מ”ר של גג מאפשר התקנת לוחות סולאריים בהספק של 1 KW, המפיקים 1650 קילו וואט שעה בשנה בשווי של כ- 912 ₪ לפי תעריף חברת החשמל הנוכחי של 0.553 אג’ לקילוואט שעה כולל מע”מ. בחישוב פשוט, מדובר בחיסכון של כ- 50% בעלויות צריכת חשמל למשפחה בעלת שימוש ממוצע.


יעניין אותך גם

ראיון עם שרת השיכון של יהוד מונוסון – האישה מאחורי ההתחדשות עירונית בעיר
כאן בונים: תנופת הבנייה של יהוד-מונוסון מתעצמת


מבחינת מימון המערכת ישנה בשורה משמעותית המנגישה את רכישת המערכת לישראלים רבים: בימים אלו הכריזה חברת Cal על שיתוף פעולה עם אנרפוינט ישראל, במסגרתו תציע לבעלי הבתים הלוואה עד לסכום של 100,000 ₪ לתקופה של עד 10 שנים, בריבית משתנה החל מפריים+2.6% (בעת ההשקה). המערכת ומימונה באמצעות Cal תקנה חיסכון בתשלום השוטף כבר מחשבון החשמל הראשון. לאחר התקנת המערכת ניתן יהיה להשיג חיסכון בעלויות צריכת חשמל למשפחה בעלת שימוש ממוצע, אשר מצטבר למעל 100,000 ₪ ב- 20 שנה.

יש לקחת בחשבון כי מערכת סולארית מחייבת את בעליה בתחזוקה נכונה כדי לשמר רמת ביצועים גבוהה ותפוקה מרבית מן המתקן. לכן, מומלץ לערוך בדיקה שנתית למערכת ע”י מהנדס חשמל מוסמך כתחזוקה מונעת.

ניר פלג, מנכ”ל Enerpoint ישראל מציין כי:  “בעתיד, בתים שלא יתקינו מערכות סולאריות יהיו יוצאי דופן. מערכת סולארית  ביתית על גג הבית ו”השמש הישראלית” מאפשרות חיסכון משמעותי בחשבון החשמל והשבחת ערכו הנדל”ני של הבית, תוך כדי שמירה על סביבה ירוקה.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מבזק-משטרה-אונו-ניוז (1)

רימון נמצא ברחוב צה”ל ביהוד מונוסון- אין חשד לפח”ע

תפריט נגישות