יום שישי , מרץ 29 2024
דף הבית / ‘אחת מעשר’- הצגה לציון היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים

‘אחת מעשר’- הצגה לציון היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים

תנועת נעמת במרחב בקעת אונו, ציינה אתמול את 'היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים' , בערב מיוחד, שכלל את ההצגה 'אחת מעשר' העוסקת ביחסים בין בני זוג, הנקלעים למעגל של אלימות במשפחה

היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים

מאות נשים הגיעו לאירוע שהתקיים באולם מופת ביהוד. בין הגברים שכן הגיעו לאירוע, בלט עופר חתוכה, יו”ר ההסתדרות במרחב גבעתיים ויישובי בקעת אונו, ובנו של ראש העירייה המיתולוגי של יהוד.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


על היוזמה הברוכה וארגון האירוע, הייתה אחראית יו”ר נעמת, במרחב גבעתיים ויישובי בקעת אונו, גלית חיה כהן. כאשר עלתה על הבמה פתחה את האירוע בנתון מצמרר: 17 נשים נרצחו בשנה האחרונה בידי בני זוגן. “אל תתעלמו-תצעקו”, הכריזה כהן וציינה כי “ההגדרה ‘אחת מעשר’, היא מציאות עכשויות, וחוצת גבולות ולא משנה מי הוא הגבר, האם הוא משכיל, בעל מקצוע, או סתם מובטל”. כהן ציינה שיש מענה מצד נעמת, לנשים הסובלות מאלימות שנקרא: מרכז גליקמן, בתל אביב, בו גם פועל מקלט לנשים מוכות ומגוון שירותים למשפחה.
היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים

 ‘אחת מעשר’- קברט סטירי מאת ובבימויו של ניקו ניתאי
בוקס בבטן – כך אפשר לתאר את תחושתי עם הרמת המסך. ארבע נשים שכבו על סדין לבן, ולצידן הונחו בדים אדומים. היה ברור שהן מתות, לא היה ברור ממה, ומכאן ההצגה החלה להסתובב במבט לאחור. אולי זה היה כדי להמחיז את הניסיון לפענח, איך אפשר לזהות גבר מתעלל עוד בטרם קושרים עמו יחסים מחייבים וארוכי טווח.

ארבע זוגות, מתארים בשיר ובמחול, את נסיבות פגישתם הראשונה, את מהלך חייהם בהמשך, וגם את הנסיבות שהובילו לאלימות כלפי הנשים. כל מי שחוותה אלימות בחייה, יכלה מיד לזהות את הסימנים המקדימים לנשים מוכות, את תחושת הקורבנות ואת חוסר האונים, בהתמודדות עם בעל מתעלל. בסופה של ההצגה, רק אישה אחת נרצחה ביריות על הבמה, אך הצופים יכלו כבר לנחש בעצמם, מה צפוי לשאר…

היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים
עופר חתוכה וגלית חיה כהן הסתדרות בקעת אונו

השחקנים עשו שימוש ביריעת בד אחת, בכישרון רב, ללא תפאורה נלוות מלבד מעט אביזרים, אולי זה בכדי להמחיש שאין צורך להסביר יותר מידי את המצב. המסר שעלה מההצגה, הוא של ציפור כלואה בכלוב שקשה לה להשתחרר ממנו. הידיעה היא שהאלימות לעיתים אינה מגיעה בבת אחת, אלו סימנים שיש לשים לב אליהם ולדעת כיצד להגיב בהתאם.

נזכרתי בעובדה ידועה,  שיש תרופות שממתיקים בכוונה, כדי להקל עלינו ליטול אותן. כך גם ההצגה, ששולבה בשירים, בריקודים, אפילו בהומור ובצחוק, אבל המסר הוא מר- ולצערנו הוא חלק מהחיים של נשים שחוות אלימות.
בחוץ על השולחנות, הניחו המארגנות עלוני מידע אודות התעללות, ודרכי התקשרות לעזרה מטעם נעמת, כולל כיצד ניתן לעזור לנשים מוכות גם במקום עבודתן. באחד מהעלונים נרשמו סימנים מקדימים, שאפשר לזהות כבר בתחילת הקשר. אחת הכותרות בעלונים תפסה במיוחד את עיני: ‘האם זו אהבה?’
היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים

שחקנים: אושר בית הלמי, אריאלה ברונשטיין, אסף מור, שיר שיטרית, נעמי בן אסא, יואב סודובסקי, אבנר מדואל בן יהודה, ולירן נעמן.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

יו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וליזי דלריצ’ה. צילום: דוברות גני תקווה

גני תקווה: ליזי דלריצ’ה נבחרה לכהן כיו”ר ועדת החינוך ותייצג את השלטון המקומי

תפריט נגישות