יום רביעי , אפריל 17 2024
דף הבית / יהוד מונסון / אל תשליכני לעת זקנה

אל תשליכני לעת זקנה

פנינה וג'ימה, תושבת יהוד, מתנדבת דרך הביטוח הלאומי עם קשישים תושבי העיר יהוד מונוסון, הזדקנות היא דבר מורכב, תפקידנו כחברה היא לדאוג להם

זקנה

פנינה וג’ימה, נולדה בישראל בשכונת נווה צדק בתל אביב וגרה ביהוד משנת 1960 ואם לארבע בנות. בתחילה הקריירה המקצועית שלה עבדה כתופרת ובהמשך עברה לעבוד בתעשייה האווירית. לפני יותר מעשור, נפגשה פנינה עם מזל כהן מנהלת מחלקת קשישים בעיריית יהוד שהציעה לה לעשות ביקורי בית בהתנדבות. פנינה מספרת:  “אני זוכרת את הקשישה הראשונה שביקרתי, היא הייתה בודדה ואלמנה ומאוד ריגש אותי שהייתה מחכה לי ליד הדלת,היינו יושבות ומדברות והיא אף לימדה אותי לדבר ספרדית”.

ספרי על ההתנדבות שלך?
אני מתנדבת בביטוח לאומי בביקורי בית לקשישים שזקוקים לאוזן קשבת, להפגת הבדידות ולנוכחות של אדם נוסף בחייהם. אני מלווה הרבה קשישים, לדוגמא, זוג קשישים אותם אני לוקחת אותם כל שבועיים לערוך קניות מחוץ לעיר ואף מסייעת להם לפרוק אותן בבית. במקרה של קשישה אחרת שלא הרגישה טוב, התקשרתי לרופאים מומחים רבים עד שהצלחתי לקבוע  לה תור דחוף והצלתי את חייה.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


מה עושה לך ההתנדבות?
עבורי העיקרון המנחה הוא כי הזדקנות היא לא פשוטה ומורכבת ולכן עלינו כחברה לדאוג לחלשים כפי שאומר המשפט “אל תשליכני לעת זקנה”. לעיתים זה עצוב לראות את ההתדרדרות במצב הבריאותי של הקשישים שאני מלווה לאורך השנים, אבל זה גם נותן לי סיפוק גדול לעזור למי שבודד ובאמת זקוק לחברה, הם ממש שמחים כשאני מגיעה, וזה כיף.

רבקה אביעד מנהלת תחום הייעוץ האזרח הוותיק בביטוח לאומי סניף פתח תקווה מעידה על פנינה: “פנינה היא אישה מדהימה, מסורה, חמה ולבבית ומתמסרת לאנשים שבהם היא מטפלת. היא אף הביאה חברים שלה להתנדבות, היא בעלת כל כך הרבה רוח התנדבות ונתינה שזה כנראה מדבק”

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

ירידה במחירי השכירות ביהוד מונוסון. צילום אילוסטרציה canva

“צניחה חופשית” במחירי השכירות ביהוד-מונוסון

תפריט נגישות