יום שישי , מרץ 29 2024
דף הבית / יהוד – הצפיפות בבתי הספר בעיר תימשך

יהוד – הצפיפות בבתי הספר בעיר תימשך

מתוך דיוני עיריית יהוד ומשרד החינוך, עולה כי בית הספר יהודה הלוי החדש שייפתח ב1 לספטמבר, אליו יוכלו להירשם רק תלמידי שכבת א'. 24 כיתות בבית הספר יישארו ריקות. הורים מקריית סביונים לא יוכלו לרשום את ילדיהם לבית הספר

בית הספר "יהודה הלוי" החדש

בית הספר החדש בעירנו "יהודה הלוי" יוצא לדרך.ספטמבר 2018 - יש למה לחכות!צפו >>

‎Posted by ‎עיריית יהוד-מונוסון‎ on‎ יום שלישי 9 ינואר 2018

סאגת בית הספר יהודה הלוי עדיין נמשכת, אחרי אינספור דחיות ובעיות תקציב ותכנון, עדיין לא יצא מכרז למי שינהל את בית הספר, אך החלטה אחת כבר יש, בית הספר יהיה בית ספר צומח ותפתח בו בשנת הלימודים הקרובה רק שכבת א’. למרות מאות אלפי השקלים של משלם המיסים שהוציאה עיריית יהוד מונוסון על תוכניות אסטרגטגיות. אין ליהוד תוכנית אב לחינוך, בה צוות מומחים נתן את המלצותיו לתחום החינוך בעיר, ובפועל אגף החינוך, מתפקד כמכבה שריפות מקומיות.
לכתבות נוספות – 

הצצה לבית ספר חדשני ביהוד – חצר על הגג ופנטהאוז למורים
כאוס באגף החינוך ביהוד


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


הורים רבים אשר ילדיהם לומדים בכיתות צפופות ובבתי ספר ישנים ולא בטיחותיים, אשר רצו להעביר את ילדיהם לבית הספר החדיש שאמור להיפתח בחודש ספטמבר 2018, קיבלו תשובה  מהעירייה, כי בית הספר ייפתח רק לשכבת א’. המשמעות 24 כיתות יישארו ריקות, כאשר בבתי ספר אחרים לומדים למעלה מ35 תלמידים בכיתה.
בית ספר יהודה הלוי

לאחרונה פנו גם הורים מכיתות ב- ג אשר גרים בסמוך לבית הספר והתענינו להעביר את ילדיהם לבית הספר החדש, אך קיבלו תשובות כי בתיאום עם הנהגות ההורים ומשרד חינוך, בית ספר יהודה הלוי ייפתח רק לשכבה א’. החשש כך טוענים ההורים, כי בתי הספר הוותיקים מפחדים לאבד תקני הוראה ותקציבים שמגיעים ממשרד החינוך עם הורים רבים יחליטו להעביר את ילדיהם לבית הספר החדש.
מספרת נציגת ההורים המתארגנים לפעול כנגד ההחלטה שבית הספר ייפתח רק עם שכבת א’“אנחנו קבוצה של הורים שהובא לידיעתנו, רק לפני מספר ימים. כי התנהלו דיונים סגורים עם יושבי ראש ועדי ההורים לגבי פתיחת בי״ס יהודה הלוי, כשההחלטה נלקחה אך ורק על ידם ללא כל שיתוף מצד אלפי ההורים בעיר. והוחלט על ידם להפוך אותו לבי״ס צומח ולא לתת הזדמנות להורים להחליט מה טובת ילדיהם לשנים הבאות. לא מעט הורים הגרים בקרבת בית ספר, מעוניינים שילדיהם יוכל להצטרף לשורותיו בשנה הבאה כשהוא יהיה בכיתה ב׳ או ג׳ או ד’. לא נתפס כי בית ספר חדש שנפתח ומכיל 24 כיתות יאוכלס בשנת הלימודים הבאה רק בשתיים או שלוש כיתות א׳. מדוע לא יצאו לציבור לערוך משאל? איפה ההורים שיקחו החלטה עבור ילדם? הרבה הורים לא יודעים ומודעים להחלטות שנלקחו עבורם, וזה לא תקין.

בית ספר היובל יהוד
הילדים לומדים בקראוונים, בית ספר היובל

 

אחד מבתי הספר העמוסים ביותר הוא ‘היובל’ בקריית סביונים, שם לומדים בצפיפות רבה תלמידים רבים, חלקם אף בקראוונים, אך בעירייה מסרבים לתושבי שכונת הסביונים להירשם לבית הספר החדש. בנוסף מציינים הורים נוספים, אשר יוצאים למאבק נגד החלטה העירייה –  רוב בתי הספר היסודיים בעיר אינם בטיחותים ולא עומדים בתקן של רעידות אדמה וחסרים בהם במקלטים, מה ההיגיון לבנות בית ספר חדש ולא לאכלס אותו בתלמידים???

ההחלטה על בית ספר צומח, כזה שמתחיל רק עם שכבת א’ וצומח עם השנים, עלה בדיונים סגורים של עיריית יהוד ומשרד החינוך אליהם צורפו נציגי הנהגת ההורים העירונית, לא ידוע האם הדבר עלה לוועדת החינוך העירונית, שם אמורים היו לדון ביתרונות וחסרונות של בית ספר צומח. מה שבטוח כבר עכשיו, ישנם הורים רבים המאוכזבים מרמת הלימוד בבתי הספר הוותיקים והיו רוצים לעבור לבית ספר חדש עם הנהלה וצוות חדש, אך זה כאמור, לא יתאפשר.
בית ספר יהודה הלוי

במשרד החינוך, כאמור, עדיין לא פירסמו מכרז למנהל החדש של בית הספר, וכל זאת חצי שנה לפני פתיחתו, עדיין לא ידוע מי ינהל אותו ומי צוות המורים שיגויסו למשימה. עוד טוענים במשרד החינוך כי בעקבות בקשות ההורים וצרכי הישוב הם נענו להקים בית ספר צומח.

ממחוז מרכז של משרד החינוך נמסר: “אנו שמחים לאשר כי ב-1 בספטמבר הקרוב צפוי להיפתח בית ספר יסודי ממלכתי חדש ביהוד-מונוסון, הנושא את השם: ‘יהודה הלוי’, הבא להחליף את בית הספר הקודם במקום, שנסגר לפני כעשור. בית הספר הוקם בשיתוף הרשות המקומית ובתמיכת הנהגת ההורים העירונית. נוכח צרכי היישוב ובהתחשב בבקשות ההורים, הוחלט לפתוח בשלב זה בית ספר במתכונת ‘בית ספר צומח’, שיכלול בשלב הראשון כיתות א’ ו-ב’. השאיפה היא לפתוח בית ספר איכותי מבחינה פדגוגית, שלא יפגע במרקם בתי הספר הקיימים ביישוב. משרד החינוך והמחוז מלווים את תהליך הקמת בית הספר באופן שוטף, ונערכים לפרסום מכרז לבחירת מנהל או מנהלת לבית הספר כבר בשבועות הקרובים“.

דנה קישוני יו”ר הנהגת ההורים העירונית ויו”ר בית ספר רמז – הנהגת ההורים העירונית היתה שותפה בדיונים לקראת פתיחת ההרשמה ליהודה הלוי. נחשפנו לעמדת משרד החינוך, שטען שעל בית הספר להיות בית ספר צומח. הדיון התנהל על מספר השכבות שיפתחו – שכבת א’ בלבד או א’ עד ג’
לאור מספר התלמידים בשכבות א ו-ב הנוכחיות בהרצל, רמז ובמעלה הסתבר לנו שגריעת תלמיד אחד (!) משכבות אלו תגרור סגירת כיתות. תקני משרד החינוך בעניין זה ברורים ונוקשים. ההשלכות על השכבות הקיימות, האקלים הלימודי, מספר התלמידים בכיתה, שעות ההוראה (המוקצות לפי כיתות), תקני ההוראה, הקושי בגיוס צוותי חינוך חדשים ועוד צידדנו בתמיכה בפתיחת יהודה הלוי עם שכבת א’ בלבד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

יו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וליזי דלריצ’ה. צילום: דוברות גני תקווה

גני תקווה: ליזי דלריצ’ה נבחרה לכהן כיו”ר ועדת החינוך ותייצג את השלטון המקומי

תפריט נגישות