יום שישי , מרץ 29 2024
דף הבית / חדשות חמות / כיצד לשמור על בריאות העיניים

כיצד לשמור על בריאות העיניים

מרגישים צריבה גרד בעיניים או סתם או עייפות בראייה, אתם לא לבד... כך אומר האופטומטריסט גבי קאופמן, מגבעת שמואל, המעניק כמה טיפים  מצוינים כיצד למנוע ולהקל על התחושות הללו.

אופטיקה גבריאל

אופטיקה גבריאל: טיפים מצוינים לשמירה על העיניים


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


גבי, מאופטיקה גבריאל, מדגיש, כי במידה וצעדים פשוטים אלה, אינם עוזרים, רצוי לפנות לאיש מקצוע אופטומטריסט או רופא עיניים, כיוון שתופעות מסוימות, כמו כאבי ראש, אי נוחות או ראיה כפולה, עלולים להעיד על בעיות יותר רציניות המצריכות טיפול.
מה  הם הגורמים לצריבה/ גרד / עייפות בעיניים?
“כל דבר שמחייב שימוש מסיבי בעיניים יכול לגרום לעייפות. סיבות נפוצות הן קריאה, כתיבה ונהיגה. צפייה בתאורה חזקה או להיפך, וגם תאורה חלשה מאוד עלולה לגרום לעייפות. אנשי מקצוע  מכנים  זאת: cvs – תסמונת מסכי מחשב או מאמץ ראייתי דיגיטלי. הדבר משפיע על רוב העובדים  בתחום, ומהווה גורם עיקרי לאובדן ימי עבודה במשק.
אופטיקה גבריאל
“התופעה צפויה להחמיר עם השנים עקב שימוש תכוף בטלפונים הניידים ובטאבלטים לכל שכבות הגיל והאוכלוסייה. הנטייה להחזיק מכשירים אלו יותר קרוב לעיניים, מאשר מחזיקים ספר או עיתון,  גורמת למאמץ ראייתי גדול יותר, גם בשעה שמנסים לקרוא אותיות קטנות במרחק קרוב. מכשירים דיגיטליים קשורים לעייפות עיניים, מכיוון שבנוסף ישנה נטייה למצמץ פחות – כאשר מסתכלים על מסך מחשב. בממוצע אדם ממצמץ כל 3 שניות בערך 20  פעמים בדקה, דבר שמרענן את העיניים בצורה טבעית. מחקרים הראו שקצב המצמוץ  יורד בכחצי כאשר עובדים מול מסך המחשב”.

מה הם הסימפטומים?
“יש לשים לב לתופעות הבאות: עיניים מגורות ומציקות, קשיים במיקוד הראייה, עיניים יבשות או מאוד דומעות, ראייה מטושטשת או כפולה, רגישות יתר לאור וגם לכאבים בצוואר בכתפיים או בגב. כל אלו עלולים  לגרום לירידה ביעילות העבודה.  בנוסף, צפויה החמרה בתופעות הלוואי במידה והעבודה על המחשב מתארכת ולא נחים .שינה  לדוגמה, מרעננת את העיניים, ומאפשרת להן לקבל את החסר מהמערכת”.
אופטיקה גבריאל

כיצד ניתן למנוע תופעות אלו?
“צריך למקם את מסך המחשב  במרחק 50 עד 70 סנטימטר מהעיניים, ומעט נמוך מקו גובה העיניים (זווית של 30 מעלות למטה למרכז המסך).  יש להסיר אבק וטביעות אצבעות מהמסך- משום שהמריחות על המסך מפחיתות  את הקונטרסט( ניגודיות) ויגבירו בעיות סנוור והשתקפויות. השתמשו במסך שניתן לכוון, בעבודה, יש להשתמש בכיסא שניתן להגביה/להנמיך כדי להתמקם בגובה נכון. יש להשתמש בלוח מלחצת, צמוד למסך כשצריך להעתיק חומר כתוב למחשב. הרגלי עבודה – כל 20 דקות עבודה, יש להפסיק ל-20 שניות ולהתמקד בראייה למרחק של כשש מטר בערך.   שימו מולכם מדבקה שעליה כתוב בגדול ‘למצמץ’, על המסך כדי להזכיר לכם לעשות זאת במהלך העבודה עשו הפסקות קבועות מהעבודה להרגעת העיניים.
אופטיקה גבריאל

המלצות להרגעת העיניים – הניחו קומפרס ( מגבת רטובה וסחוטה) עם מים חמים על עיניים יבשות ועייפות (שמרו על עיניים עצומות), או השתמשו בדמעות מלאכותיות להרטבת והרגעת העיניים, כשהן מרגישות יבשות. לעזרה במניעת עיניים יבשות כשאתם במקום סגור השתמשו במידת האפשר במסנן אוויר (להפחית את כמות האבק באוויר) ונקו מסננים במזגן.  השתמשו במכשיר לחות כדי להוסיף לחות לחדר”.

לפרטים:
‘אופטיקה גבריאל’
ברחוב הנשיא 73
גבעת שמואל
039799091

אין לראות באמור בכתבה משום ייעוץ רפואי ו/או המלצה לפעול בהתאם להמלצות שמועלות בה. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד והאחריות על התוצאות שעשויות לנבוע ממעשיו, היא שלו בלבד. האמור לעיל מוגש כאינפורמציה בלבד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מי שיקמה היערכות לשעת חירום באור יהודה. צילום: מי שיקמה

מי שיקמה ממשיכים לתרגל כדי להיות מוכנים בזמן אמת

תפריט נגישות