יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / כך מידרדר המתנס והיכל התרבות של אור יהודה

כך מידרדר המתנס והיכל התרבות של אור יהודה

מאבקים פוליטיים הרסו כל חלקה טובה במתנ"ס אור יהודה, כך אומר עובד וותיק. ביקורת חריפה על התנהלות כוחנית של אפי גוטמן יושב ראש הנהלת המתנ"ס. מי יעצור את ההידרדרות??

אפי גוטמן

מנכ”ל מתנס אור יהודה, רענן מור סיים במפתיע את תפקידו לפני מספר שבועות. כל זאת על רקע המשא ומתן לחזרתה של החברה למתנסים לשקם את המתנס ופעילות התרבות באור יהודה.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


כזכור, בתקופת שלטונו של דוד יוסף, נסגר היכל התרבות במפתיע. עם עלייתה של ראש העיר שוחט לשלטון, דרשו את החלפתו של מנכ”ל חברת המתנ”ס, אז החליטה החברה למתנסים לעזוב בטריקת דלת את אור יהודה.

מתנס אור יהודה
אפי גוטמן ורענן מור מנכל המתנס היוצא

מרגע עזיבתו של מנכ”ל המתנס, תפס את מקומו אפי גוטמן, יושב ראש הנהלת המתנ”ס שהפך להיות מ”מ מנכ”ל המתנ”ס, צעד המעורר התנגדות חריפה בקרב רוב עובדי המתנ”ס.

מספר אחד העובדים – האווירה במתנ”ס בחודשיים האחרונים גרועה מאוד, עד שהתחלנו לעלות על הדרך ושיקמנו את מה שנהרס לצערנו במקום תרבות וחוגים, הפולטקאים משתמשים במתנ”ס לעשות פוליטיקה והפגנות כוח. צריך להחזיר את החברה למתנסים ולהרחיק מכאן את הפולטקאים.

החברה למתנסים שנמצאת במשא ומתן על חזרתה לעיר, עוקבת בדאגה אחר הנעשה בעיר ועדיין חושבת אם לחזור לאור יהודה.

מתנס אור יהודה
מתנס אור יהודה

מאז התפטרות סגן ראש העיר אפי גוטמן מתפקידו, מתברר כי הוא ממשיך לכהן כיו”ר הנהלת המתנ”ס שכן הגוף שמינה אותו לתפקיד הוא הנהלת המתנ”ס. כעת עולה כי בחלוף שבועיים מאז המהלך, קיים מירמור בקרב עובדי ומנהלי המתנ”ס שכן עובדים רבים טוענים כי גוטמן פועל לחבל בכוונה בפעילות המתנ”ס ככלי ניגוח בראש העיר ליאת שוחט.

אפי גוטמן

היות והמתנ”ס הוא גוף כלכלי עצמאי, נדרשות חתימות של גוטמן עצמו על הזמנות עבודה וצ’קים. אלא שגוטמן, על אף שנחשב למבקר קבוע במתנ”ס לא ממהר לחתום, ויש הטוענים שהוא עושה זאת כדי להקשות על המתנ”ס לתפקד. “זה שקוף לכולם בארגון שגוטמן פועל משיקולים פוליטיים ולא ענייניים”, מציין גורם המעורה בפרטים. “אם היו לו סיבות טובות לעכב חתימות, הוא היה נוהג ככה כל השנה ולא רק בשבועיים האחרונים. פתאום יש לו שאלות? פתאום צריך לבדוק דברים? זה שקוף שהכול נובע מפיטוריו”.

עובד אחר מציין:
“הדבר הכי גרוע שמדובר באדם שמתיימר לשרת את הציבור ולדאוג לרווחתו
, ובמקום זאת, בדרך הזו הוא פוגע בלקוחות המתנ”ס ובפעילויות רבות לכל הגילאים, החל מנוער, צעירים, מבוגרים ואזרחים ותיקים, שלא לדבר על היכל התרבות שכבר חווה טלטלה בעבר וכעת נראה שהוא מנסה לגרום לזעזוע נוסף שם”.

פרוטוקול הנהלת המתנס
פרוטוקול הנהלת המתנס

מנהל תחום במתנס מציין – גוטמן סירב לחתום על צקים לערב הוקרה למתנדבים והאירוע כמעט התבטל, רק ברגע האחרון חתם והאירוע יצא לפועל, במקרה אחר כמעט בוטלה נסיעה לטיול של גמלאים לחו”ל, בדיוק מאותה סיבה.

עוד עולה משיחות עם עובדים במתנס, כי תנאי פרישתו של מנכל המתנס היוצא מוגזמות למי שעבד בקושי שנתיים במתנס. העובדים מספרים על חוזה פרישה בו מקבל המנכל היוצא משכורת לחצי שנה מראש ורכב צמוד. שווי השכר מסתכם ב150 אלף שח, כספי משלם המיסים.

גם בהנהלת המתנ”ס מאוד לא מרוצים מהמתנהלות שנחשפת לאחרונה במקום. בישיבת דירקטוריון המתנ”ס שהתקיימה בתאריך 16.5.2018 אמר נציג הסוכנות היהודית – “התחושה של ההתנהלות היא לא טובה. העליתי זאת על הכתב וביקשתי לכנס את ההנהלה בשל כך. מי קבע שאפי ישמש מעיין מנכל?? במצב כזה יש לכנס את הפורום שגם לו יש דעה בנושא או לתאם זאת טלפונית ולהסביר את הסיטואציה. רענן עזב, צריך לעדכן אותנו, חברי ההנהלה, יום אחד מנכ”ל קם והולך?…. אני כועס והתחושה היא שאנו ההנהלה חותמת גומי”.

פרוטוקול הנהלת המתנס
פרוטוקול הנהלת המתנס

בשיחה עם אתר אונו ניוז דוחה גוטמן מכל וכל את ההאשמות כלפיו – “אני עדיין סגן ראש העירייה, ויתרתי רק  על משכורתי. בסוף חודש מאי החזרתי לליאת שוחט את  הסמכות שקיבלתי כמחזיק תיק הרווחה, השינוי הוא רק באי קבלת משכורתי, אבל נשארתי סגן ראש העירייה, יו”ר ועדת הכספים ויו”ר ועדת התנועה, חבר ועדת מכרזים ויו”ר הנהלת המתנ”ס”.

“דירקטוריון המתנ”ס הוא זה שמינה אותי לסייע בניהול החברה עד למינויו של מנכ”ל חדש, זה אומר לאשר הזמנות ולחתום על המחאות. אני לא חותמת גומי של אף אחד! קיבלתי מינוי של מ”מ מנכ”ל על פי בקשת הדירקטוריון. זאת אומרת שיש אנשים שילכו לכאן ולכאן ויתלכלכו, וזה בסדר. החברה לדעתי מתנהלת פיקס, זה מקום הפרנסה של עובדי המתנ”ס ואני שומר להם על מקום העבודה”.

“פעילות המתנ”ס לא קשורה לכל נושא פוליטי, נהפוך הוא ,אני דואג להפריד את הפוליטיקה מהמתנ”ס ובמיוחד בשנת בחירות. אני חוזר ואומר, לא מנהל מו”מ עם גורמים עלומים ופחדנים, אך מציין שכל פעילות שהתבקשה והוגש בגינה תקציב אושרה. לא סתם המתנ”ס נמצא היכן שנמצא כמקום המוביל בבקעת אונו הן מבחינת פעילות ספורט, תרבות, נוער ופעילות פנאי וקהילה. החברה שייכת לסוכנות היהודית ומוגדרת כמלכ”ר- מוסד ללא כוונת רווח ואין לי עניין להפוך אותה לחברה עם הפסדים. החברה הזו עובדת על פי כללי המנהל התקינים, ועל פי נהלים שהוכנסו במהלך השנה האחרונה, אחרי בדיקה מעמיקה של היועץ המשפטי ורואה חשבון חיצוני, על מנת שתוכל להעניק שירות מצוין ואיכותי לתושבים. גם כוח האדם במקום, שידע את הדרך בה צריך לעבוד בחברה”.

האם  סירבת לחתום על ההוצאה לערב המתנדבים?
“לא מתעסק בשטויות האלה, ערב המתנדבים כן אושר, אבל אני לא מתכון לנהל את החברה בהתכתבות. אני מצפה מהעובדים הבכירים שעד שיגיע מנכ”ל קבוע, שיקבלו אחריות וידאגו שהדברים יתנהלו על פני כללי מנהל ציבורי תקין. כאשר אני מבקש מראש, לקבל הצעת תקציב לאירוע, זה תנאי להתחלת האירוע.. ועד שלא יוגש תקציב מראש- הוא לא יאושר”.

האם היו מקרים של אירועים שלא אושרו על ידך או המחאות שלא חתמת עליהן?
“אני חותם על כל דבר שיש לו כיסוי תקציבי מאושר. אני נמצא כאן בהתנדבות ואני לא מנהל את החברה מעל דפי האינטרנט”.

חברת המועצה ימית קרקוקלי, חברת הנהלת המתנ”ס
“לא מוכרת לי החלטה של דירקטוריון המתנ”ס למנות את אפי גוטמן כממלא מקום מנכ”ל. יושב ראש דירקטוריון אמור לפקח על הנעשה בחברה ולא לנהל אותה, דברים שטענתי בפניו לא אחת. מאז הכניסה שלו לתפקיד היו”ר, גוטמן התעסק בזוטות במקום בעיקר, דבר אשר גרם לחיכוכים ומרמור בקרב העובדים. תנאי פרישתו של מנכ”ל המתנ”ס העוזב לא הובאו לאישור דירקטוריון המתנ”ס, ובוודאי שהדבר לא בוצע על דעתו של הדירקטוריון”.

ליאור אגאי חבר דירקטוריון המתנ”ס: צריך לברך את הדירקטוריון שבחר שלא להותיר את המתנ”ס כצאן ללא רועה והמינוי למ”מ מנכ”ל בהתנדבות הינו כורח המציאות ובנסיבות שנוצרו עד לבחירת מנכ”ל מקצועי.

מעיריית אור יהודה נמסר בתגובה:
“לצערנו הרב, במהלך החודשים האחרונים מתקבלות אצלנו יותר ויותר תלונות על אופן התפקוד הלקוי של המתנ”ס בתקופה האחרונה. נראה איפה שיש פה יד מכוונת ורצון לעכב ולמנוע את המשך התפתחות הפעילות לטובת תושבי העיר בשביל מניעים לא ברורים וצר לנו על כך.

ראש העיר ליאת שוחט נמנעה עד היום מלהתערב בנעשה במתנ”ס, אך הסכסוכים המתמשכים בין היו״ר בפועל לבין מנהלים ועובדים בארגון מעידים כולם על כניסת גורמים פוליטיים לתוך שיקולי קבלת ההחלטות, דבר המהווה חסם להמשך התפתחות העיר.

זו הזדמנות להדגיש כי העירייה והעומדת בראשה מביעים אמון מוחלט במנהלי ועובדי המתנ”ס ותמשיך לחזק אותם בתקופה קשה זו עד למציאת פתרון הולם מול הסוכנות ורשת המתנ״סים שנערכת לחזור לנהל את המתנ״ס.

ראש העיר, ליאת שוחט קוראת לגוטמן, שמתעקש לערבב פוליטיקה ישנה בניהול המתנ”ס ובכך מונע ומעכב פעילות למען תושבי העיר, לפעול בממלכתיות ולא מתוך שיקולים פוליטיים צרים, ולזכור שהוא נבחר לשרת את התושבים לפני הדאגה לעתידו הפוליטי”

תגובת אפי גוטמן יושב ראש המתנ”ס
“בראשית דברי אציין כי כל פעולותי נגזרות מדרישות כללי מינהל ציבורי תקין ונהלי עבודה אשר נכתבו ע”י מנכ”ל החברה דאז מר רענן מור ואושרו ע”י דירקטוריון החברה. לגופם של טענות, אין כל פעילות אשר נדרשה והתקיימו בה כללי ניהול תקין שבבסיסם עבודה לפי נהלי חברה אשר לא אושרה לביצוע.

הכתבה יזומה על ידי קומץ פחדנים עלומי שם שמונעים פוליטית ע”י גורמים בעיר . בכתבה נרשמו הנחות חסרות בסיס ואתן דוגמה אחת :
נרשם ציטוט כי “סירבתי לחתום על הצק ואירוע המתנדבים כמעט התבטל” , דבר שהוא שקר מוחלט ! אם תעקבו אחר התאריכים למטה תוכלו להבין שמערכת המתנ”ס פעלה כראוי. תקציב “אירוע המתנדבים” אושר בתאריך 24.4.18 ונקבע לתאריך 17.6.18. הספק שלח חשבונית רק בתאריך 4.6.18, הזמנת רכש נוצרה רק בתאריך 11.6.18. צ’ק הודפס בתאריך 13.6.18 צ’ק נחתם בתאריך 14.6.18 ונמסר לאומן בערב האירוע כנדרש על ידו. המערכת של המתנ”ס נרתמה לאשר את התשלום חרף הזמן הקצר שעמד לרשותינו.

לא אתן לקומץ עובדים עלומי שם אשר מסרב לעבוד עפ”י נהלי המתנ”ס ומסרב לבקרה תקציבית ,לפגוע במקום העבודה של מאות עובדים המתפרנסים מהמקום. המתנ”ס שוקם על ידי לאחר השקעה רבה מנסיוני ולא אאפשר לאף אחד להחזיר את המתנ”ס למצב בו היה בשנת 2014 עם גירעון עצום.

התושבים חשים בשינוי שהובלתי במתנ”ס במשך השנתיים האחרונות ובכלל זה שיקום היכל התרבות והחזרת אמון התושבים בפעילות המתנ”ס. זאת בנוסף להישגים אדירים בתחומי המחול ,המוסיקה והספורט. כל זאת למרות נסיונות התערבות העירייה והעומדת בראשה בניהול המתנ”ס.

בהתייחס לאמירה שלא מוכרת החלטה כזו או אחרת אציין כי לחברה יש דירקטוריון אשר מנהל את המתנ”ס. על מנת למנוע מהמתנס לחזור שנים אחורה בהעדר מנכל מינתה אותי הנהלת החברה למלא את מקום המנכ”ל עד אשר יגיע מנכ”ל מהחברה למתנ”סים וזאת ללא שכר כל שהוא.

בהתייחס להסכם הפרישה של המנכ”ל אציין כי תנאי ההסכם מופיעים בחוזה העסקתו עליו חתומים החברה ואשר נעשה על דעת כל הגורמים המוסמכים לכך.

לא אתן לראשת העיר ו/או לאף גורם להמשיך לפעול עפ”י הפוליטיקה הישנה תוך נסיונה לקשר תהליך זה או אחר אלי. הדרישה שלה ורצונה לכפות עלי עבודה שלא עפ”י כללי מינהל ציבורי תקין תוך פגיעה אנושה באיכות חיי התושבים לא תתקבל כל עוד אני בתפקיד ציבורי. לא אדרדר את השיח הציבורי ולכן אסתפק באמירה ברורה זאת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

3 תגובות

  1. ידוע שהכל פוליטיקה לצערי הרבה כסף מתבזבז על חשבון הציבור ימים יגידו ניהול לא חכם ואחראי

  2. שקר אחד גדול
    לפני בחירות אנשים יופי דואגים להפיץ שקרים!!!

  3. כתבה רצופת שקרים ומגמתית שכל מטרתה לנסות לפגוע באפי גוטמן ובעיתוי תמוה ביותר לאחר עזיבתו את הקואליציה של ראשת העיר
    העובדות מוכיחות כי המתנ”ס בתקופתו של אפי נמצא בפריחה ובאיזון תקציבי לאחר בגרעונות שהיה שרוי בהם לפני כניסתו לתפקיד!!!
    ישר כוח אפי גוטמן, הציבור יודע ומעריך את פועלך.
    המשך בדרכך הישרה להנהיג את המתנ”ס להישגים ותכריז כבר על ריצה לראשות!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

ירידה במחירי השכירות ביהוד מונוסון. צילום אילוסטרציה canva

“צניחה חופשית” במחירי השכירות ביהוד-מונוסון

תפריט נגישות