יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / סופ”ש – שביתת מחאה בנתב”ג

סופ”ש – שביתת מחאה בנתב”ג

מחריף המאבק בין רשות שדות התעופה לפורום הרשויות עוטפות נתב"ג. בסוף שבוע הקרוב תושבת הפעילות בנמל התעופה בעקבות דרישת ראשי הרשויות לקבל חלק מהכנסות הכספיות של נמל התעופה. ראשי הרשויות שכרו את שירותיהם של פרופסור ירון זליכה, משרד עורכי הדין פישר ויועצי תקשורת לקרב מול רש"ת

נתב"ג

קרב ענקים – פורום ראשי רשויות עוטפות נתב”ג נגד רשות שדות התעופה
ועד עובדי רש”ת הכריזו : מכניסת השבת ועד צאתה השדה יפעל במתכונת יום כיפור. המשמעות: שביתה מלאה בשדה. ועד העובדים, האצת פעילות הועדה היא ניסיון לבצע מחטף פוליטי בשנת בחירות ברשויות המקומיות ולהקדים את ההליך המשפטי. קיום הדיונים בוועדת משרד הפנים צריך להיות רק לאחר הדיון המשפטי בעליון
נתב"ג


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


מוועד עובדי הרשות נמסריודגש כי כבר בעבר ניסו ראשי רשויות בשפלה לקחת כספים מרשות שדות התעופה, אולם ראש הממשלה התחייב בכתב כי לא ייגבו כספים מהרשות. במיוחד לאור העובדה שהרשות איננה סמוכה לשולחן משרד האוצר או תקציב המדינה, היא לא מקבלת שום שירות מאף ישוב באזור ומתפעלת הכל באופן עצמאי ועל חשבונה. איננה מקבלת שום שירות מוניציפאלי מאף אחד מהישובים הסמוכים, משלמת מיסים למדינה בשווי חצי מיליארד ₪ בשנה ומבצעת פרויקטים לאומיים שאמורים להיות ממומנים, או לפחות מסובסדים, ע”י המדינה אך הרשות מממנת אותם מהכנסותיה.

יו”ר ועד העובדים, פנחס עידן: “זהו ניסיון חמור לקבוע עובדות בשטח ולבצע מחטף פוליטי בשנת בחירות ברשויות המקומיות שמטרתו גיוס כספים מרשות שדות התעופה כדי לפתור בעיות לוקאליות של הרשויות והכל עוד בטרם הדיון המשפטי בנושא. אנו קוראים לשר הפנים ולוועדה מטעם שהוקמה להמתין לדיון המשפטי ולא לנסות לקבוע עובדות בשטח. אם יוזמה זו תצא אל הפועל, הראשונים שישלמו את המחיר, אלה הם אלפי העובדים שעלולים לאבד את פרנסתם ומיליוני נוסעים שייפגעו בשירות ובבטיחות. ראשי הרשויות אולי שכחו  אבל עובדים רבים ברשות ובחברות הנסמכות עליה הם תושבי האיזור.”
נתב"ג

בתוך כך, ממשיכים ראשי הערים עוטפי נתב”ג לקיים מהלכים לבסס את דרישתם, לאחרונה נשכרו שירותיהם של פרופסור ירון זליכה, מי שהיה מנכל משרד האוצר, ורואה החשבון אורי רווח שהכינו חוות דעת כלכלית מטעם ראשי הערים לוועדת הגבולות בה נכתב: “נמצא כי דרישתן של רשויות פורום נתב”ג להכליל את נמל התעופה בן גוריון במרחבן המוניציפאלי עומדת בכל עשרת הקריטריונים, בשעה שקבוצת הרשויות הרלוונטיות להשוואה במרחב אף אינן מתקרבות לכך. לאור זאת, אני ממליץ כי למרחב המוניציפאלי של רשויות פורום נתב”ג יתווסף גם שטח השיפוט של שדה התעופה בנתב”ג. כפי שמבוצע כבר שנים רבות בשדות התעופה האחרים בישראל ובהם שדה דב בתל אביב, חיפה, אילת והרצליה. משא זה על כתפיה של רשות שדות התעופה החזקה והעשירה אף לא יורגש. ביכולתה לשאת את המיסוי המוניציפאלי מבלי להניד עפעף“.
עורכי הדין דן שווץ ושירה פרידון ממשרדו  של גדעון פישר, הוציאו  ב22.11.2017 חוות דעת משפטית לוועדת הגבולות בה נכתב:ועדת גבולות נתבג

פורום ראשי הערים עוטפי נתבג נמסר – אנו דוחים בשאט נפש את ניסיון ארגון העובדים של רשות שדות התעופה לחבל בחופש התנועה של תושבי מדינת ישראל כאילו מדובר בעסק פרטי. בקשת הרשויות לצדק חלוקתי נובעת מהנזקים הכלכליים והאחרים, העצומים, שנגרמים לרשויות אלו והיא אינה באה על חשבון העובדים. רווחי רשות שדות התעופה נאמדים במיליארד ש״ח בשנה, לאחר כל ההשקעות וחלוקות השכר. פורום הרשויות מבקש צדק חלוקתי רק ביחס לרווחים אלו ובשום פנים לא על חשבון העובדים. שר האוצר משה כחלון ושר הפנים אריה דרעי, הביעו עמדה נחרצת לגבי רצונם לסייע לחלשים ולגרום לצדק חלוקתי כולל במדינת ישראל, ו-250,000 תושבי רשויות עוטף נתב״ג מחזקים את ידיהם.
תגובת דובר רשות שדות התעופה מעידה על הלחץ שבו נמצאת הרשות כתוצאה מהדרישה הלגיטימית, החוקית והצודקת של פורום עוטף נתב”ג לייצר מנגנון חלוקת רווחים לרשויות שנפגעות ישירות מנתב”ג.  לצערנו נראה שברש״ת הבינו בטעות שהם הבעלים של המדינה ולא המדינה היא הבעלים שלהם. בעקבות החלטת שר הפנים על הקמת ועדת הגבולות ( המוסמכת לדון בנושא חלוקת הכנסות) הבינו ברש״ת שהקרקע נשמטת מתחת לרגליהם, בחרו בהתקפות אישיות שאינן מן העניין כדי לנסות ולהצדיק את השביתה הלא צודקת והלא חוקית שעתידה לפגוע בתושבי המדינה.
סגנונם הלא ראוי רק מחדד את הצורך בצדק חלוקתי. אנו נמשיך להיאבק בכל הדרכים עד אשר תתבצע הלכה למעשה חלוקת רווחים צודקת מבלי לפגוע בעובדים, בתנאי השכר שלהם ובכל אפשרות פיתוח עתידית של נמל התעופה, בידיוק כמו שרש״ת עושה בנמל התעופה בתל אביב, חיפה והרצליה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מבזק-משטרה-אונו-ניוז (1)

רימון נמצא ברחוב צה”ל ביהוד מונוסון- אין חשד לפח”ע

תפריט נגישות