יום שישי , אפריל 19 2024
דף הבית / חדשות יהוד מונסון / כתב אישום בכפוף לשימוע ליוסי בן דוד

כתב אישום בכפוף לשימוע ליוסי בן דוד

הפרקליטות הודיעה כי תגיש כתב אישום, בכפוף לשימוע ליוסי בן דוד, ראש העיר יהוד לשעבר בשורת עבירות מס, מרמה והפרת אמונים על רקע קשריו האישיים עם יזם הנדל'ן אלה עזרא ועסקאות נדל"ן שבהן היה מעורב

יוסי בן דוד בבית המשפט
בן דוד בהארכת מעצרו - צילום ארכיון

על פי כתב החשדות, במהלך השנים 2009- 2013, במסגרת תפקידו כראש עיריית יהוד וכראש הוועדה המקומית לתכנון ובנייה יהוד-מונוסון, פעל בן דוד לקדם את ענייניו והאינטרסים הכלכליים של חברו אליהו עזרא, קבלן בנייה בעיר, במסגרת פרויקט בניה במתחם מלון אוויה בעיר יהוד, זאת כשבין השניים שוררת תלות כלכלית מהותית.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


כך, במסגרת פעולותיו של בן דוד בעסקת נדל”ן פרטית במרכז יהוד, הכוללת שני בתים ושתי חלקות מקרקעין המיועדות לבניה, העמיד עזרא לבקשת בן דוד ערבות בנקאית לפירעון חובת הלוואה בסך של כ- 2 מיליון ש”ח, שיועדה להשלמת קניית שני הבתים באותם מקרקעין לטובת בן דוד. בנוסף, חרף מגעים שונים של בן דוד לקניית שתי חלקות נוספות באותם מקרקעין המיועדות לבניה עם בעלי הזכויות בקרקע, נמכרו אותן חלקות בסופו של יום לעזרא בהתאם לתנאי המכירה שסוכמו עם בן דוד. בהמשך נמכרו זכויותיו של עזרא במקרקעין לקרובי משפחתו של בן דוד. עד מועד הפתיחה בחקירה לא הועברו מרבית התשלומים בגין המכירה לעזרא.

חוקרי המשטרה יוסי בן דוד

על אף ניגוד העניינים שנבע מקשריו האישיים של בן דוד עם עזרא והתלות הכלכלית ששררה ביניהם על רקע עסקת המקרקעין, פעל בן דוד במסגרת תפקידו כראש העירייה לקידום ואישור פרויקט הבנייה במתחם מלון אוויה ביהוד בפני הועדות לתכנון ובנייה וגופים רשמיים נוספים, תוך פגיעה ממשית בטוהר המידות של עובדי הציבור, אמון הציבור בעובדי הציבור ותקינות פעולת המנהל.

כמו כן, במהלך הצהרת הון שהוגשה על ידו, לא הצהיר בן דוד לרשות המיסים על מספר נכסים שנמצאו בבעלותו, שהוא מיופה כוח בהם או משמש כנאמן בעניינם. בן דוד הוזמן להשמיע את טענותיו בהליך שימוע, שיתקיים בפני פרקליטת מחוז ת”א (מיסוי וכלכלה), עו”ד ליאת בן ארי. החקירה בוצעה על ידי משטרת ישראל יחד עם יחידת יהלום ברשות המיסים.

עו”ד ירון קוסטליץ המייצג את בן דוד מסר בתגובה: “אני משוכנע כי לאחר השימוע יוחלט כי לא נפל רבב בפעולותיו של מר בן דוד וגורלו של התיק הזה יהיה כגורלם של כל התיקים הקודמים שנסגרו גם הם ללא הגשת כתב אישום”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

כניסה לאור יהודה. צילום: אונו ניוז

פרשת שוד שעוני יוקרה באור יהודה- תושב העיר נעצר

תפריט נגישות