יום שישי , אפריל 19 2024
דף הבית / חדשות חמות / כיצד להשיג פטור ממס הכנסה מסיבות רפואיות

כיצד להשיג פטור ממס הכנסה מסיבות רפואיות

הידעתם? עצמאים ושכירים הסובלים מבעיות רפואיות או מנכות עשויים להיות זכאים לפטור ממס הכנסה. מהם תנאי הזכאות, מי זכאי לפטור ומה יש לעשות? עו"ד דוד פייל, מומחה ברשלנות רפואית, תביעות ביטוח ונזקי גוף.

מתחמי עבודה משותפים בקריית אונו

בישראל, ניתן לקבל פטור ממס מטעמים רפואיים, מתוך מטרה להקל על אנשים שנושאים בנטל כלכלי כבד בשל מגבלתם או בעייתם ועל מנת לאפשר להם לשוב לשוק העבודה.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


לא כל נכות או בעיה רפואית מאפשרת פטור, אבל חשוב לבדוק כל מקרה לגופו וכמובן לתבוע רטרואקטיבית.

מי זכאי?

על פי סעיף 9(5) לפקודת מס הכנסה קובע כי מי שנקבעה לו נכות רפואית שתקופתה מעל שישה חודשים, עשוי להיות זכאי לפטור בכמה מקרים:

  • עיוור
  • נכה בשיעור 90% ומעלה
  • נכה שנקבעה לו נכות צמיתה מעל 89%.

 

מה התהליך?

על המבקש לפנות למס הכנסה בבקשה שתכנס ועדה רפואית לבחינת מצבו ולקביעת אחוזי הנכות. יש למלא מספר מסמכים ובהם טופס 1516 “בקשה לפטור ממס”, לצרף אישורים רפואיים ולשלוח למס הכנסה באזור מגוריו.

פקיד השומה ישלח לו שובר לתשלום עבור ועדה רפואית. לאחר התשלום והחזרת השובר,  תיק הבקשה יועבר  לביטוח לאומי והתובע יזומן לוועדה רפואית, שם ישבו רופאים מומחים בתחומי התביעה הרלוונטיים. הועדה דנה וקובעת את אחוזי הנכות בהתאם למחלות מהן סובל הפונה.

במידה ואחוזי הנכות שנקבעו קטנים מ-90% לתקופה של למעלה מחצי שנה, התיק חוזר למס הכנסה ופקיד השומה יעביר את החלטתו בהתאם לפרוטוקול הועדה הרפואית.

 

כיצד מחשבים את אחוזי הנכות הרפואית המשוקללת?

למשל, אדם הסובל משתי בעיות רפואיות ועבור כל אחת נקבעו לו 50% נכות, הרי שהנכות המשוקללת לצורך פטור ממס היא 75%. החישוב הוא: 50% נכות עבור מחלתו הראשונה, ומתוך היתרה יחושבו 50% הנוספים. לא פשוט להגיע ל 90% הנכות הנדרשים ולכן חשוב להתייעץ עם גורמים מקצועיים כבר בשלבים הראשונים.

 

החזר רטרואקטיבי

ניתן לבקש החזר מס לאחר קבלת האישור ולפי האמור בו, וכן ההחזר יכול להיות רטרואקטיבית שש שנים אחורה ובנוסף לשנת המס הנוכחית -כל עוד הבעיה הרפואית היתה גם בתקופות אלו.

 

הגשת ערר

ניתן להגיש ערר על החלטת הועדה הרפואית, אם אחוזי הנכות אינם משקפים את מצבו של התובע. 45 ימים עומדים לזכותו להגיש ערר ובו יש לנמק סיבות לבקשה, לצרף מסמכים רפואיים וכו’. גם כאן יש שלב ביורוקרטי נוסף של  שובר תשלום ותיאום של ועדת עררים בביטוח הלאומי .

ואם אני פנסיונר?

גם פנסיונרים העומדים בקריטריונים זכאים לפטור ממס על דמי הפנסיה.

 

אף שמדובר בהליך ביורוקרטי ממושך ולעתים מעייף ומתיש, אסור לוותר על זכויותיכם. התייעצו בגורם מקצועי והיעזרו במומחים  כמו עו”ד ורו”ח שיסייעו לכם לממש את הזכאות.

עורך דין דוד פייל

עו”ד דוד פייל עומד בראש משרד פייל ושות’ המייצג בהצלחה, ב 20 השנה האחרונות, נפגעי חברות ביטוח, רשלנות רפואית ונזקי גוף. www.df-law.co.il
   073-2291380

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

השריפה בדירה בגבעת שמואל. צילום: דוברות כיבוי אש

גבר נספה בשריפה שפרצה בדירה בגבעת שמואל

תפריט נגישות