יום שישי , מרץ 29 2024
דף הבית / חדשות חמות / פירוק חברה מרצון

פירוק חברה מרצון

בעלי חברות לא פעילות משלמים אגרות לרשם החברות, דבר הגורם לצבירת חוב אגרות ובנוסף גם קנסות וסנקציות שמוטלים על אותן חברות ובעלי השליטה בהן.

פירוק חברה מרצון

חשוב להדגיש, כי במקרה של אי-תשלום חוב אגרות רשאי רשם החברות להטיל קנסות באופן אישי גם על מנהלי החברה. כך מפרט עורך הדין זוהר כורש מיהוד. על גביית קנסות אלה חלה פקודת המסים (גבייה), שהוא הליך מיוחד העוקף את הליכי ההוצאה לפועל, ורשם החברות מוסמך לפעול באמצעותו ולבצע עיקולים ללא כל התראה או אזהרה מוקדמת.
לכתבות נוספות:
פשיטת רגל, לא סוף העולם!
תגידו צוואה כבר עשיתם???

זוהר כורש


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


בנוסף, רשם החברות מכריז על חברות שאינן משלמות את האגרה השנתית ואינן מגישות דו”ח שנתי במועד, כעל “חברה מפרת חוק”. רשם החברות מוסמך להטיל על כל “חברה מפרה” כזו, כולל על בעלי השליטה בה, הגבלות חמורות וזאת בנוסף להטלת הקנסות (עיצומים כספיים): רשם החברות מעביר חובות אגרה ל”מרכז לגביית קנסות” (מל”ק), אשר מוסמך לעקל ולחייב בהוצאות גבייה.
בתחילת שנת 2014 פרסם משרד רשם החברות כי הוא החל להעביר חובות אגרה שנתית לגבייה באמצעות המרכז לגביית קנסות (מל”ק): גביית חוב על ידי המרכז לגביית קנסות כוללת אפשרות לגביה מנהלית, בין היתר בדרך של הטלת עיקולים וכרוכה בחיוב הוצאות הגבייה.

הפתרון: פירוק מרצון
מדובר בהליך משפטי שנמשך מספר חודשים עד שנה וכרוך בעריכת תצהירים, פרוטוקולים, דיווחים לרשם החברות, פרסום בעיתון “רשומות” ולבסוף בקשת פטור מתשלום אגרות וחיסול החברה. על מפרק החברה, לבקש פטור מאגרות החברה שלא שולמו במהלך התקופה בה החברה לא היתה פעילה. הליך פירוק חברה נמשך בין שישה חודשים לשנה ובסופו מתקבל אישור רשם החברות לחיסולה של החברה באופן סופי.

משרד עורכי דין זוהר כורש מיהוד 
054-5992399
האמור להלן אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

שידת-מראה. קרדיט לתמונות:ביי פוסט באדיבות בי יוניק עיצוב הבית

ריהוט מראה – הדרך הטובה לשנות את העיצוב של החלל

תפריט נגישות