יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / חדשות חמות / בעקבות האזעקות – הנחיות להורים

בעקבות האזעקות – הנחיות להורים

בעקבות המצב הביטחוני - פסיכולוגיים חינוכיים מפיצים הנחיות להורים לסייע לילדים עם המצב הביטחוני.

תקופות של מתח בטחוני מגבירות בכולנו תחושת אי-וודאות וישנם ילדים, ואולי גם מבוגרים, החווים חששות ופחדים. כהורים, אתם עסוקים בוודאי בניסיון לעכל את האירוע, לחשוב על השלכותיו לעניין ההיערכות ברמת ההתגוננות הפיסית ובו זמנית לשמירה על חוסנם הנפשי של ילדיכם.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


להלן יובאו עקרונות מנחים העשויים לסייע מעט סביב שאלות ודילמות שעולות. כללית, חשוב שתסמכו על עצמכם ועל האינטואיציות שלכם כהורים.

באירועים כגון אלו  עיני הילדים והמתבגרים נשואות אל המבוגרים ודרכם הם מושפעים במתן פרשנויותיהם למציאות. זהו זמן יקר וחשוב להעברת מסרים מרגיעים ומאוזנים, הנותנים מידע ענייני, נטול הערכות ו”נבואות”, על מנת לאפשר גיוס כוחות והמשך התנהלות תקינה של החיים, לצד התנהלות אחראית.

עקרונות מנחים להתנהלות בעתות חירום

  • הקשבה להנחיות פיקוד העורף ויישומן: על המבוגרים להסביר לילדים ולמתבגרים את ההנחיות בצורה עניינית ורגועה ככול האפשר. חשוב שהמבוגרים, יהוו דוגמה טובה למילוי קפדני של הנחיות אלה. הילדים ירגישו יותר בטוחים ומוגנים, כשיראו שהוריהם והמבוגרים האחראים האחרים, עושים ככל יכולתם להגן על עצמם ועל ילדיהם.
  • ריענון נהלי ביטחון: חשוב להזכיר לילדים היכן נמצאים המרחבים המוגנים ומהן ההנחיות שיש לבצע בעת הישמע אזעקה ולאחריה.
  • מידע והבניית המציאות: מומלץ לדבר על האירוע במילים פשוטות וברורות ללא דרמטיזציה מיותרת. חשוב להדגיש שכוחות הביטחון עושים את המיטב על מנת לשמור על ביטחוננו.
  • מתן תפקידים: חפשו תפקידים אחראיים, המתאימים ליכולותיהם של ילדיכם. פעילות ותפקיד אחראי מחזקים וממתנים התעסקות יתר בפחדים.
  • שמירה על שגרה: חשוב לעודד את הילדים ללכת לביה”ס או לגן. השגרה מחזקת ונותנת מסר של נורמליות והמשך רציפות של החיים.
  • מתן אפשרות לשיתוף: חשוב לאפשר לילדים לשתף במחשבות וחוויות. גם המבוגרים יכולים לשתף במחשבותיהם וחששותיהם, אם הם חשים שהם מסוגלים לעשות זאת תוך תחושת שליטה.
  • תשומת לב לילדים חרדים במיוחד: ילדים וגם מבוגרים מגיבים בצורה שונה, בעוצמה ובקצב אחר. חשוב שההורים ישדרו אמון ביכולת התמודדות של ילדיהם, אך גם יהיו ערניים לילדים הזקוקים להתייחסות מיוחדת.
  • יידוע מחנכות/גננות: חשוב להיות בקשר עם מחנכות וגננות בכל מידע על הילד שעשוי להיות רלבנטי בעת אירוע חריג/חירום.
  • לא להיות לבד: אם אתם בתקופה של עומס רגשי או שיש לכם שאלות/דילמות מורכבות, אל תישארו לבד. פנו לקבלת סיוע מיועצת או פסיכולוגית ביה”ס או גורמים מקצועיים מוסמכים אחרים.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

משתלת קקטוס סביון. צילום באדיבות המקום

המשתלה החדשה בסביון: “משתלת קקטוס” במבצעי פתיחה ומתנות לחג

תפריט נגישות