יום שישי , מרץ 29 2024
דף הבית / אור יהודה / מנהלת מחוז במשרד הפנים נוזפת בסגני ראש העיר אור יהודה

מנהלת מחוז במשרד הפנים נוזפת בסגני ראש העיר אור יהודה

בחודשים האחרונים מוצפת לשכת מנהלת מחוז תל אביב במשרד הפנים בתלונות על תפקוד עיריית אור יהודה. אל ישיבת הבירור לא הגיעו שני סגני ראש העיר. מנהלת המחוז - מציפים במכתבי ביקורת, לא השתנו סדרי עולם באור יהודה

אור יהודה
צילום ארכיון - ביקור הממונה באור יהודה

תעלומה – מדוע לא הופיעו שני סגני ראש העיר, עוזי אהרון ואפי גוטמן לפגישה חשובה אצל הממונה על המחוז של משרד הפנים???


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


זאת היתה אמורה להיות פגישה חשובה ביותר בנוכחות מנהלת מחוז משרד הפנים, ראש העיר ושני סגניה, כולם מועמדים בבחירות לתפקיד ראש העיר. אחרי עשרות מכתבי תלונה מצד שני חברי המועצה למשרד הפנים, על תפקוד העירייה, התנהלות ראש העיר וביקורת על עובדי העירייה. ביקשה מנהלת המחוז לכנס את כולם לפגישת בירור, בעקבות הטענות הקשות ולשמוע את עמדת ראש העיר, אך שני סגני ראש העיר כלל לא הופיעו לפגישה.

מנהלת המחוז, כרמית פנטון – לשכת הממונה על המחוז מוצפת לאחרונה בהעתקי פניות של שני חברי המועצה….הפניות רובן ככולן עוסקות בעובדי העירייה ולעיתים אף מטילות בהם דופי….אי הגעה לישיבה שתואמה מראש עימם על פי יומנם, כמוה כסירוב. למותר לציין, כי לעניין פניות עתידיות ככל שתהיינה, כל האמור עד כה יובא בחשבון, על כל המשתמע מכך.

עוזי אהרון – “ראשית לא נשלח אלי כל זימון רשמי הקשור לישיבה וברור מאיליו שלא אישרתי הגעה”.
אפי גוטמן – “הפגישה נדחתה על ידי בתאריך 8.7.18 חמישה ימים לפני הפגישה המיועדת”

אור יהודה

מתוך סיכום הישיבה אצל הממונה על המחוז מצאריך 12.7.2018 –
שני חברי המועצה מר עוזי אהרון, סגן ראש העיר ומ”מ, ומר אפי גוטמן סגן ראש העירייה לא הגיעו לישיבה. ניסיון לאתרם בשעה 10.30 גם לא צלח מר עוזי אהרון לא ענה לטלפון ומר אפי גוטמן ענה כי הודיע שלא יגיע למרות שהישיבה תואמה איתו על פי יומנו.

מטרת הישיבה היתה לסייע ביישוב מחלוקות למען הפעילות השוטפת.
נוכח העדרותם של שני חברי המועצה מהשיבה שתואמה עימם מראש ועם ראש העירייה להלן כמה הבהרות:
1. לשכת הממונה על המחוז מוצפת לאחרונה בהעתקי פניות של שני חברי המועצה. זאת, לעומת כל התקופה הקודמת בה לא היו תכתובות מעין אלו. קשה להלום הצפה כזו של פניות אשר איננה תואמת את המצב שלפני כן, כאילו השתנו סדרי עולם בחודש חודשיים אחרונים בעירייה, דבר שאין לו ביטוי בהתנהלות השוטפת של העירייה מול המחוז.

2. וזה העיקר – הפניות רובן ככולן עוסקות בעובדי העירייה ולעיתים אף מטילות בהם דופי. ראשית, יש לזכור כי מדובר בעובדי ציבור, על כל המשתמע מכך. שנית -ככל שמתקרב מועד הבחירות ברור לכולם כי היורה הפוליטי הולכת ומבעבעת לקראת נקודת רתיחה. יחד עם זאת, יש להקפיד הקפדה יתריה על הפרדה מלאה בין המאבקים הפוליטיים לבין השדרה המקצועית בעירייה. אין לנהל את המאבקים הפוליטיים על גבם של עובדי העירייה. לא הם במוקד הבחירות ובוודאי שלא הם על המוקד. לעיתים השתלחות חסרת רסן כנגד עובדי ציבור יכולה גם להגיע לכדי הפרת כלל ו או דין זה או אחר.

בנוסף – העסקה סיזיפית של מנגנון העירייה במסגרת המאבקים הפוליטיים לקראת הבחירות, למשל, בדיג של חומר כהגדרתו בפסיקה, דווקא לעת הזאת, ובפרט בעניינים שהיו נגישים וידועים לחברי המועצה במהלך כל שנות כהונתם גם היא שלעצמה ספק אם יש לה מקום כאשר על פניה יש בה מיניה וביה הפרעה להתנהלות השוטפת של עובדי העירייה בעבודתם, ובפרט כאשר היא נעשית יותר תכופה לעת זו. כאמור לעיל – יש להקפיד על הפרדה בין המאבקים הפוליטיים שהם חלק אינהרטלי בניהול מערכת בחירות דמוקרטית, סוערת ככל שתהיה, לבין הטרדה שלא לצורך, עד כדי פגיעה בשדרה הניהולית והמקצועית בעירייה והעבודה השוטפת וההתנהלות היומיומית של העירייה.

4.יחד עם זאת… וביתר שאת לעת הזאת, על זכות העיון ומתן מלוא המידע לחברי המועצה והעמדת מלוא האמצעים לרשותם בהתאם לפקודת העיריות. לסייע להם במילוי תפקידם כנבחרי ציבור הכל כמפורט בהוראת פקודת העיריות.

5. התקבל דוא”ל מהיועצת המשפטית של העירייה, לפיו הוקרא עי מר עוזי אהרון בישיבת מועצת העיר.. מהטלפון האישי שלו הודעת מייל שהגיעה אליו בטעות….. לגבי מייל זה, מר עוזי אהרון הוזהר במפורש כי אסור עליו להפיץ ולפרסם את המייל, על כל המשתמע מכך, על פי דין. יש לראות בחומרה רבה מעשה זה שנעשה על ידו בישיבת המועצה, על כל המשתמע מכך.

6. אשר לאי הגעת חברי המועצה עוזי אהרון ואפי גוטמן לישיבה שנקבעה אצל הממונה על המחוז. כפי שנמסר לחבר המועצה אפי גוטמן על ידי מנהלת לשכת הממונה, אי הגעה לישיבה שתואמה מראש עימם על פי יומנם, כמוה כסירוב. למותר לציין, כי לעניין פניות עתידיות ככל שתהיינה, כל האמור עד כה יובא בחשבון, על כל המשתמע מכך.

תגובות –
עוזי אהרון, מועמד לראשות העיר – ראשית לא נשלח אלי כל זימון רשמי הקשור לישיבה וברור מאיליו שלא אישרתי הגעה. לא ברורה לי התעלמותה של הממונה מעיקר הדברים שחומרתם ברורה. מתן הנחה לא חוקית בסכום עתק של 11 מ’ ₪ לקבלן על חשבון התושבים.
שנית, אני מפנה אתכם לסעיף 4 במכתבה של הממונה על המחוז שמדבר בעד עצמו. חוסר שקיפות והסתרת מידע מהציבור מעידים על התנהלותה של גב’ שוחט שמעדיפה קבלנים על חשבון התושבים.
אני עומד מאחורי כל מילה שנכתבה ועדיין הדיו לא יבש. מדובר על דברים חמורים ביותר ועל התנהלות בלתי חוקית, לכאורה, שתטופל ברשויות המתאימות. אמשיך לשמור על האינטרסים רק של התושבים ולא של הקבלנים.

אפי גוטמן, מועמד לראשות העיר – הפגישה נדחתה על ידי בתאריך 8.7.18 חמישה ימים לפני הפגישה המיועדת ,לכן אינני מבין את התנהלותה.

אור יהודה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

תגובה אחת

  1. יצא המרצע מהשק. שני הפוליטיקאים האלה מנסים לעבוד עלינו בעיניים. בסוף מתברר שהכל משחק. טוב עשתה ראשת העיר שפיטרה אותם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מי שיקמה היערכות לשעת חירום באור יהודה. צילום: מי שיקמה

מי שיקמה ממשיכים לתרגל כדי להיות מוכנים בזמן אמת

תפריט נגישות