יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / קריית אונו – קפה קקאו תובע דיבה מלצרית

קריית אונו – קפה קקאו תובע דיבה מלצרית

קפה קקאו, בספורטק קריית אונו, שוב בכותרות שליליות, אחרי שסרבו לשלם כספים למלצרים שעבדו אצלם, למרות פסיקת בית המשפט. תובעים עכשיו בעלי הקפה, מלצרית שהלינה בפייסבוק על התנהלות בעלי הקפה כלפי כספי המלצרים, סכום התביעה 167 אלף שח. בעלי הקפה סרבו להגיב

קפה קקאו קריית אונו

מלצרית בקפה קקאו בקריית אונו, שהעלתה פוסט בפייסבוק לפני חצי שנה בעקבות עוול כספי, לטענתה, שנעשה על ידי בעלי הקפה, קיבלה כתב תביעה על לשון הרע בסכום של כ- 167 אלף שח. עורכת הדין דליה בושינסקי, המייצגת את הצעירה – “מדובר בתביעת השתקה בריונית של בעלי בית הקפה שנועדה להלך אימים על העובדים”.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


המלצרית בת 25, תושבת בקעת אונו אשר עבדה תקופה קצרה בבית הקפה קקאו במתחם הספורטק בקריית אונו, קיבלה לאחרונה כתב תביעה על לשון הרע ועוגמת נפש, בעקבות פוסט שפרסמה בפייסבוק כשלטענתה הנהלת המסעדה הכניסה לקופתה כספי טיפ שנועדו עבור העובדים, בהמשך אף טוענת שפוטרה באמצעות הודעת סמס.

בעקבות כך, כתבה פוסט בדף הפייסבוק שלה, המפרט את השתלשלות העניינים, “אני לא נוהגת לפרסם פוסטים בסגנון אבל קרה לי אירוע מטריד מאוד ואני חייבת את עזרת הפייסבוק כדי שזה יגיע לכמה שיותר אנשים” ציינה, והוסיפה “לא הגיוני שבגלל שדרשתי את הכסף שלי, שעבדתי בשבילו קשה מאוד, מפטרים אותי! מתי יתחילו להבין שהעבודה במלצרות היא בדיוק כמו עבודה בכל מקום אחר ולעיתים אף קשה יותר?! מי מגן עלינו המלצרים? הגבולות והחוקים מטושטשים בתחום ואין לנו תשובות מספקות למקרים כמו אלה”.
בתגובה לפוסט זה, תובע בית הקפה את המלצרית בלמעלה מ-167 אלף ש”ח, בגין לשון הרע, שלדברי בעלי בית הקפה קקאו נעשתה ב’כוונה מובהקת לפגוע בה’, ובטענה כי לבעלים נגרמה עגמת נפש ופגיעה במוניטין, ולפגיעה במספר הסועדים בבית הקפה. בהנהלה כופרים בטענותיה של המלצרית, וטוענים כי המסעדה לא קיבלה כל סכום נוסף לזה שהתחלק בין עובדי אותה המשמרת, כטיפ לעובדים – ואף כי הוספו לסכום הטיפים 50 שקלים נוספים כצ’ופר לעובדים בשל האירוע המוצלח.

מתוך כתב ההגנה – “מדובר בלא אחרת מאשר תביעת ‘SLAPP’ (תביעת השתקה)ביריונית – ממש כך, אשר תכליתה שקופה – החלטת התובעת ‘ללמד’ את כל עובדיה התובעים אותה כיום ו\או שוקלים לתבוע בעתיד, ‘לקח’, וזאת על ידי בחירה להלך אימים על בחורה צעירה בת 25, סטודנטית אשר מצויה בראשית דרכה בחייה הבוגרים ואשר עליה להתמודד עם תביעה בסדר גודל מנופח וחסר כל פרופורציה – רק משום שהביעה את דעתה על תנאי העסקתה ו\או העזה לעמוד על זכויותיה” כתבה עו”ד דליה בושינסקי,  ממשרד הולין-הדס, המייצגת את כספי בכתב ההגנה.

המלצרית הצעירה, אשר צריכה להתמודד עם כתב תביעה של כ- 167 אלף שח, הגישה תביעה שכנגד על סך של 33 אלף שח כנגד בעלי בית הקפה בטענה כי ניכה באופן שיטתי משכרה, כמו גם משכר עובדים אחרים בבית הקפה, ניכויים אסורים בניגוד לחוק הגנת השכר, לא שילם לה הפרשות סוציאליות ועוד. בין היתר נטען כי הועסקה בלא מתן הודעה בכתב כנדרש על תנאיה, ועל פיטוריה שלא כדין (לטענתה בהודעת סמס, מבלי שנערך לה שימוע).

עורכת הדין דליה בושינסקי – “מדובר במקרה קיצוני של מעסיק אשר לא זו בלבד שלא הוציא שקל למימון שכרה וזכויותיה הסוציאליות של העובדת, אלא שהוא חמד לעצמו חלק מכספי הטיפים אשר שולמו לה ולחבריה המלצרים במישרין על ידי לקוחות בית הקפה, כהוקרה על השירות שסיפקו. התנהלות המעסיק בהעסקת העובדת ופיטוריה עומדת בניגוד להוראות הדין והפסיקה, וכאשר מחדליו של בית הקפה נחשפו ברבים – במקום לפעול לתיקון העוול, מצא בית הקפה לנכון להלך אימים על העובדת בתביעת ענק מופרזת ומופרכת, במטרה להרתיעה ולגרום לה להוצאות. נסיון זה לא יצלח, שכן התובעת דוחה בתוקף את תביעת הסרק אשר הוגשה נגדה, ומתכוונת למצות את מלוא זכויותיה בבית הדין לעבודה“.

עד לפרסום הכתבה לא ניתן היה להשיג את תגובת מנהלי קפה קקאו
עורך הדין ניר וינרמן, המייצג את בית הקפה – סרב להגיב לנושא

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

תגובה אחת

  1. מקום כל כך יפה והנה סגרו אותו.
    אין יותר .
    המקום עומד סגור.
    חבל שמתנהלים ככה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

סופר פארם סניף פארק אונו. צילום באדיבות סופר פארם

סופר פארם מגייסת עובדים/ות לסניף פארק אונו

תפריט נגישות