יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / מחבקים ואוהבים – 70 ניצולות שואה

מחבקים ואוהבים – 70 ניצולות שואה

'גיבורות היופי' – יוזמה יוצאת דופן של שתי נשים מגבעת שמואל, שהפיקו בהתנדבות אירוע מיוחד לטובות 70 ניצולות שואה. במהלך היום פינקו את הניצולות בטיפולי יופי והרבה חום ואהבה

האירוע הלא שגרתי בהשתתפותן של  70 נשים ניצולות שואה, מ-70 ערים ומועצות מכל רחבי הארץ, לכבוד שנת ה-70 למדינה. הנשים  שהוזמנו במיוחד ליום של פינוקים, מתסרוקת, איפור פנים ומתנות, תשומת לב והמון אהבה וכבוד לעצם נוכחותן. כל אחת זכתה לספר בקצרה את סיפורה האישי, כיצד השתקמה וכיצד הקימה משפחה בארץ, הרבה דמעות זרמו באירוע זה.

 צילום: ערן בורוכוב
צילום: ערן בורוכוב

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


האירוע המרגש במיוחד, התרחש במרכז ‘וואהל’ באוניברסיטת בר אילן. על הרעיון וההפקה אחראיות  לימור כץ, המוכרת בעיר כאופנאית ויזמת ירידי אופנה, וסיגל דראל – יועצת זוגית בעיסוקה יחד עם אל”מ במי”ל ויועצת שר הביטחון לשעבר, רונית לב, כולן תושבות גבעת שמואל .יחד הן הצליחו לגייס לשורותיהן מאות מתנדבים, ביניהם אנשי אופנה וביוטי, סטייליסטים, מאפרים, מעצבי שיער ועוד. כל אלו בהתנדבות מלאה. כל צוות טיפל פרטנית והניצולות עברו מהפך אופנתי, ויש כאלה שהעידו כי התאפרו כאן לראשונה..

גיבורות היופי
צילום: אביב אברג’יל

גילאי המשתתפות נעו בין 80 ועד 105 והאווירה הכללית באולם הייתה מרגשת במיוחד, בשל  תשומת הלב והאהבה שהופנו והורעפו עליהן מכל הכיוונים. השמחה הגיעה דווקא בשל העובדה כי לא היה מדובר בעוד טקס זיכרון, העוסק אך ורק בזוועות העבר, אלא שם במרכז את הנשים שהן כיום, שעברו את התקופה החשוכה, הקימו משפחות, קריירות וחיים מלאי משמעות.

שעות ספורות לאחר האירוע, לימור כץ נשמעה עדיין בהיי וסיפרה כי הרעיון היה לתת כבוד, להוקיר ולפנק וגם לחבר בין הדור הצעיר, ילדי הגנים לבין הדור הבוגר, שהקים את המדינה. “אין ספק שהאירוע והנתינה תרמו גם לי מבחינה אישית של סיפוק בעשייה… הרעיון לאירוע ‘גיבורות היופי’, התגבש בתוכנית ה-לייף סטייל להעצמה נשית SHEEK & MORE אותה אנו מנחות ומעלות  מידי חודש ליו טיוב. רונית לב התראיין על פועלה ההתנדבותי, בין היתר בעמותות המגשימות ‘חלומות קטנים לאנשים גדולים’. בשיחה שהתקיימה בסיומה של התוכנית החלטנו על הקמת האירוע , ולשמחתי זה רץ מהר.

 צילום: אביב אברג'יל
צילום: אביב אברג’יל

כשייסדנו לפני מספר חודשים סיגל ואנוכי את התוכנית ביו טיוב, המטרה שלנו הייתה להביא תכנים שונים ומגוונים שידברו לנשים ויעצימו אותן, מעין שיחת בנות פתוחה ללא נושאים שהם טאבו או מעצורים. התוכנית שהחלה ככזו עסקה בטיפים, מדריכים וכיוצא בזה צברה תאוצה לכדי עשרות אלפי צפיות ותגובות נלהבות. בשלב מסוים החלטנו להעמיק את התכנים. חיפשנו דרך לקחת את התוכנית צעד אחד קדימה למקום בו תוכל לתרום לקהילה ולהעצים נשים לא רק באמצעות מילים, אלא במעשים. ככל שהתקדם הרעיון לערוך את אירוע גיבורות היופי, עלה החשש שאולי עם כל הרצון הטוב אנו נכנסות לדבר שהוא גדול עלינו בכמה מידות, אך כשבישרנו על כך לקהל הצופים ובעמוד הפייסבוק של התוכנית נדהמנו לראות את רוח ההתנדבות, ואת מאות האנשים שהתגייסו, שבלעדיהם לא היינו מצליחות להרים את הפרויקט, וחשוב מכך לשמח את ניצולות השואה שעוד אתנו”

לאירוע הוזמנו והגיעו שרת התרבות מירי רגב, שרים, חברי כנסת, משפחות הניצולות  ואורחים נוספים, ביניהם גם ראשי הערים מהסביבה, ויו”ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, שעזר למארגנות, באמצעות פנייה לכל לשכות הרווחה בארץ, כדי לאתר את הניצולות.

את הטקס הנחו יחדיו מלכת היופי לשעבר איבונה קרוגליאק ושורדת השואה דבורה ווינשטיין. במקום הופיעו הזמרים אסף אמדורסקי וישראל גוריון שעלו לבמה, וכיבדו את הנוכחים בשירי הדודאים, לוחמות צה”ל ליוו את השורדות לבמה, שם הוכתרה כל אחת באמצעות סרט לגיבורת יופי, והוקרן סיפור חייה המרגש. ילדי גן ‘סיגלית’ בחולון העניקו פרחים שהכינו בעצמם ביום המשפחה. בנוסף התקיימה ארוחת בוקר במקום עבור ניצולות השואה, בני משפחותיהן והמוזמנים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מבזק-משטרה-אונו-ניוז (1)

רימון נמצא ברחוב צה”ל ביהוד מונוסון- אין חשד לפח”ע

תפריט נגישות