יום שישי , מרץ 29 2024
דף הבית / צפוף כאן צפוף

צפוף כאן צפוף

בעקבות החלטת ראש מועצת סביון להפסיק לקבל את תלמידי כפר מעש לבית הספר. עברו 55 תלמידים לגני תקווה. 3 כיתות נסגרו בסביון,מורים עזבו ותלמידי סביון צופפו בכיתות. מועצת סביון - המידע בכתבה אינו נכון. מעודדים את השתלבותם של תלמידי כפר מעש במערכת החינוך ביישוב

בית ספר סביון

המשבר בין סביון לכפר מעש, נמדד כרגע במספרים, 55 תלמידי שכבות א-ד מכפר מעש עזבו את סביון והתחילו את לימודיהם בגני תקווה, בשנה הבאה אמורים לעזוב גם תלמידים נוספים לחטיבה בגני תקווה. בית הספר עובר טלטה אישית ומקצועית עם עזיבתם של תלמידים כה רבים ואיתם צוות חינוך איכותי ומקצועי.
לכתבה הקודמת – מורים עוזבים את סביון


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


לאורך השנים, בסביון, הדעות היו חלוקות לגבי שילובם של תלמידי כפר מעש, מוטי לנדאו קיבל החלטה כי בקנציה שלו ייפול הפור. לקראת חודש דצמבר 2016 נערכה פגישה בין מוטי לנדאו ראש מועצת סביון לבין צפי פלד סגן ראש מועצה אזורית דרום השרון ונציגי החינוך – בפגישה הודיע ראש מועצת סביון כי בעקבות אכלוס שכונה חדשה בסביון והצפי לתלמידים נוספים, התושבים לא רוצים להגדיל את בית הספר ולכן בכוונת סביון להפסיק את לימודי ילדי מועצת דרום השרון. עוד הציע לנדאו באותו הפגישה, כדי להקל את תהליך ההתנתקות יפרסו את תהליך ההיפרדות למספר שנים. אך הבהיר כי תלמידי כיתות א’  לא ייקלטו בשנת הלימודים הקרובה למעט תלמידים שיש להם אחים בבית ספר. בחודש ינואר 2017 כבר הזדרז לנדאו להוציא מכתב רשמי של מועצת סביון אל מוטי דלג’ו ראש מועצת דרום השרון ובו הודעה חד משמעית על הפסקת הלימודים לתלמידי דרום השרון לשנת הלימודים תשעח.

בחודש מרץ 2017 התכנסה ועדת החינוך של מועצת סביון ושם מחליטים ברוב קולות לעצור את תהליך ההיפרדות מכפר מעש מול שלוש מתנגדות שרצו להמשיך את התהליך, דנה פינס, דפנה שפיגלמן ומיכל מולדבסקי. בסביון ניסו לעצור את כדור השלג שפגע והעליב מאוד הורים רבים בכפר מעש, אך זה היה כבר מאוחר מדי, הורי כפר מעש הצביעו ברגלים והעדיפו את גני תקווה.

מספר דודי זילברבויים, יושב ראש ועד כפר מעש – “במשך הרבה מאוד שנים כל פתיחת שנת לימודים היתה בסימן שאלה אם הילדים ילכו לבית ספר או לא. מועצת סביון שאלה את עצמה לאורך השנים עם היא רוצה את החיבור הזה. ברקע ההיסטורי לפני הרבה שנים בית ספר בסביון עמד לפני סגירה ואז נוצר החיבור עם כפר מעש כדי להציל את בית הספר מסגירה. התושבים של כפר מעש הרגישו מאוד לא טוב עם האמירות של קברניטי סביון כי לא רוצים אותם בסביון. אנחנו עשינו עבודה הכנה ברשויות הסובבות אותנו, וסקרנו את האפשרויות החינוכיות שלנו והחיבור לגני תקווה הוא הרבה יותר טבעי ונכון,בגני תקווה הביעו נכונות והתחלנו לצאת לדרך. החלטנו לקחת את גורלנו בידינו ועברנו לגני תקווה, ואז שהם ראו שזה קורה, הם לא האמינו, הם חשבו שזה יקרה בהדרגה, עזבו ארבע שכבות בבת אחת,מכיתות א-ד, יש לזה השפעה תקציבית ואז התחילו לבוא ממועצת סביון לבקש שנחזור מההחלטה, אבל זה היה מאוחר מדי”.

באפריל 2017 מתכנסת שוב מועצת סביון לדון בסוגיית ההיפרדות מתלמידי כפר מעש, רוב חברי המועצה מתנגדים להחלטת ראש המועצה מוטי לנדאו ומבקשים להמשיך ולקלוט את תלמידי כפר מעש. מתוך החלטת המועצה מיום 26.4.2017 – “להחזיר את המצב לקדמותו מתוך הבנה של כל הנוכחים: חברי המועצה, נציגי הנהגת הורי ביה”ס,נציגי הצופים, שהסיכונים במשמעות הדוח היא שב – 38% מהכיתות יתכן ומספר התלמידים יגיע ל- 35-40 תלמידים בכל כיתה”.

גם בסביון עדיין מתקשים לקבל את הבשורה על עזיבתם הפתאומית של 55 תלמידי כפר מעש, משכבות א-ד, בטווח המיידי נפגעים תלמידי סביון,במיוחד הצעירים שבהם, כיתות נסגרו, תקנים של מורים קוצצו, והצפיפות בכיתות עלתה. החשש ממנו דאגה סביון בעוד כמה שנים, הפך למציאות כואבת עבור התלמידים הצעירים.

קצת מספרים, בשנה שעברה היו שלוש כיתות א, כתוצאה מהעזיבה נסגרה הכיתה השלישית, אם בשנה שעברו למדו בכיתה א’ 25 תלמידים, השנה כבר צופפו בכיתות תלמידים נוספים, ומספרם עלה ל33. כיתה א’ נוספת בה למדו 26 תלמידים פתחה השנה עם 32 תלמידים. גם בשכבת ב’ המצב לא טוב, כיתה נסגרה, ותלמידי סביון מצופפים בשתי כיתות, אם בשנה שעברה למדו 27 תלמידים בכיתה, השנה קפץ מספרם ל33. גם בשכבה ד’, נסגרה כיתה, בכיתה אחת לומדים 35 תלמידים ובאחרת 36, לעומת 30 בשנה הקודמת.

אך לא רק צפיפות בכיתות, בעקבות ההחלטה על סגירת בית הספר בפני תלמידי כפר מעש, הופסקו תקציבים שהועברו ממשרד החינוך, תקציבי שעות תגבור למורים, ותקציב לניהול העצמי של בית הספר שנמדד לפי מספר התלמידים. במועצת סביון הכינו צפי של הפסד בהכנסות כתוצאה מהעזיבה של כלל התלמידים 250 אלף שח. יש לזכור כי בבית הספר עדיין לומדים כ50 תלמידים בכיתות ה-ט, וגם הם לפי דברי גורמים בכפר מעש יעברו בשנה הבאה לחטיבה ולתיכון בגני תקוה.

תגובת מועצת סביון – המידע בכתבה אינו נכון. המועצה המקומית סביון מעודדת את השתלבותם של תלמידי כפר מעש במערכת החינוך ביישוב, והם מהווים חלק מהקהילה כבר שנים ארוכות. בניגוד לנטען, תלמידי כפר מעש מכיתות ה’-ט’ ממשיכים להשתלב בהצלחה בבית הספר בסביון ולקחת חלק בפעילויות הקהילתיות ביישוב ללא כל שינוי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

יו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וליזי דלריצ’ה. צילום: דוברות גני תקווה

גני תקווה: ליזי דלריצ’ה נבחרה לכהן כיו”ר ועדת החינוך ותייצג את השלטון המקומי

תפריט נגישות