יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / אור יהודה / עו”ד עוזי אהרון: “לקחו את העיר לתושבים”

עו”ד עוזי אהרון: “לקחו את העיר לתושבים”

עו"ד עוזי אהרון, סגן ומ"מ ראש העיר, מכיר את המערכת המוניציפלית מקרוב, עובדה ידועה היא שבמשך שנים הוא מהווה כתובת, לתושבים המבקשים עזרה בפתרון בעיותיהם האישיות, גם מול העירייה.

עוזי אהרון יחד עם מתנדבי ידידים. תוכן מקודם
עוזי אהרון יחד עם מתנדבי ידידים. תוכן מקודם

תפסנו את אהרון  לראיון קצר, כדי לשמוע את דעתו על נושאים העומדים על סדר היום, לקראת הבחירות באוקטובר.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


מדוע אתה חושב שאתה מתאים לכהן כראש עירייה

“ראשית, אני מביא עמי את הניסיון העשיר ביותר מבין המועמדים. יש לי ניסיון של 30 שנה במגזר הציבורי באור יהודה, מתוכם 20 שנה, כסגן מ”מ ראש העיר. בשנים אלו ניהלתי כמעט את כל התחומים הרבים עליהם עירייה חולשת. אנחנו מדברים על הובלת מערכת בהיקפים של קרוב לשני מיליארד שקל. רק אדם מנוסה יכול להוביל בבטחה מערכת בסדר גודל כזה. שנית, צריך לומר לציבור את האמת. אני מתמודד לראשות העיר כי לקחו את העיר לתושבים. לצערי, התושבים נמצאים בתחתית סולם העדיפויות והמדיניות הזאת צריכה להשתנות. שלישית, גם את זה צריך לומר לציבור. באופוזיציה אפשר לעשות הרבה רעש וצלצולים אבל לא באמת להשפיע, כיוון שרק ראש העיר קובע. אני אומר לתושבים, שרובם לא מרוצים מהמצב הקיים: אם אתם רוצים לשנות אז תבחרו בי לראשות העיר, כי רק ראש העיר קובע!!!”.

ידוע שאתה מזוהה עם תנועת ש”ס- האם יש חשש שעם בחירתך, אור יהודה תהפוך לאלעד או לבני ברק? 

“בכל פעם שאני שומע את הטיעון המופרך הזה עולה על פני חיוך רחב. הרי מי שמכיר אותי מבין שזאת עלילה שמנסים להדביק לי, כי החשש האמיתי הוא לא של התושבים, אלא של ראשת העירייה שחוששת שאנצח אותה. הרי אמרו את אותו הדבר גם על רחובות, כאשר ראש העיר רחמים מלול שמזוהה עם ש”ס, התמודד אז לראשות העיר והיום אחרי שנים, רחמים מלול אהוב ומקובל על כל תושבי רחובות, דתיים וחילוניים כחד והתושבים הבינו שסתם הפחידו אותם. לעצם העניין ולמען הסר ספק, פרסמתי התחייבות חד משמעית, שכראש עיר אשמור על הסטטוס קוו בכל הקשור לאורח חיי התושבים. לא תהיה כפייה משום סוג, ואיש איש- באמונתו יחיה”.

במשך שנים היית חלק מהמערכת העירונית, מדוע לא פעלת לקידום נושאים מסוימים, לדוגמה, העלאת רמת  החינוך בעיר?

“לצערי, ראשת העירייה החליטה לשמור את תיק החינוך לעצמה והתוצאות העגומות בחינוך מדברות בעד עצמן. לפני מספר ימים משרד החינוך פרסם את אחוזי הזכאות לבגרות ואור יהודה נמצאת בתחתית. האם יעלה על הדעת שאור יהודה, תהיה במתמטיקה 5 יחידות במקום ה – 191 מתוך 202 רשויות מקומיות??? באנגלית 5 יחידות מקום 158 מתוך 202 רשויות מקומיות??? הייתכן דבר כזה? מבחינתי זאת רעידת אדמה!!! אור יהודה בתחתית גם באחוז הזכאות הכללית לבגרות ומה ראשת העירייה עושה? מנסה להפוך את הכישלון להצלחה. היא רק שוכחת שאנחנו בעידן השקיפות וכל תושב יכול בקליק אחד למצוא את הנתונים האמיתיים. כראש עיר, אני מתחייב, שבתוך חמש שנים אעלה את אור יהודה לעבר הצמרת הלאומית. החשיבות של 5 יחידות באנגלית ובמתמטיקה היא עצומה. חייבים את המתמטיקה והאנגלית על מנת להתקבל לחוגים היוקרתיים באוניברסיטאות”.

באיזה אופן אתה רואה את חלוקת העוגה התקציבית בעיר? פרט ותן דוגמאות בבקשה..

“כראש עיר, אני אשנה את סדר העדיפויות. ראשית, כל התקציב יתוכנן ויבוצע רק למען התושבים. שנית, אעמיד את החינוך בראש סדר העדיפויות. אכין תכנית אסטרטגית חינוכית באמצעות מומחים תוך הצבת יעדים ברורים. אבנה רצף חינוכי החל מהגיל הרך ועד לתיכון. אור יהודה תהיה בתוך חמש שנים אחת מעשר העיריות בעלות אחוז הזכאות הגבוה ביותר בבגרות ובמיצב הארצי – זאת התחייבות! אקים קריית חינוך חדשה המאובזרת בכל האמצעים הטכנולוגיים המתקדמים. אשתף פעולה עם מוסדות אקדמאיים כגון: הטכניון, מכון ויצמן, הקריה האקדמית אונו. אפעיל את בתי הספר היסודיים של אחה”צ למתן שיעורי תגבור במתמטיקה, אנגלית ומדעים”.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

צילום טבקוס ואלכוהול אור יהודה

פסח שמח: ההמלצות של טבקוס ואלכוהול אור יהודה

תפריט נגישות