יום רביעי , אפריל 17 2024
דף הבית / חינוך / פאנל יוצרים מקומיים בברנקו וייס באור יהודה

פאנל יוצרים מקומיים בברנקו וייס באור יהודה

אחד השיאים של שבוע החינוך באור יהודה היה ערב יוצרים מקומיים שהתקיים בתיכון ברנקו וייס.

ערב יוצרים ברנקו וייס
צילום וידיאו אקשן

ביום שני האחרון, התכנסו תושבי וחברי היישוב ובית-הספר לשמוע מחמישה יוצרים מוכשרים בתחומם: הבמאי דובר קוסאשווילי, הבמאי אלירן אליה, הסופרת ד”ר מירב נקר סדי, המשוררת החברתית יודית שחר, והסופרת עדי נגר. במהלך הערב החגיגי, היוצרים שיתפו את הקהל בחוויית ומהות היצירה עבורם, וכן על החיבור שלהם לאור יהודה.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


לכתבות נוספות:
אור יהודה חנכה גינה על שמו של סמל עמר אל-קבץ ז”ל
עושים טוב באור יהודה

הערב התחיל בברכות של מנהל בית-הספר הרצל שקרצי בנוכחות ראש-העיר עורכת הדין ליאת שוחט. לאחר מכן, הפאנל החל עם קטע מתוך ספרה החדש של ד”ר נקר סדי, “סמאדר”, והתגלגל לשיח על הכוח המניע את חברי הפאנל ליצור. חלק מהיוצרים דיברו על כך שהיצירה אינה נולדת מתוך בחירה אלא מכורח המציאות הקיימת והסביבה אותה הם סופגים במהלך היום-יום. עדי נגר סיפרה על העבודה האינטנסיבית והמספקת עם בני הנוער בעיר אשר יחד עם קורותיה האישיים היוו השראה לכתיבת ספרה הראשון.

בהמשך הערב, וכחלק מהעובדה שהאירוע התקיים במהלך שבוע החינוך, הדיון עבר להתעסק בחיבור בין היצירה לבין הפעילות החינוכית של חברי הפאנל. במהלך השיחה הוקרן קטע מתוך סרטו החדש והמצליח של אלירן אליה “מוטלים בספק”, והדיון התרכז בהשפעה שיש לעשייה החינוכית על היצירה של כל אחד. אלירן דיבר על כך שעם אהבתו הגדולה לקולנוע, התשוקה שלו נמצאת בעבודה בבית הספר ובחיבור המיוחד עם תלמידיו בתיכון יובלים בו הוא גם למד. המשוררת יודית שחר הקריאה שיר אשר כתבה מתוך העבודה בתיכון ברנקו וייס. בהמשך, היא דיברה על האהבה העמוקה לחינוך, ועם זאת גם על האתגר למצוא את השקט ליצור ולהיכנס לרצף של כתיבה כשהעבודה בבית-הספר דורשת אינסוף זמן ונתינה.

לקראת סוף הערב, הקהל צפה בקטע מתוך סרט הגמר המעוטר של דובר קוסאשווילי, “עם חוקים”. בעקבות הסרט, חברי הפאנל התייחסו לחיבור של כל אחד מהם לעיר כמקור השראה ליצירות שלהם. כשהדיון החל לחוג סביב הדרך שבה העיר מיוצגת ביצירותיהם השונות, דובר התייחס לעובדה שהוא אינו מציג את המקום עם אג’נדה מסויימת, כי אם מספר את מה שהוא רואה וסופג מהקיים סביבו. הניסיון ליצור השוואות או פרדיגמות אינו רלוונטי. העיסוק הוא במציאות ובחוויות החיים שגם מראות כמה בסופו של דבר דומים בני האדם אחד לשני.  

ערב היוצרים התנהל בנועם ובשיתוף עם הקהל שגם שאל שאלות בסוף הפאנל. היה זה אירוע אינטימי שאיפשר הצצה לעשייה של מספר יוצרים מיוחדים במינם, אשר מחוברים עמוקות לאור יהודה ופשוט מספרים את סיפורם ובדרך גם את סיפור האנושות.  

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

תמונת החשוד מאיר גבריאל . צילום: דוברות המשטרה

חשד: תושב קריית אונו התחזה ל”צלמת” ואנס במירמה נערה

תפריט נגישות