יום שישי , אפריל 19 2024
דף הבית / יום ההוקרה למערך המילואים: אלוף משנה במיל’ ובנו מקריית אונו בנתינה אינסופית

יום ההוקרה למערך המילואים: אלוף משנה במיל’ ובנו מקריית אונו בנתינה אינסופית

אילן ארנון משמש כמפקד יקל"ר בת ים ובסך הכל בפעילות מילואים כבר 32 שנה. בנו גיא היה קמב"צ של מלון דן פנורמה בעיר, הראשון שצה"ל לקח עליו אחריות. גם בכנסת הוקירו את המילואימניקים. אילן ארנון: "המשמעות והתרומה נותנים לי דלק להמשיך בעשייה"

אילן וגיא ארנון (צילום דובר צה"ל)
אילן וגיא ארנון (צילום דובר צה"ל)

היום (שלישי) מציינים את יום ההוקרה למערך המילואים של צה”ל. במסגרת היום הזה אנחנו מכירים בתרומת אנשי המילואים. אילן ארנון תושב קריית אונו, אלוף משנה במיל’, ובנו גיא, סרן במיל’, הם מהתורמים הבולטים בפעילות המילואים שלהם.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


אילן משמש כמפקד יקל”ר בבת ים (יחידת קישור לרשות), שהיא בעצם יחידה צבאית לכל דבר של פיקוד העורף השייכת למחוז דן, כמו קריית אונו. ארנון משמש כבר 8 שנים כמפקד היקל”ר בעיר והוא במערך המילואים כבר 32 שנה מאז 1988.

“השתחררתי סגן מהצבא, תוך כדי שירות המילואים התקדמתי בדרגות. אני אלוף משנה כבר 4 חודשים, הייתי מג”ד בפיקוד העורף עד לפני 8 שנים, התפקיד הנוכחי. גויסתי למילואים באמצע חודש מרץ (פרוץ הקורונה, ג.ג.), כבר למעלה מ-100 ימים”, סיפר אילן.

“בגל הראשון היינו מעורבים בחלוקת אלפי חבילות מזון בעיר, נושא של רווחה, קידום פינוי תושבים למלוניות. בבת ים יש חיילים שמגיעים לבתי אבות ולוקחים מהקשישים מרשמים לתרופות ורשימות של קניות, אנחנו בקשר עם המוקד של העיר וכמובן בקשר עם ראש העיר והצוות שלו בהערכות מצב – תחלואה, פתיחה וסגירת מוסדות חינוך. מסייעים בהמון תחומים, אנחנו הקשר של הרשות המקומית מול הצבא, חלק בלתי נפרד מהעיר, גם בהסברה ומידע.

נתקלת באופן אישי באירועים מרגשים במהלך הקורונה?

“בתקופת חלוקת המזון כשחילקנו ל-4,000 תושבים קשישים ועריריים היו הרבה מראות מרגשים, כשחיילים היו מגיעים לפי רשימות בתיאום עם אגף הרווחה, מוסרים את המזון, מדברים עם הקשישים, כמובן במגבלות הקורונה, ובודקים אם הם צריכים עוד משהו. בנוסף, בסיורים של חיילים סדירים בעיר בנושא הסברה ומידע, התושבים קיבלו אותם מאוד יפה והעריכו את הפעילות”.

יש לציין, כי בת ים הייתה עיר אדומה עד לאחרונה, להבדיל למשל מקריית אונו שהתאפיינה בתחלואה ברמה נמוכה. בעקבות הסגר האחרון הייתה ירידה ברמת התחלואה בבת ים וכעת היא מחוץ לאזור המסוכן.

“בבת ים היו הגבלות מיוחדות במהלך חודש יוני למשך שבועיים ביוזמת ראש העיר, כמו סגירת חוף הים ל-4 ימים”, הדגיש אלוף משנה במיל. ארנון.

אומנם ארנון משרת בבת ים, אך הוא שומר על קשר הדוק עם מקבילו בקריית אונו: “אני בקשר טוב עם דורון חמו, מפקד היקל”ר בקריית אונו, נפגשים בכנסים, השתלמויות. כמובן שאני גם מתעניין במצב בעיר שלי, אנחנו שייכים לאותו מחוז דן”.

אילן (משמאל) וגיא ארנון (צילום דובר צה"ל)
אילן (משמאל) וגיא ארנון (צילום דובר צה”ל)

גיא ארנון סטודנט למשפטים, בנו של אילן, הינו סרן במילואים,לוחם בגדוד חילוץ והצלה. בעברו השתתף בפעילות במבצע צוק איתן במסגרת אירועי חילוץ והצלה ביישובים בדרום. “בגל הראשון של הקורונה קיבלתי זימון למילואים במלון דן פנורמה בבת ים תחת הגדוד שלי 944. הייתי קצין המבצעים של המלון. זה המלון הראשון שצה”ל קיבל עליו אחריות, בנינו הכל מאפס, שליטה ובקרה על מלון אזרחי. קיבלנו חולים, שחרור חולים, טיפלנו בכל מה שהיו צריכים”, סיפר גיא.

במהלך שירות המילואים אילן וגיא לא נפגשו בעיר, מאחר ותחומי הפעילות שונים. “הייתי חודש וחצי במלון דן פנורמה בסבב בראשון של הקורונה, אבי היה במחוז עצמו”, ציין גיא.

“אני עדיין במילואים, כרגע במחוז צפון בצוות בקרה ומעקב על הצוותים בשטח שמבצעים את משימות ההסברה ביישובים ובערים. בד בבד, בפן אזרחי, אני מנהל עמותת לוחמים בשם “ללא גבולות”, שבשגרה מאז 2014 מוציאה משלחות ל-15 מדינות עולם שלישי, כרגע העולם עצר מלכת, אז הפעילות עברה לארץ.

הפעילות בארץ נקראת “שביל ישראל” – חיילם משוחררים, סטודנטים, מעבירים חניכה אישית של ילדים בבתי ספר וכפרי נוער. בחלק שני של היום משפצים דירות של אוכלוסיות מוחלשות, אימהות חד הוריות וקשישים בתיאום עם מחלקת הרווחה בערים.

זה פיילוט שהתחלנו לפני 3 חודשים שהולך ומתרחב”, תיאר הסרן במיל’.

מאיפה אתם חושבים שמגיעה התרומה המשפחתית, האם זה מקריית אונו או שזה ב-די.אנ.איי המשפחתי?

“המשפחה הגיעה לקריית אונו לפני 22 שנים. חשובה לנו התרומה לקהילה ולא רק לדאוג לעצמנו. אני (אילן) פועל גם בסיוע לחיילים בודדים משוחררים. רוב הפעילות ההתנדבותית בשנים האחרונות היא כן במסגרת המילואים מטבע הדברים. אלו דברים חשובים, משמעותיים וגם תורמים לשמירה והצלת חיי אדם, לא כקלישאה. זה נותן הרבה דרייב ודלק להמשיך ולתרום”.

אלוף משנה במיל’ הסביר מה גורם לו להמשיך כ”כ הרבה שנים במילואים: “אני כבר מעבר לגיל החובה של המילואים, אבל כל עוד אני חושב שמה שאני עושה חשוב לציבור הוא משמעותי, תורם ומאתגר אני אמשיך בעשייה”.

יום ההוקרה למערך המילואים צוין בכנסת

יום ההוקרה למערך המילואים התקיים היום בכנסת ישראל בהשתתפות ראש אגף כוח האדם, אלוף מוטי אלמוז, ראש חטיבת תכנון כוח אדם, תא”ל אמיר ודמני, קצין מילואים ראשי, תא”ל (מיל’) ארי סינגר, שרים בכנסת ובכירים נוספים.

יום זה התקיים על מנת לקדם חקיקה מיטיבה עבור משרתי המילואים ולהוקיר את העשייה, הנתינה, רוח ההתנדבות ותרומתם של משרתי מערך המילואים לביטחון המדינה.

“בוועדות הכנסת שהתכנסו היום, דיברנו על מוכנות מבצעית ומנטאלית, תגמול והוקרה”, אמר קצין מילואים ראשי, תא”ל (מיל’) ארי סינגר, “התרומה הייחודית של אנשי המילואים אינה רק לביטחון מדינת ישראל, אלא למדינה כולה. החיילות והחיילים שמתייצבים למילואים מתייצבים מתוך ערך השליחות והרעות, אני מאמין שערכים אלו הם חלק מאישיותם. אנשי המילואים מהווים דוגמה אישית למשפחותיהם, במקומות עבודתם ובחוג הסביבתי שלהם”.

הוא הוסיף: “מערך המילואים מחזק את החוסן החברתי ואת החוסן הלאומי, וזאת מפני שחיילי המילואים הם שליחים הדדיים של הצבא בחברה ושל החברה בצבא. במערך המילואים ניתן למצוא משרתים מכל הפסיפס של החברה הישראלית שמשרתים יחד כתף אל כתף ללא הבדל במוצא, דת, גזע ומין. וכך בא לידי ביטוי היותו של צה”ל ומערך המילואים בפרט צבא של עם”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

השריפה בדירה בגבעת שמואל. צילום: דוברות כיבוי אש

גבר נספה בשריפה שפרצה בדירה בגבעת שמואל

תפריט נגישות