יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / בלעדי – עשרות בני נוער נחקרו בפרשת סמים ביהוד

בלעדי – עשרות בני נוער נחקרו בפרשת סמים ביהוד

פרטים חדשים על היקף פרשת הסמים של בני נוער שרכשו והשתמשו בסמים מסוג מריחאונה דרך אפלקציה אנונימית. על פי החשד התלמידים הזמינו ועישנו סמים מחוץ לבית הספר . גורם חינוכי - מדובר בתופעה עצובה ורחבה בהרבה מאוד בתי ספר בישראל.

פרשת סמים ביהוד

כל הפרטים על פרשת הסמים ביהוד

בעשרות בתים ביהוד, דפקו לאחרונה אנשים לבושים בגדים אזרחים, בלשי מחלק הנוער והסמים של משטרת מסובים ולקחו בני נוער  לחקירה בתחנת המשטרה.
החשד, קנייה ושימוש בסמים מסוג מריחאונה. עד כה תושאלו עשרות בני נוער, מהם נלקחו לחקירה תלמידים ,אשר הודו כי רכשו סמים על בסיס קבוע מאותו סוחר דרך האפלקציה. מאז מעצרו של הסוחר, הודו עוד ארבעה תלמידים כי גם הם רכשו והשתמשו בסמים.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


הפרשה נחשפה בתחילת חודש ינואר, אחרי חקירה סמויה של בלשי מחלק הנוער בתחנת מסובים, על פי העדויות שהצטברו אצל השוטרים, תלמידים רבים נוהגים להזמין סמים עם שליח שמגיע עד לכניסה לבית הספר. התלמידים מתחמקים מעל גדרות בית הספר ויוצאים לעשן במרחבים הפתוחים.

משיחות עם אנשי משטרה וחינוך, עולה תמונה מדאיגה שהורים רבים כלל אינם מודעים לקלות בה בני הנוער משיגים סמים. התלמידים הצעירים בטוחים כי מאז הפרסום על אי הפללה למשתמשים, המשטרה לא עוצרת או פותחת תיקים פלילים ויש תחושה של קלות גדולה מאוד להשיג את הסמים, דבר שאינו נכון.

פרשת סמים ביהוד
הציוד שנתפס בביתו של הסוחר

כיצד משיגים הילדים את הסמים?
משיחות עם גורמי  חינוך ואכיפת החוק העוסקים בתחום, עולה כי ישנם מספר אפלקציות אנונימיות, דרך המלצות של חברים יודעים התלמידים להכנס לצ’אט אנונימי עם סוחר. התלמידים הצעירים נדרשים לחשוף דרך מי הגיעו ולספר לסוחר פרטים אישיים אודותיהם, דף פייסבוק או אינסטגרם, לעיתים גם שמות של חברים ועוד. הסוחר מוודא כי לא מדובר בשוטר המתחזה ללקוח, ואז ניתן להזמין איזה סוג סם שרוצים, הסוחרים מגיעים עם שליח על קטנוע לכל נקודה שקובעים בה. התלמידים משלמים במזומן, לרוב מזמינים גוינטים. חלקם אף מעשנים אותם בזמן הלימודים, אחרים שומרים אותם למסיבות בערב.
פרשת סמים ביהוד

לאחרונה בעקבות מידע מודיעני שהגיע למשטרה החלו הבלשים והחוקרים לזמן בני נוער לשיחות תשאול, חלקם הודו כי הם משתמשים בסמים על בסיס קבוע ואפילו הוריהם יודעים אך מעלימים עין. המשטרה גם החרימה מספר טלפונים ובצו בית משפט הוציאה את התוכן מתוכם ובהם התכתבויות עם הסוחר. וברגע שהתגבש חומר ראיות כנגדו, יצאו לבצע מעצר.

מאז שנעצר החשוד, בן 20 תושב יהוד, הוא הובא לבית המשפט פעמיים, החוקרים הציגו דוחות סודיים בפני בית המשפט הכוללים איסופי ראיות, ועימותים בין הילדים לסוחר, כדי להוביל להגשת כתב האישום.

פרשת סמים ביהוד

הורים רבים נדהמו שבפתח ביתם הגיעו אנשי המשטרה וסיפרו את החשדות שעלו מהפרשה. אנשי חינוך מציינים כי הקלות בה ניתן לרכוש סמים בשימוש של אפלקציות ורשתות חברתיות הוא מסוכן מאוד, והופך להיות מכת מדינה. מספר אחד המורים – “בכל בתי הספר התיכוניים וחטיבות הביניים יש תוכניות מניעה והסברה על השימוש בסמים ואלכוהול, היום הרבה יותר קל לעשות זאת, נכנסים לאלפקציה יוצרים קשר, מזמינים את כל סוגי האלכוהול , הנרגילות והמריחאונה והם פשוט מגיעים עד הבית עם שליח. הורים רבים כלל לא מודעים למה שקורה מתחת לאף שלהם”.

בשיחה עם אתר אונו ניוז מסביר גורם משטרתי את הסיכונים במי שנתפס מעשן סמים – “במדינת ישראל אסור להשתמש בסמים, מכל סוג. זה שחור על גבי לבן, זאת הוראת החוק. כדי שבני הנוער הצעירים וההורים יידעו זאת, בני נוער שיתפסו עם סמים אפילו בכמות לשימוש עצמי, יעצרו, ויגיעו לחקירה.
אם מדובר במעידה חד פעמית, יישלחו בני הנוער לשירות המבחן שיעריך את מידת המסוכנות של  הנער או הנערה, שם ייבדקו האם מדובר בארוע חד פעמי בהשפעת חברים או שמדובר במי שמועד לפורענות. שירות המבחן יכול לדרוש בדיקות שתן, ושיחות ומעקב אחרי בני הנוער. במקרה ראשון ייפתח  תיק על אזהרה, אם שירות המבחן משתכנע כי מדובר בארוע חד פעמי חולף, אחרי תהליך של מעקב ובדיקות, יכול להיסגר תיק האזהרה.
אך אם מדובר במי שכבר יש לו רישום פלילי על עבירות אחרות והוא ייתפס מעשן סמים מיד יפתח נגדו תיק פלילי נוסף. הסוחרים מבלבלים את בני הנוער בכוונה ומשכנעים אותם שיש בישראל אי הפללה למי שמשתמש אך לא סוחר. וזה לא נכון. עלתה הצעה כזאת בעבר אך החוק לא השתנה. השימוש בסמים אסור ומסוכן בכל גיל”.

ממשטרת ישראל נמסר – המשטרה במסגרת המאבק נגד יצור והפצת סמים עצרה סוחר סמים בן 20 מיהוד אשר מכר סמים מסוג מריחואנה באמצעות אפלקציית ה”טלגראס” ואף הציע סמים לקטינים בבית ספר. במסגרת חקירה סמויה שהתנהלה על ידי חוקרי מחלק הנוער אשר החלה בתאריך 1.1.18 במסגרתה נחקרו 7 קונים קטינים עלה כי החשוד נהג לסחור בסם מסוג מריחואנה באמצעות אפלקציית “טלגראס”. לאחר מכן היה קובע עימם מתחת לביתם, שם התבצעו אותן עסקאות סמים.  עוד עלה מהחקירה כי החשוד נהג להגיע לבית ספר ביהוד והציע לקטינים לרכוש ממנו סמים. לאחר חקירה סמויה  ומורכבת, בתאריך 11.1 החשוד נעצר והובא לחקירה בתחנת מסובים שם נחקר בחשד לסחר בסמים והדחת קטינים לסם. בחיפוש שנערך בביתו נתפסו סמים מסוג מריחואנה, שקיות חלוקה, משקל אלקטרוני, מאות שקלים, פלאפונים ו- 15 כרטיסי sim.

משטרת ישראל תמשיך במאבק נגד נגע הסמים, הפצתו ומכירתו ברבים. גם כשהמדובר הוא בהפצה ובייבוא סמים דרך המרחב הווירטואלי, המשטרה תגיע לכל סוחר ותנקוט בפעולות הנדרשות על מנת להביא להעמדתם לדין של העבריינים.

לכתבות נוספות –
אור יהודה: נחשפה מעבדת סמים בדירה בעיר
קריית אונו: צילומים ראשונים ממעבדת הסמים
אור יהודה: נעצרו סוחרי סמים בבדיקה שגרתית
גני תקווה: נחשפה משתלת סמים מעל גן ילדים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מבזק-משטרה-אונו-ניוז (1)

רימון נמצא ברחוב צה”ל ביהוד מונוסון- אין חשד לפח”ע

תפריט נגישות