יום שישי , מרץ 29 2024
דף הבית / הקרקס הכי עצוב בעיר

הקרקס הכי עצוב בעיר

השפלה נוספת לראש העיר יהוד יעלה מקליס, חברי המועצה הדיחו אותה כנציגה באסיפה הכללית בתאגיד מי אונו ומינו במקומה את יריבה הדר מימון, ראש העיר נעלה את הדיון אך חברי המועצה תפסו את מקומה והצביעו בלעדיה

כבר מספר חודשיים הופך אולם הדיונים של מועצת יהוד  לקרקס של ממש, ראש העיר יעלה מקליס איבדה את כוחה במועצה ונמצאת במיעוט ומי שבפועל מנהל את ישיבות העירייה הם שמונת חברי המועצה, הגוש החוסם. לפני כל ישיבת עירייה נשלחת מנכלית העירייה לנסות ולגשש ולהגיע להסכמות עם חברי המועצה בכדי לא להביך את ראש העיר, לפעמים זה מצליח ולפעמים לא.
אתמול נערכה ישיבת מועצת עיר, ראש העיר הגיעה עם בכיר מפלגתה בני רזניק ולמעשה היו במיעוט מוחלט מול שאר חברי המועצה. על סדר היום היו מספר הצעות לדיון, בינהם מינוי ראש העיר יעלה מקליס כנציגת עיריית יהוד באסיפה הכללית של תאגיד מי אונו לצד ישראל גל ראש עיריית קריית אונו, ואישור של תקציבים לפרויקטים בינהם המשך בנייתו של בית הספר יהודה הלוי. חברי הגוש החוסם הביאו מספר הצעות מטעמם, אישור הדר מימון כנציג העירייה בתאגיד מי אונו, והעברת תקציב למועצה הדתית.
עם תחילת הישיבה הגיעו כעשרים סייעות של גני הילדים אשר באו למחות על כוונת העירייה לפטר מתפקידה את ניצי יכיני, מזכירת המחלקה לגני הילדים, ומי שפועל מנהלת את המחלקה ולהדיחה לתפקיד אחר. הרוחות החלו להתלהט, העירייה נערכה מבעוד מועד עם כוחות של השיטור העירוני, בניגוד לישיבות מועצה קודמות בהם ראש העיר הסכימה לאפשר לתושבים להשמיע את דבריהם, הפעם דרשה כי שוטרים ופקחים מהשיטור העירוני יסלקו תושבים מהדיון.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז



הדבר הכעיס את חברי המועצה מאוד , סגן ראש העיר לשעבר אמנון סעד התפרץ לעבר ראש העיר בצעקות שהיא חצופה, שאיחרה לדיון ב25 דקות מהשעה שנקבעה ומבקשת להטיף מוסר. גם מהקהל נשמעו צעקות לעבר ראש העיר, שהיא לא בעלת הבית ולא רוצים לשמוע אותה והיא מקבלת משכורת מהתושבים. נתן בזה, יושב ראש האופוזיציה, התערב לטובת התושבים וביקש מאנשי המשטרה לתת לדברים להירגע ולגלות סבלנות, ואמר כי לא ייתכן שמנכלית שעוד שבוע לא תהיה כאן תגרום לסכסוכים בין תושבים. ראש העיר יעלה מקליס ידעה כי היא במיעוט במועצה ואף החלטה שלה לא תעבור, קמה במפתיע והחליטה לסגור את ישיבת המועצה, אחריה הלכו בני רזניק וכל פקידי העייריה.

ורדי בושארי, עד לא מזמן סגן ראש העיר, תפס את כסאה של מקליס וביחד עם שאר חברי המועצה המשיכו בישיבה בלעדייה, חברי המועצה הדיחו את מקליס כנציגת העיר יהוד בתאגיד מי אונו והחליטו ברוב קולות למנות במקומה את יריבה הדר מימון. בנוסף החליטו לא לאשר תקציב פיתוח של רחוב בר סימנטוב מאחר ולטענתם התגלתה פאשלה בתכנון וכעת מבקשים לאשר עוד 600 אלף שח מכספי משלם המיסים, חברי המועצה ביקשו למנות בודק חיצוני שיגלה מי גרם להפסדים של 900 אלף שח ולדרוש ממנו לשלם זאת לקופה הציבורית. חברי המועצה אישור העברת תקציב של 320 אלף שח למועצה הדתית בעקבות חוב, עוד חשפו חברי המועצה כי מספר שעות לפני הדיון הועבר עןם שליח מקורב לראש העיר, צ’ק למועצה הדתית על הסכום, אך ללא חותמת העירייה, כך שהצ’ק ללא כיסוי.
עורך הדין הדר מימון, חבר המועצה מטעם סייעתה של מקליס שנבחר כנציג עיריית יהוד לאסיפה הכללית של תאגיד מי אונו – בהתאם לסעיף 48 להוראות התוספת השניה לפקודת העיריות, בדבר אופן ניהול הישיבות, אין לנעול את הישיבה בטרם נדונו כל הנושאים שעל סדר היום (או שהסכימו לכך לפחות שני שלישים מחברי המועצה ואנו כאמור לא הסכמנו), ראה להלן:

המשך ניהול הישיבה באמצעות מר ורדי בושארי, אשר נבחר לצורך כך היה כדין מאחר ונותרו לקיום הדיון למעלה משלושה חברי מועצה. משכך, הכרזת ראשת העיר על נעילת ישיבת המועצה בטרם נדונו כל הסעיפים שעל סדר היום היתה שלא כדין ואין לה כל נפקות, ראש עיר שכזה יכול להיחשב בעיני החוק כמי שסירב לנהל את הישיבה ובהתאם לכך מינינו את מר ורדי בושארי לנהל את הישיבה (ראה סע’ 32ב’ וסע’ 31ב’ להלן).

בשים לב לאמור, ההחלטות שנתקבלו לאחר עזיבת ראשת העיר הינן תקפות ומחייבות ביניהן בין היתר, ההחלטה על העברת סכום החוב למועצה הדתית משנת 2015 וכן המינוי שלי מטעם עיריית יהוד מונוסון כאסיפה הכללית של תאגיד המים מי אונו. אמנם אין הנחתום מעיד על עיסתו, אך כעו”ד ששירת כשלוש שנים כדירקטור מטעם הציבור בתאגיד המים של עיריית תל אביב, יש לי בהחלט מה לתרום, הגם שהתפקיד, אז כמו גם כיום, נעשה בהתנדבות. מכל מקום, המינוי שלי יכול לפנות זמן איכות בידי ראשת העיר להתעסק ולקדם את ענייני העיר בעשייה – מה שנראה כצו השעה בימים אלו.
ורדי בושארי, חבר המועצה ומי שניהל את ישיבת המועצה – “לעצם נעילת הישיבה על ידי מקליס, שלדעת רבים וטובים היא לא חוקית – מאד פשוט לענות. למקליס היו  2 חברי מועצה מטעם הקואליציה לעומת 7 חברים מן האופוזיציה. כך שבפועל מי שהיה אמור להכריע הם חברי האופוזיציה. משהבינה זאת ראשת העיר, החליטה לפוצץ את הישיבה אחרי הסעיף הראשון בלבד, כדי לא להיות נתונה במצב מביך כי אינה יכולה להעביר שום החלטה. כל האמור עולה כי גברת מקליס אינה מכבדת את התושבים ואת נבחרי הציבור אשר נבחרו כדין לייצג את התושבים ועושים זאת נאמנה. “אי אפשר לעבוד על מהציבור כל הזמן – אפשר לעבוד רק על חלק ממנו – ורק חלק מהזמן”
עיריית יהוד – סרבה להגיב לדברים שעלו בכתבה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

יו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וליזי דלריצ’ה. צילום: דוברות גני תקווה

גני תקווה: ליזי דלריצ’ה נבחרה לכהן כיו”ר ועדת החינוך ותייצג את השלטון המקומי

תפריט נגישות