יום חמישי , מרץ 28 2024
דף הבית / חדשות חמות / חינוך טוב מתחיל במתנס יהוד

חינוך טוב מתחיל במתנס יהוד

"הגישה שלי - להיות בשביל הילד, להכיל כמה שיותר, ויחד עם זאת, להציב גבולות", כך אומרת יהודית רביבו, תושבת יהוד, המנהלת את הבוגרון של מתנ"ס יהוד, בעשור האחרון. "המוטו שלי הוא כמובן לכבד את הילד, ואהבה וחום זה ברור ."

בוגרון יהוד מתנס
בוגרון יהוד מתנס

הבוגרון קיים כבר 25 שנה במסגרת מתנ”ס יהוד מונוסון, תחת ניהולו של יוחנן בכלר. הגן פועל כגן פרטי לכל דבר הגן מיועד לילדים בני שנתיים עד שלוש שנים. בבוגרון יש בין 24-27 ילדים בלבד, הקבוצה הומוגנית ללא תינוקייה. בגן עוסקים בספורט ותנועה, בסיפור וביצירה ואוהבים לצאת לשטח בכדי להמחיש את הנושאים הנלמדים.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


מה האג’נדה החינוכית בבוגרון?
“הילד אצלנו במרכז! הבוגרון פועל בלב המתנ”ס,  תחת הפיקוח מטעמה של חוה כרמי מנהלת אגף הגיל הרך במתנ”ס. זוהי עובדה המאפשרת לי חופש פעולה גדול בכל ההיבטים הביורוקרטים והתפעוליים, כך שאני פנויה להתרכז בילדים. חשוב לי להעצים את הילדים ולפנות אליהם כאילו הם מבוגרים, ולדעתי יש להם  את היכולת להבין ולקלוט את שפת הגוף שלי. אני מסבירה בנחת, ולדעתי הילד מבין היטב מה שאמרתי ומיישם. כמובן שנדרש אורך רוח בעבודה זו. לאחר שלמדנו על נושא מסוים, אני מאגדת בחוברת את כל מה שנלמד, כדי שההורים יקבלו מושג על  הנושאים ויוכלו לשוחח עם הילדים אודות הנלמד בגן גם בבית”.

לכתבות נוספות:
רגע לפני החופש הגדול – נסגר מתחם הנוער ביהוד
המשפחה נקלעה למצוקה – נעמת נחלצה לעזרתם

בוגרון יהוד מתנס
בוגרון יהוד מתנס

מה יש בבוגרון?
“בבוגרון שלנו יש חצר פעילה, שיש בה דשא סינטטי וגם ארגז חול ענק, מתקנים ומשחקים. אנו צוות המונה שבע בנות, כשארבע מהן נמצאות כל העת. הגן שלנו נפתח בשבע בבוקר, לנוחות ההורים העובדים, ומסתיים בחמש, מאותה הסיבה, שההורים יוכלו להגיע בנחת לקחת את הילד”.

מה הייחודיות של התכנים הנלמדים בבוגרון?
“אנו דואגים להמחיש לילדים את מה שנלמד, גם באמצעות ישירים ומשחקים. כגננת מה שהכי חשוב לי בעבודה זו, היא הסיפוק שאני מקבלת מאהבת הילדים כלפי, במיוחד כשהם מספרים בבית את מה שהם חווים. כרגע אנו נמצאים בנושא ‘אני וגופי’- לומדים על החושים ועל חשיבות ניקיון הגוף. הנושא שנלמד לאחר מכן הוא איכות הסביבה, כאשר אני מכינה בעצמי את מערכי השיעור ואת התכנים הנלמדים”.

לפרטים: הבוגרון -מתנ”ס יהוד
רחוב מוהליבר 144 טלפון :035205127

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

הכיתוב במעלית ביהוד. צילום באדיבות הדיירים

מזעזע: צלב קרס וכתובת “מוות ליהודים” רוססו במעלית בניין ביהוד-מונוסון

תפריט נגישות