יום שישי , מרץ 29 2024
דף הבית / מונוסון – ארוחת ממתקים? לא בבית ספרנו…

מונוסון – ארוחת ממתקים? לא בבית ספרנו…

חלק מהורי בבית ספר 'אורנים', בנווה מונוסון, יזמו עצומה ברשת, הקוראת לכלל ההורים להצביע כנגד מכירת ממתקים בבית הספר המתקיימת על ידי תלמידי כיתה ו' והוריהם למימון מסיבת הסיום. חוזר מנכל משרד החינוך- אוסר לחלוטין מכירת ממתקים וחטיפים עתירי שומן בתחומי מוסדות חינוך

בית ספר אורנים מחאת הורים
צילום אילוסטרציה

הורים בבית הספר אורנים במונוסון יוצאים נגד מכירות המזנון בימי שישי. כידוע, בבית הספר לא לומדים ביום שישי ומופעלים בו חוגי שח”ף, סדנאות וההעשרות. ההורים מוחים על המוצרים שנמכרים במזנון, רובם ממתקים  רווים בסוכר, מחאת ההורים החלה דרך התארגנות ספונטנית ועצומה אליה מצטרפים כל הזמן הורים. העירייה ומשרד החינוך טוענים כי זה בסמכותם מאחר ומדובר בפעילות יום שישי שהיא באחריות עמותה פרטית בתוך מתחם בית הספר.
יש לציין, כי משרד החינוך אסר כבר לפני כשנה וחצי, מכירת ממתקים בין כתלי בית הספר. בהנחיות השונות שפורסמו, לפי חוזר מנכ”ל נרשם בין השאר: ‘חל איסור על מכירה של או הגשה של ממתקים וחטיפים עתירי שומן, מלח וסוכר, וכן משקאות ומוצרים מתוקים וממותקים – בגני הילדים ובבתי הספר’. החוזר פירט במדויק המזונות המותרים  והאסורים, במזנוני בתי ספר כגון: בורקס, מלאווח, ג׳חנון, נקניקיות ונקניקים מעובדים, ושניצלים. כמו כן חל איסור על מכירה של חטיפי שוקולד, עוגות, רוגלך, קרואסונים וסוכריות. עוד נקבע בחוזר החדש כי ״אסור לחלוטין לכלול בהיצע השתייה במזנונים, במכונות, בקיוסקים, או בכל אירוע שמוגשים בו מזון ושתייה משקאות מתוקים וממותקים”.
בית ספר אורנים מחאת הורים
לעצומה לחצו כאן

וכך לשון העצומה: “זה לא כבר, מתנהלת בבי”ס מסורת בה ילדי  כיתות ו’ והוריהם, מוכרים לילדינו מדי יום שישי ‘ ארוחת ממתקים’, במסגרת קפטריה המנוהלת בבי”ס במסגרת חוגי שח”ף. בית ספר, הוא מוסד חינוכי, האמור להקנות ערכים לילדינו, אם המרחב הבית ספרי מאפשר זאת, זה עידוד ברור לילדים לאכול ממתקים באופן מופרז, ועוד כארוחת בוקר. על ההורים מופעל לחץ, ‘לצייד’ את הילדים בכסף, בגלל הלחץ החברתי בו הם נתונים, רוב הילדים מקבלים הכסף ורוכשים את הממתקים, כך שזה מאלץ גם את ההורים המתנגדים נחרצות להתנהלות ‘קפטריית הממתקים’, כדי שילדיהם לא יחושו מקופחים ושונים מחבריהם. “מנהלת בית הספר,יהודית (אלון), טוענת שזה לא מעניינה, ומסרבת להתערב בנושא. אך הקפטריה מתקיימת במוסד, אותו היא אמונה לנהל, ובו נוטלים חלק ילדים הלומדים תחת פיקוחה. לא ייתכן שהיא תסיר אחריות ולא תתייחס לתופעה בעייתית המתרחשת בין כותלי המוסד לו היא אחראית. נא תשומת לבכם לתופעת ,קפטריית הממתקים”.
בית ספר אורנים מחאת הורים


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


תגובת יו”ר (משותף) הנהגת ההורים, בעז אלון:הבית הספר אורנים הינו בית ספר קהילתי שבו עושים הכל בצורה מסודרת ותחת פיקוח. הקפיטריה היא ״מוסד ותיק״ בבית הספר, שבו ילדי כיתות ו׳ והוריהם מקיימים מכירת אוכל לילדי בית הספר בימי שישי (במחיר סמלי לחלוטין). מדי שנה נקבע התפריט של הקפיטריה, תוך ניסיון לאזן בין אוכל בריא למינון סביר של ממתקים (ללא צבעי מאכל וכדומה). כמובן שאף ילד אינו חייב לקנות בקפיטריה, וחלק מהחינוך של ההורים נוגע לבחירה של הילדים מה לקנות וכמה לקנות. השנה – תפריט הקפיטריה טרם אושר, ועד כה הופעל התפריט מהשנה שעברה. הנהגת ההורים של בית הספר תדון בנושא זה ביום רביעי הקרוב (15.11). התפריט הסופי יעבור אישור של ועדת ״אורח חיים בריא״ של בית הספר. התפריט שצוטט בעצומה הוא תפריט מוטעה, שטרם אושר והופץ בטעות. דעתי האישית היא, שנדרש מינון מסוים. כולנו היינו ילדים ואהבנו ממתקים, אבל יש לבדוק שהדברים שנמכרים בבית הספר, הם אכן בריאים ולא מזיקים לבריאות ילדנו, שהינם בראש סדר החשיבות בעינינו”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

יו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וליזי דלריצ’ה. צילום: דוברות גני תקווה

גני תקווה: ליזי דלריצ’ה נבחרה לכהן כיו”ר ועדת החינוך ותייצג את השלטון המקומי

תפריט נגישות