יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / חדשות יהוד מונסון / סערת הסכם הגג ממשיכה: הפגנת תושבים ביהוד בעד הסכם הגג

סערת הסכם הגג ממשיכה: הפגנת תושבים ביהוד בעד הסכם הגג

לאחר שנחשף הסכם הגג במסגרתו תעניק מדינת ישראל כ-800 מיליון ₪ לפיתוח עירוני, הנושא לא יורד מהכותרות ביהוד-מונוסון. תושבי ליבת העיר ייצאו בעוד יומיים להפגין ברחובות העיר בעד חתימה על ההסכם: "שאת הפוליטיקה לא ינהלו על חשבון הגג שלנו"

מתחם פינוי בינוי ביקובסקי-קדושי מצרים - תלוי בקרקע המשלימה. תוכן מקודם
פינוי בינוי ביהוד

למעלה משבועיים חלפו מאז נחשפו הפרטים של הסכם הגג המכונה “היסטורי”, אותו הובילה עיריית יהוד-מונוסון מול מדינת ישראל בשנה וחצי האחרונות. במסגרת ההסכם תעניק המדינה לרשות המקומית סכום עתק של כ-800 מיליון ₪ (שווה ערך לתקציב פיתוח עירוני של יהוד במשך 25 השנים האחרונות) עבור פיתוח עירוני –  הכולל פיתוח תשתיות הכרחיות לעיר, כגון כבישים, מדרכות, גנים ציבוריים, תאורה, ניקוז, היכל תרבות, פארקים, שבילי הליכה ועוד.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


הרשתות החברתיות גועשות, ונשמעות שם התבטאויות רבות בעד הסכם הגג, על השלכותיו על חיי כלל תושבי העיר ומשמעויותיו החמורות וחורצות הגורל שבהתנגדות לקבלתו. ביום רביעי הקרוב (5/9) ייצאו תושבי ליבת העיר להפגנת תמיכה בהסכם הגג תחת הסלוגן “פוליטיקה קטנה לא על הגג שלנו”. ההפגנה תצא מרחוב ויצמן פינת קדושי מצרים, משם יצעדו התושבים התומכים בהסכם הגג לכיוון רחוב צבי ישי, דרך סעדיה חתוכה וכניסה למדרחוב עד לרחבת היכל מופת, שם תהיה נקודת הסיום.

 

לחצו לייק לעמוד הפייסבוק והישארו מעודכנים  – אונו  ניוז
רוצים להגיב לכתבה? הכנסו לקבוצה – אתר החדשות של בקעת אונו 

 

 

הפגנת התמיכה בעד הסכם הגג
הפגנת התמיכה בעד הסכם הגג

הסכם הגג מבטיח למעשה עבור הזוגות הצעירים בני המקום, אפשרות לרכישת דירות  במחירים אטרקטיביים, בין היתר, במסגרת תכנית “מחיר למשתכן” של משרד האוצר, ע”י הקצאת יח”ד לכך ממתחם גני יהודה, בו יבנו, בין היתר, מאות דירות קטנות לזוגות צעירים עבור תושבי העיר וכן דירות המיועדות לשכירות ארוכת טווח. מתחם זה אף יכלול כ-90 דונם שיופנו לטובת תעסוקה ומסחר וכן ייהנה מנגישות לכבישים 4622 ו-461, וכן לקו הסגול של הרכבת הקלה שייבנה בסמוך.

מתחמים רבים המיועדים לפינוי בינוי במרכז העיר תלויים בהסכם הגג; ע”י סיפוח מתחם מגשימים ליהוד, בו צפויות להיבנות כ-3,500 יח”ד על שטח של כ-900 דונם, יחד עם מתחם גני יהודה בו עתידות להבנות 4,100 יח”ד (כ-7,600 יח”ד בשניהם יחד – מרביתם בבעלות רשות מקרקעי ישראל), תוקצה קרקע משלימה בשיעור של עד 15% מסך יח”ד שישווקו ע”י רמ”י לטובת מתחמי פנוי בינוי בליבת העיר יהוד, בלעדיה אין כדאיות כלכלית להוצאתם לפועל – כמו מתחם ביקובסקי-קדושי מצרים, הרצל 2,4,6 ועוד. כלומר עוד ערך נדל”ני בשווי של כ-מיליארד ₪  – נתון חסר תקדים בהסכמי גג עד כה.

 

 

הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ חדשות יהוד מונוסון  – להצטרפות
ישירות למייל – כל מה שקורה בעיר – להרשמה

 

 

לאחרונה התאחדו נציגי תושבי מתחמי ליבת העיר, ביניהם עורכת הדין רות ג’רבי, נציגה ודיירת במתחם הרצל 2-4-6, בקריאה משותפת המופנית לחברי מועצת העיר להצביע באופן ענייני, בעד הסכם הגג; ג’רבי מדגישה, כי התאחדות זו של תושבי ליבת העיר אינה על רקע פוליטי: “אנחנו לא בעד או נגד מועמד זה או אחר – אנחנו בעד הסכם הגג והעתיד של כלל תושבי העיר”. ג’רבי מסבירה: “באופן כוללני עירוני, מדובר בהסכם פורץ דרך שאין לו תקדים בבחינת קידום התחדשות עירונית והוצאתם לפועל של פרויקטים המיועדים לפי תכנית האב (שאושרה אגב על ידי מועצת העיר) לפינוי בינוי ושאין להם לכשעצמם כדאיות הכלכלית; חשוב מאוד להדגיש, התחדשות עירונית אינה רק שם נרדף ל”פינוי- בינוי” או “תמ”א” – התחדשות עירונית כשמה היא תכנית כוללנית שאמורה לתת מענה לכלל התחומים : תנועה, מבני ציבור ותרבות, דיור בר השגה לזוגות צעירים, ופיתוח העיר הוותיקה על תשתיותיה הרעועים וכו’ – והכל לרווחתם של כלל תושבי העיר.

 

טענות שנשמעות לעניין עיתוי הבאת הסכם הגג להצבעה כאקט פוליטי, גם אם נכונות, אותנו התושבים אינן מעניינות, כל שמעניין אותנו הוא לראות מה עושים נבחרי הציבור שלנו היום ולא מה הם אומרים שיעשו לאחר הבחירות. זו שעת מבחן ואנחנו דורשים מכל חברי המועצה (ללא הבדל ואבחנה) להותיר את הפוליטיקה מחוץ לשולחן הדיונים בהסכם הגג ולהידרש אליו עניינית ולא פוליטית. שאת הפוליטיקה לא ינהלו על חשבון הגג שלנו.

 

הסכם הגג

 

 

באופן פרטני לגבי המתחם הרצל 2-4-6, זו לא בבחינת בקשה אלא דרישה – ממש כך! העוול שנעשה לנו חוצה את גבולות הדמיון. אגב תכנית לאיחוד וחלוקה שלא בהסכמת הבעלים, נגזלה שלא כדין קרקע שבבעלותנו הפרטית – לטובת יזם פרטי אחר, שבונה דה-פקטו בקרבה חריגה לבניינים שלנו ועל הקרקע שלנו. הבניה מצדו הדרומי של המתחם יחד עם זו שמצדו הצפוני – גורמים לזעזועים קונסטרוקטיביים חמורים ביסודות הבניינים שלנו (שממילא נקודת הפתיחה שלהם אינה מזהירה) ומקצרות משמעותית את אורך חייהם של הבניינים, באופן בו תחושת הביטחון האישי שלנו נפגעת והכתובת רשומה על הקיר – הבניינים לא ישרדו רעידת אדמה ויתמוטטו על כל יושביהם.

איננו יכולים לפתוח חלון במהלך השבוע וחיינו אינם חיים אלא גיהינום מתמשך. ואם לא די בכך נותר המתחם כלוא בין שני מתחמים אחרים ללא יכולת תכנונית או כלכלית לבצע את הפרויקט – יישאר כמובלעת עזתית. כעת יש לכל מקבלי ההחלטות בעיר יהוד-מונוסון הזדמנות לתקן את העוול שנגרם על ידם לדיירי הרצל 2-4-6, באמצעות הסכם הגג שהוא בבחינת מוצא אחרון כ”תרופה מצילת חיים”, לנו כמו גם למתחמים נוספים בעיר.

 

יעניין אותך גם


ראיון עם שרת השיכון של יהוד מונוסון – האישה מאחורי ההתחדשות עירונית בעיר
מהפכת לב העיר יהוד-מונוסון: כך זה הולך להיראות

 

אנו דורשים מכל חברי מועצת העיר, לא להקל ראש ולפטור עצמם בלא כלום על ידי אמירות חלולות, סתמיות ובלתי מנומקות. העיסוק במלחמת קרדיטים כבפוליטיקה זולה, רק תזיק לחברי המועצה המתמודדים – אדרבא, מי שיניח את המאבקים הפוליטיים בצד, ויידרש כעת באופן ענייני ורציני להסכם הגג יהיה בעיני ובעיני חבריי מועמד ראוי להנהיג את העיר. בכל הכבוד, אמירות כגון “מה אתם מצפים שנעזוב את מערכת הבחירות ונתעסק עכשיו בהסכם הגג?” מקוממות.

התשובה המתבקשת היא כן! עכשיו זו שעת המבחן שלכם, כאן ועכשיו תשתמשו בכל הכלים שעומדים לרשותכם – תיוועצו עם בעלי המקצוע והמומחים שנדרשו להסכם הגג, תלמדו, תשכילו ותצביעו בעד – כי ההסכם טוב לעיר וטוב לתושבי העיר.

זאת ועוד מוסיפה לסיכום רחל יחיא, נציגה נוספת מהרצל 2-4-6: “חשוב לי להדגיש כי דרישתנו לתיקון העוול שנעשה כלפינו בהרצל 2-4-6, מופנית לחברי מועצת העיר אשר בתקופת כהונתם ידם לא רעדה עת אישרו התכנון והוציאו אותו לפועל”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

תגובה אחת

  1. מדובר על שוחד בחירות בצורה נואשת של ראש העיר היוצאת יעלה לתושבי הרצל 2-4-6 , לאחר שקדנציה שלמה 5 שנים לא עשתה דבר. אונו ניוז הולך עם יעלה בטח לא בסיבות מקצועיות. הצלחה להפגנה יגיעו 20 אנשים ועל זה נרשם העיר יהוד רוצה את הסכם הגג …
    הסכם הגג הוא גרוע ויביא את העיר לפשיטת רגל ולמלא בטונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מבזק-משטרה-אונו-ניוז (1)

רימון נמצא ברחוב צה”ל ביהוד מונוסון- אין חשד לפח”ע

תפריט נגישות