יום חמישי , אפריל 18 2024
דף הבית / על דוכן הנאשמים – המועמד לראשות העיר יהוד

על דוכן הנאשמים – המועמד לראשות העיר יהוד

בבית המשפט השלום בראשון לציון, נפתח הבוקר משפטו הפלילי של יוסי בן דוד, ראש העיר לשעבר של יהוד, ומועמד פופלארי בבחירות הקרובות לראשות העיר. בן דוד מואשם בעבירות מרמה והפרת אמונים ועבירות מס

בחודש אוגוסט 2017, הגישה פרקליטות מיסוי וכלכלה לבית המשפט השלום בראשל”צ כתב אישום כנגד יוסי בן דוד, ראש עיריית יהוד-מונוסון לשעבר, בגין עבירת מרמה והפרת אמונים ועבירת מס. היום נפתח משפטו בפני השופטת שירלי דקל נווה, בן דוד כופר בכל האשמות נגדו, המשך הדיונים בענינו ימשיכו בחודש מרץ.
לכתב האישום המלא נגד בן דוד – לחצו כאן


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


למרות כתב האישום הפלילי, אשר יכול להסתיים בהרשעה פלילית, נמצא בן דוד, ראש העיר המודח של יהוד, בשיא קמפיין הבחירות לחזרתו לכסא ראש העיר. אל בית המשפט הגיע בן דוד, עם עורכת דינו ותושב ונראה בטוח בחפותו ובנצחנו בבחירות.
על פי כתב האישום, במהלך השנים 2009- 2013, במסגרת תפקידו כראש עיריית יהוד וכיושב ראש הוועדה המקומית לתכנון ובנייה יהוד-מונוסון, פעל בן דוד לקדם את ענייניו של חברו אליהו עזרא, קבלן בנייה בעיר, במסגרת פרויקט בניה במתחם מלון אוויה בעיר יהוד, זאת כשבין השניים שוררת תלות כלכלית מהותית.


על פי כתב האישום – “במסגרת פעולותיו של בן דוד בעסקת נדל”ן פרטית במרכז יהוד, הכוללת שני בתים ושתי חלקות מקרקעין המיועדות לבניה, העמיד עזרא לבקשת בן דוד ערבות בנקאית לפירעון חובת הלוואה בסך של כ- 2 מיליון ש”ח, שיועדה להשלמת קניית שני הבתים באותם מקרקעין לטובת בן דוד.
בנוסף, חרף מגעים שונים של בן דוד עם בעלי הזכויות בקרקע לקניית שתי חלקות נוספות באותם מקרקעין המיועדות לבניה, נמכרו אותן חלקות בסופו של יום לעזרא בהתאם לתנאי המכירה שסוכמו עם בן דוד. בהמשך נמכרו זכויותיו של עזרא במקרקעין לקרובי משפחתו של בן דוד, בתמורה לכ- 1,900,000 ש”ח. עד מועד הפתיחה בחקירה לא הועברו כל התשלומים המוסכמים בחוזה המכירה לעזרא”.
יוסי בן דוד בבית המשפט

מתוך כתב האישום – “על אף ניגוד העניינים שנבע מקשריו האישיים של בן דוד עם עזרא והתלות הכלכלית ששררה ביניהם על רקע עסקת המקרקעין, פעל בן דוד במסגרת תפקידו כראש העירייה לקידום ואישור פרויקט הבנייה במתחם מלון אוויה ביהוד בפני הועדות לתכנון ובנייה, מנהל מקרקעי ישראל, היועץ המשפטי לממשלה וגופים רשמיים נוספים, מבלי שדיווח על ניגוד העניינים המהותי לאף אחד מן הגורמים מולם פעל לקידום הפרויקט, ותוך פגיעה ממשית בטוהר המידות של עובדי הציבור, אמון הציבור בעובדי הציבור ותקינות פעולת המנהל. כמו כן, במהלך הצהרת הון שהוגשה על ידו, לא הצהיר בן דוד לרשות המיסים על ארבעה נכסים שנמצאו בבעלותו, שהוא מיופה כוח בהם או משמש כנאמן בעניינם”.
יוסי בן דוד בבית המשפטיוסי בן דוד בבית המשפטבן דוד משוכנע בחפותו וטוען לקשר פסול בין קבלנים בעיר למשטרה אשר נועד להפילו מכסא ראש העיר. בן דוד – “אני יודע שהפרקליטות רצתה לרדת מכתב האישום כנגדי ורק בגלל לחץ המשטרה והקבלנים המשיכו לכתב האישום הזה. אני לא אסכים לעסקת טיעון, כי עסקת טיעון עושים מי שעברו על החוק ואני לא עברתי על החוק. אני בטוח שאזוכה”.
שמונה חודשיים לפני הבחירות לראשות העיר, זוכה בן דוד לחיבוק חם מהרחוב ביהוד. כרגע, ראש העיר יעלה מקליס כלל לא הצהירה כי תרוץ לראשות העיר, כך שבן דוד צובר תאוצה גדולה למרות כתב האישום כנגדו. אך עדיין לא ברור מה יקרה אם יזכה בבחירות באוקטובר ויורשע במשפטו, האם יהוד תצעד שוב לבחירות.
עורכת הדין אירית באומהורן, המייצגת את בן דוד – היום התקיים דיון ראשון במשפטו של יוסי בן דוד, ובו נמסרה כפירתו במיוחס לו – הפרת אמונים בשל ניגוד עניינים, ועבירה טכנית של מס הכנסה שברגיל לא מוגש בגינה כתב אישום. יוסי בן דוד טען לאורך כל הדרך כי הוא חף מפשע, ואכן כמעט כל החשדות שהיו כלפיו נמחקו. וגם כעת הוא משוכנע כי גם לגבי טענת ניגוד העניינים שנותרה, ייקבע כי הוא זכאי.
משפטו של בן דוד ימשיך בתאריך 22.3.2018

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

סלון. צילום אילוסטרציה canva

ירידה במחירי השכירות באור יהודה

תפריט נגישות